سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۸
نخستین مجتمع تفریحی و گردشگری دریایی یا مارینای تفریحی در شمال ایران با سرمایه گذاری 700 میلیارد ریالی شرکت مکین دریا و همکاری اداره بنادر و دریانوردی استان گیلان به زودی در بندر انزلی احداث می شود.
کد خبر: ۱۰۱۴۳
بندر انزلی صاحب نخستین مجتمع تفریحی دریایی شمال کشور می شود!

تیتر20 - علیرضا رادگودرزی ،معاون بازرگانی شرکت مکین دریا گفت: با توجه به گستردگی نوار ساحلی در شمال و جنوب کشور، پیشرفت گردشگری دریایی علیرغم عدم وجود سرمایه متناسب و مشکلات اقتصادی کشور به طور جدی مورد اهتمام مسئولان این عرصه قرار گرفته است. 
وی از سرمایه گذاری برای ساخت نخستین مجتمع گردشگری دریایی کشور (مارینا )‌ در بندر انزلی خبر داد و تصریح کرد: با توجه به مکان یابی بهینه و امکان سنجی سواحل دریاچه خزر، بندر انزلی برای ساخت نخستین مارینای تفریحی در شمال ایران انتخاب شد و از آنجایی که ساخت مارینا با توجه به حجم سرمایه گذاری و زمان ساخت آن بدون حمایت نهادهای دولتی امکان پذیر نیست، امیداست حمایتهای مسئولین استان گیلان بیش از پیش ادامه داشته باشد.
معاون بازرگانی شرکت مکین دریا مزایایی همچون برخورداری از قوانین آزاد تجاری، دارا بودن مسیرهای ارتباطی متعدد دریایی و زمینی به کشورهای CIS، وجود مقاصد متنوع گردشگری اعم از مذهبی، تفریحی و دریایی و همچنین وجود موج شکن و حوضچه آرامش در محل احداث این پروژه که از مهمترین پیش نیازهای ساخت مارینای تفریحی است را از مهمترین دلایل انتخاب بندر انزلی برای اجرای این پروژه عنوان کرد.
وی با اشاره به زمان بهره برداری این پروژه تصریح کرد: با تکیه بر سند چشم انداز 20 ساله جمهوری اسلامی ایران، این پروژه بزرگ با سرمایه گذاری 700 میلیارد ریالی با همکاری شرکت فرانسوی DEGAIE به عنوان یکی از شناخته شده ترین تولیدکنندگان اسکله شناور در دنیا طی سه سال به بهره برداری خواهد رسید.
گودرزی با بیان اهداف این پروژه یاد آور شد: زمانبندی و مدیریت بخش اعظمی از شناورهای موجود و در حال تردد در این منطقه، اشتغالزایی و پیشرفت اقتصادی برای مردم منطقه و استان، ایجاد بستری مناسب برای احداث خطوط دریایی، تفریحی و گردشگری به کشورهای همسایه، افزودن گردشگری دریایی به تنوع تفریحی گردشگران داخلی، جذب حداکثری گردشگران خارجی، توسعه ورزش ها و سرگرمی های دریایی، از مهم ترین اهداف تاسیس نخستین مارینای تفریحی است. 
معاون بازرگانی شرکت مکین دریا با اشاره به اینکه این مارینا در زمینی به مساحت چهار هکتار در دو فاز ساحلی و دریایی طی سه سال به بهره برداری می رسد، اظهار داشت: از جمله امکانات و خدمات رفاهی تفریحی این مجموعه؛ اسکله ای برای پارک انواع شناور تفریحی که شامل دو پانتون که هر کدام با ظرفیت 80 عدد شناور، اسکله ای با ظرفیت 40 شناورماهیگیری، هتل پنج ستاره با ظرفیت 150 اتاق، کارگاه تعمیرات و نگهداری انواع شناور، فروشگاه خرید تجهیزات و لوازم دریایی، فروشگاه شناورهای لوکس تفریحی، کلاب تفریحات دریایی شامل (پارک آبی، انواع ورزش های پارویی مانند پدل بوردینگ، قایق های بادبانی ورزشی، جت فلایر، تورهای ماهیگیری و ...)، مرکز خرید و انواع کافی شاپ و رستوران را می توان نام برد و امید است که این پروژه بر فرهنگ سازی هر چه بیشتر در زمینه گردشگری دریایی و در نهایت پیشرفت و اعتلای اقتصادی منطقه موثر باشد.
معاون بازرگانی شرکت مکین دریا با اشاره به اولین و بزرگترین مارینای تفریحی ایران در جزیره کیش اظهار داشت: احداث مارینای کیش بعنوان نخستین مارینای تفریحی ایران در سال 1393 آغاز و تا پایان سال 1395 به بهره برداری کامل خواهد رسید. این مجموعه شامل بخش هایی همچون 287 محل پارک شناور تا طول 25 متر، کارگاه تعمیرات و نگهداری شناورها، انواع رستوران ها و کافی شاپ های ساحلی، رستوران دریایی، باشگاه مالکین شناورهای تفریحی (یات کلاب)، مجتمع تفریحات دریایی که مجهز به بروزترین و مهیج ترین تفریحات دریایی دنیا مانند پارک آبی ویبیت، کلاب جت فلایر (ماشین پرواز روی آب)، ورزش های پارویی (مانند پدل بورد، کایاک و کانو) و قایقهای بادبانی ورزشی و ... است.
این شرکت به عنوان یکی از شرکتهای پیشرو کشور در صنعت دریایی نماینده برترین برندهای این صنعت در ایران و در خاورمیانه است که با پرسنل کارآزموده و متعهد خود توانسته است بخشی از نیازمندیهای این صنعت را در بخشهای مختلف اعم از تجهیزات شناوری، تفریحات دریایی و ... را مرتفع کرده و تمامی امکانات و خدمات مدرن دریایی مانند قایق های تفریحی، تجهیزات دریایی و شناوری و وسایل تفریحات دریایی را با همان قیمت وکیفیت خدمـات کمپانی های اصلی در ایران ارائه دهد.
شایان ذکر است شرکت مکین دریا با هدف گسترش صنعت دریایی کشور و فناوری‌های مربوط به آن تاسیس شده است که دامنه فعالیت های این شرکت از انجام پروژه ‌های تحقیقاتی و صنعتی در حوزه دریا تا طراحی، مدل سازی و تولید انواع شناورها و سازه‌های دریایی و نیز انجام کلیه امور بازرگانی مرتبط با انواع شناورها، اسکله های شناور، ادوات و تجهیزات دریایی را شامل می شود./مانا
ارسال نظرات
موضوعات روز