جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰
نظافت منزل و خانه‌تکانی شب عید از دیرباز در بین مردم ایران مرسوم بوده به‌طوری‌که در روزهای نزدیک به نوروز، بازار کسب و کارهای مرتبط با ایام عید داغ‌تر می‌شود.
کد خبر: ۱۰۷۱۰
خانه‌تکانی منزل چقدر هزینه‌ دارد؟

تیتر 20 - رُفت و روب منزل و نظافت شب عید از جمله مواردی است که با گسترش شهرنشینی، هرروز متقاضیان بیشتری را در شهرها به سوی خود می‌کشانند.

لازم به ذکر است بسیاری از کارهایی که در شهرهای کوچک و روستاها توسط اعضای خانواده انجام می‌شود زمینه ساز شکل‌گیری مشاغلی در شهرهای بزرگ شده است که در پی خدمات ارائه شده هزینه‌های بالایی را بردوش خانوار تحمیل می‌کند.

همچینن با گسترش خدمات نظافت منزل، کیفیت خدمات ارائه شده و نظارت بر کارگرانی که چنین خدماتی را ارائه می‌دهند چندین برابر می‌شود.

در میان انواع و اقسام آگهی‌های درج شده بروی دیوار یا روزنامه‌ها، گرچه ارائه‌دهندگان خدمات به ظاهر دارای نرخ مصوبی هستند و اکثر آنها دارای مجوز فعالیت بوده، اما ممکن است برخی از این نرخ‌ها توسط افراد رعایت نشود.

با نگاهی به آگهی‌های ثبت شده در روزنامه‌ها این نکته حائز اهمیت است که تفاوت قیمت‌ قابل محسوسی باتوجه به منطقه ومکان درخواست خدمات در بین آگهی‌ها وجود دارد که نظر هرکسی را به خود جلب می‌کند.

به طوری که انجام 8 ساعت نظافت منزل در مناطق مختلف شهر بین 30 تا 80 هزار تومان متغیر است و این تفاوت قیمت نیز به دلیل منطقه قرارگیری آپارتمان لحاظ می‌شود که این رقم با درنظرگرفتن سایر هزینه‌ها مانند انعام و عیدی در پی نزدیک بودن به عید نوروز ممکن است به بیش از 50 هزار تومان برسد.

این درحالی است که در صورت افزایش ساعت کار کارگران به بیش از 8 ساعت، نرخ محاسبه مزد افراد بدون دلیل خاصی افزایش پیدا می‌کند و به عبارتی برای هر ساعت ممکن است بین 10 هزار تومان تا 12 هزار تومان تعیین شود.

یکی دیگر از مواردی که در تعیین نرخ نظافت منازل تاثیرگذار بوده این است که درخواست نظافتچی خانم برای خدمات منزل حدود 20 هزار تومان با نظافتچی آقا متفاوت است به طوری که 4 ساعت کار نظافت توسط آقا 40 هزار تومان و 4 ساعت نظافت توسط نظافتچی خانم 60 هزار تومان هزینه بر است.

همچنین درصورت داشتن حیاط بالای 20 متر و پارکینگ در نظافت راه‌پله‌ها هزینه اضافی برای این کار از متقاضی دریافت می‌شود که نرخ مصوبی ندارد.

گفتنی است شرکت‌های کوچک که داشتن آبدارچی یا مستخدم برای آنها مقرون به صرف نیست برای نظافت شرکت در فواصل زمانی مختلف درخواست نظافتچی می‌کنند که تقریبا با نرخ اعلام شده برای منازل یکسان است و هرساعت اضافه کار حدود 10 هزار تومان محاسبه می‌شود.

نرخ نظافت راه‌پله منازل و شرکت‌ها در برخی موسسات به شرح جدول زیر است:

خانه‌تکانی منزل چقدر هزینه‌ دارد؟

میزان
ارسال نظرات
موضوعات روز