شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۲:۲۰
میزان چربی کله پاچه کنسروی پاچو در یک پروسه بهداشتی از 32 درصد به 10 درصد کاهش یافته و در این محصولات از نگهدارنده استفاه نشده است.
کد خبر: ۱۰۱۴۴
کله پاچه کم چرب به بازار آمد

تیتر20 - از فواید و مضرات کله پاچه و سیراب شیردان خیلی گفته و نوشته شده اما حقیقت امر این است که این خوراک سنتی ایرانی آن قدر برای بعضی ها جاذبه دارد و آن قدر خوش مزه است که بیشتر اوقات، حتی کسانی که از خوردن غذاهای چرب منع شده اند نیز قید اوره وچربی و فشار و غیره را می زنند و صبح زود سری به کله پاچه فروشی محل می زنند.
انصاف اگر بدهیم، در یک عصر سرد پاییزی، خوردن یک کاسه سیراب شیردان یا تلیت آب کله پاچه البته به همراه تکه های خرد شده مغز و بعد از آن صرف یک پرس پاچه، بناگوش، چشم و زبان خالی از لطف نیست. غذایی سیرکننده و پرانرژی که خوردن آن در هوای زمستانی آن هم در ساعات صبح یا به هنگام عصر دلچسب تر است.
اما واقعیت این است که این فرآورده ها حاوی چربی اشباع پنهان هستند که با ورود به بدن موجب افزایش سریع تری‌گلیسیرید و کلسترول خون می شود و در اغلب موارد باعث بروز پاسخ های التهابی در بدن شده و بخصوص در بیماران مبتلا به دردهای مفصلی و آرتریت روماتوئید شرایط بیماری را دردناک تر می کند. 

کله پاچه کم چرب
حالا اگر بخواهیم به مصداق «هم فال و هم تماشا» کله پاچه ای داشته باشیم که مثل انواع شیرهای کم چرب، به صورت بسته بندی و با برچسب «کم چرب» تولید شده باشد باید به سراغ «پاچو» برویم. 
«پاچو» که حدود 20 سال سابقه تولید کنسرو کله پاچه و سیرابی و گوشت را در کارنامه خود دارد، برای اولین بار اقدام به تولید «کله پاچه کم چرب» کرده تا به این وسیله مشکل خیلی ها را که عاشق کله پاچه اما محروم از خوردن آن هستند، حل نماید. 
این برند معتقد است که میزان چربی کله پاچه را در یک پروسه بهداشتی از 32 درصد به 10 درصد کاهش داده و در محصولات تولیدی خود البته از نگهدارنده هم استفاه نکرده است. 
کنسرو کله پاچه کم چرب «پاچو» با استفاده از فرایند استرلیزه نمودن به مدت دوسال ماندگاری دارد و ضمن داشتن کمترین میزان چربی غیر مفید و کلسترول،  از همان اصالت یک کله پاچه واقعی بهره مند است. به این ترتیب باید گفت که ضمن کاستن از مضرات این خوارک خوشمزه مهم ترین ویژگی آن یعنی، پروتئین با کیفیت را در خود حفظ کرده است. 
کارشناسان ارزش تغذیه ای بخش های عمده کله پاچه را ناشی از ویتامین های گروه B بویژه B12 عنوان کرده اند. 
نکته دیگری که در تولید مواد غذایی کنسروی با هویت و نشان مشخص وجود دارد این است که متخصصین تغذیه و بهداشت می گویند اگر حیوانی بیمار باشد این بیماری می تواند از فرآورده های آن به مصرف کننده منتقل شده و کشنده باشد. بر این اساس اگر قصد طبخ کله پاچه یا سیرابی در منزل را دارید از خرید فرآورده های غیرمجاز که در شرایط نامساعد بهداشتی، خارج از یخچال، به صورت روباز، در کنار خیابان های پررفت و آمد و در مجاورت حشرات موذی عرضه می شود اجتناب کنید و اگر در مغازه ای قصد خوردن این فراورده ها را دارید باید نسبت به صحیح بودن فرایند پخت اطمینان حاصل کنید.
حالا اگر کله پاچه هم مانند بسیاری از مواد غذایی که خط تولید دارند، به شکل مشخص و تحت کنترل و نظارت ماموران بهداشت تهیه و ارائه شود بدیهی است که احتمال بروز چنین خطراتی نیز از بین می رود. این همان کاری است که در حال حاضر به وسیله «پاچو»‌ انجام می شود.
به طور کلی توصیه اکید متخصصان این است که برای اطمینان از سلامت فرآورده های جانبی دام بهتر است انواعی را که دارای بسته بندی بهداشتی، تاریخ مصرف و مجوز بهداشت از سوی دامپزشکی است انتخاب کنید. 
این امکان را هم «پاچو» در اختیار همگان قرارداده است و مزیت «کم چرب بودن» را نیز به محصولات کله پاچه خود اضافه کرده است.
البته این نکته را هم باید به عنوان یکی از مزایای پاچو ذکر کنیم که به این ترتیب محدودیت زمانی و مکانی برای خوردن کله پاچه نیز از میان برداشته می شود، حالا می خواهید در قله کوه باشید یا در کنار رودخانه، یا در عمق یک جنگل، خوردن یک کله پاچه مفصل و سالم، کاملا میسر است. چون انواع کنسروهای «پاچو» از جمله کنسرو کله پاچه اش این امکان را در اختیار شما قرار داده است. 
علاقمندان به این غذای خوشمزه می توانند کله پاچه کنسروی پاچو را از فروشگاههای های شهروند، هایپرمی ، پالادیوم ، رفاه، خونه به خونه و یاران دریان تهیه کنند.

کله پاچه کم چرب به بازار آمد

ارسال نظرات
موضوعات روز