پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰
زمانی که از مودم وای فای استفاده می کنید، برای اینکه بتوانید با حداکثر کارایی ممکن، به وب گردی مشغول باشید و ویدیوهای پر حجم ببینید، بهتر است که در نزدیک ترین مکان به مودم یا روتر باشید. عناصر مختلفی هستند که در کیفیت سرعت اینترنت شما دخیل هستند.
کد خبر: ۱۰۶۱۴
بهترین مکان در منزل برای قرار دادن مودم Wi-Fi کجاست؟

تیتر 20 - اگر مودم را در یک گوشه دور از اتاق کار خود قرار دهید، مطمئنا با سرعت جالبی روبرو نخواهید بود. البته این باز هم به موارد مختلفی بر می گردد که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. برند مودم

2. سازه های بکار رفته در ساختمان

3. فاصله از مودم

4. شرکت ارائه خدمات اینترنت

5. شمار افرادی که در منزل تان از نت استفاده می کنند

اگر تمام عناصر یاد شده بالا به خوبی انتخاب شده باشند و شمار افرادی که از اینترنت شما استفاده می کنند افراطی نباشد، می توانید با انتخاب مکان مناسب برای مودم خود کاری کنید که با کمترین افت سرعت و کیفیت نت روبرو شوید.

مرکز خانه بهترین جا برای قرار دادن مودم است

بهترین مکان برای قرار دادن مودم مرکز خانه است. مرکز کمک می کند در دورترین فاصله ها به شعاعی که مودم را قرار داده اید، کیفیت متوسطی در دسترس کاربران باشد. اگر نیاز دارید که سرعت را افزایش دهید و دیگران هم به دنبال سرعت خوبی از اینترنت هستند، بهتر است از یک کابل Ethernet Cat 5 استفاده کنید و مشکل خود را حل کنید

بهتر است مودم را در ارتقاع قرار دهید تا بتوانید بهترین حالت از سیگنال های آن استفاده کنید. مثلا افرادی که خانه دوبلکس دارند بهتر است مودم را در طبقه بالا قرار دهند.

موانع تضعیف کننده را بشناسید

هر چند امواج وای فای از دیوار عبور می کند اما این هم باز به این ربط دارد که سازه های بکار رفته در دیوار از چه جنسی باشد. اگر جنس دیوارها از بتون و آجر باشد، افت کیفیت حتمی خواهد بود. از طرفی نباید مودم را در کنار تلویزیون، و یا آینه قرار دهید.

آشپزخانه را فراموش کنید

اگر در آشپز خانه شما، اجاق ماکروویو وجود دارد نباید از مودم فای فای در آن فضا استفاده کنید. از آن جا که امواج این دستگاه ها و امواج وای فای از یک طیف هستند، تداخلاتی به وجود می آید که در کیفیت سرعت اینترنت تان اثر منفی خواهد گذاشت. از طرفی در آشپزخانه عموما اشیای فلزی وجود دارد که می تواند در امواج اختلال ایجاد کند یا اینکه موجب تضعیف آن شود. بنابراین بهتر است قید آشپزخانه را برای قرار دادن مودم وای فای تان بزنید.

تنظیم جهت آنتن

آنتن مهم ترین بخش مودم است که امواج از آن ساتع می شود بنابراین سعی کنید آنتن را به سمتی هدایت کنید که قرار است از اینترنت استفاده کنید. مثلا اگر اتاق کاری شما در منزل به طور اختصاصی در نظر گرفته شده، آنتن را به سمت اتاق هدایت کنید. اینگونه می توانید کیفیت اینترنت و امواج را بهتر از سایر جاها به سمت اتاق خود متمایل کنید./صبحانه
ارسال نظرات
موضوعات روز