پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۹
توصیه مهندس یکه زارع به چهارمین همایش صنعت خودرو؛
مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو در پیامی به صنعتگران خودرو و قطعه ایران پیشنهاد کرد در چهارمین همایش بین المللی صنعت خودرو به شرکای خارجی بسته پیشنهادی ارائه کنند.
کد خبر: ۱۰۷۸۳
صنعتگران ایرانی به شرکای خارجی بسته پیشنهادی ارائه کنند

تیتر 20 - در پیام مهندس یکه زارع آمده است:

 سال گذشته زمانيكه سومين همايش بين المللي صنعت خودرو برگزار شد سه هدف بزرگ تا سال 2017ميلادي مدنظر قرار گرفت. نخست همكاري با خودروسازان مطرح جهانی برای تولید خودرو جدید، دوم بهبود بهره وری و کیفیت در حد کلاس جهانی و در نهايت به‌کارگیری توان برون‌سپاری برای رسیدن به کیفیت جهانی با قیمت رقابتی.

در آن زمان به دليل اينكه تحريم ها چند ماهي برداشته شده بود و برجام رنگ و بوي عملياتي به خود گرفته بود وعده براي رسيدن به سه هدف در سطح بين المللي كار دشواري بود اما با گذشت چند ماه و نتيجه بخش بودن مذاكرات خودرويي فاز اول اهداف عملياتي شد و توانستيم با شركت هاي مختلفي گفت و گو كنيم كه نتايج آن مشخص شده و در ادامه طي ماه هاي آينده نيز پديدار مي شود.

نمونه به سرانجام رسيدن بخشي از مذاكرات را مي توان در قرارداد ايران خودرو با شركت هاي بين المللي پژو و بنز ديد. زماني كه در همايش بين المللي خودرو اهداف ما عنوان شد خيلي از شركت هاي خارجي كه مديران و يا نمايندگان آن حاضر بودند تمايل بسياري نشان دادند تا بتوانند سطح همكاري هاي خود را با ايران گسترش دهند و بتوانند در بازاري كه آماده جهش است حضور پيدا كنند. لذا آن همايش فرصت مغتنمي ساخت تا در مورد همكاري ها و سطح تعاملات رايزني هاي صورت گيرد. خوشبختانه صنعت خودرويي كه اكنون در مورد آن صحبت مي كنيم نسبت به گذشته تغييرات زيادي كرده است و ما مي دانيم با چه استرات‍ژي حركت كنيم كه نتيجه بهتري عايد صنعت خودرو شود. يكي از الزام هاي همكاري صادرات 30 درصدي محصولات مشترك و ديگري داخلي سازي محصولات از شروع 40 درصد در سال نخست و حداقل 70 درصد در سه سال بعد بود.

همايش هاي بين المللي كه در صنعت خودرو برگزار مي شود فضايي را فراهم مي كند تا خودروسازان ضمن آشنايي با يكديگر از توان فني و مهندسي خود مطلع شوند و براي ايجاد يا توسعه همكاري ها برنامه ريزي كنند. شايد تا قبل از اينكه فضاي اينچنيني مهيا شود هر كدام از شركت هاي خودرويي به صورت مستقل مذاكره مي كردند و در برخي اوقات امكان معرفي پتانسيل و قابليت هاي خود را نداشتند ولي برپايي چنين همايش هاي كمك مي كند تا مذاكرات جديد شروع شود و يا گفت و گوهايي صورت گرفته نتيجه بخش شود.

در چهارمين همايش بين المللي صنعت خودرو هم خودروسازان براي اينكه بتوانند از اين موقعيت استفاده كنند تمام توان خود را خواهند گذاشت تا از آخرين دستاورد و شرايط همكاري درتمام بخش هايي خودرويي صحبت كنند.

ظرفیت تولید گروه صنعتي ايران خودرو پتانسیل بسیار مطلوبی است تا ضمن حرکت باشتاب به سمت توسعه کمی و کیفی در تولید، با عرضه محصولات متنوع و جدید رهبری بازار ایران و منطقه را نیز در اختیار داشته باشیم. بدين جهت در همكاري هاي بين المللي جدا از حضور در بازارهاي جهاني و منطقه بايد به سمت توليد خودروهاي جديدي رفت كه مورد تقاضاي مردم است و همچنين در بخش خدمات پس از فروش بتوانيم كارنامه بهتري را رقم بزنيم.

همانطور كه  سال گذشته در همايش بين المللي صنعت خودرو عنوان شد ايران خودرو در فاصله سال‌های 2017 تا 2025میلادی مي خواهد 10محصول را از طریق توسعه دو پلتفرم جدید به بازار عرضه کند. لذا با اين رويكرد مي خواهيم سطح همكاري هاي خود را گسترش دهيم و نكته مهم اين است كه ديگر به دنبال يك شريك خارجي نيستيم. وقتي امكان برقراري همكاري با ساير خودروسازان جهاني وجود دارد ما نبايد مانند دوره هاي گذشته به يك خودروساز بين المللي وابسته شويم.

از سويي موضوع ديگري كه بايد به آن پرداخته شود بسته پيشنهادي در همايش هاي بين المللي است. از آنجا كه در آستانه برگزاري چهارمين همايش بين المللي صنعت خودرو هستيم و قطعا دراين مرحله حضور شركت هاي خارجي بيش از سال هاي گذشته خواهد بود توصيه مي كنم ساير خودروسازان، قطعه سازان و تمام بخش هاي كه در اين حوزه فعاليت مي كنند پيشنهادات خود را آماده كنند تا شركت هاي خارجي بدانند چه فرصت هاي در ايران وجود دارد. به عنوان مثال در دوره گذشته ما بيش ازسه پيشنهاد به شركت هاي خارجي داديم؛ يك آنكه سايت هاي موجود خودمان را مي توانيم به تولید محصولات هر یک از شرکای استراتژیک اختصاص دهيم. دوم اين بود كه ايران خودرو مي تواند سایت‌های موجود را و شبکه خدمات فروش و پس از فروش اختصاصی این شرکا را نیز ایجاد کند. در حال حاضر ايران خودرو  779 نمایندگی فروش و خدمات پس از  فروش در سرتاسر ایران دارد و تعداد زیادی نمایندگی برون مرزی هم بازارهای صادراتی را پشتیبانی می کنند.

سومين گزينه پيشنهادي ما طراحی و توسعه خودروهای هیبریدی و تاسیس مراکز تحقیق و توسعه مشترک بود. با برگزاري سه همايش متناوب بين المللي خودرو تمام شركت هاي خودروسازي جهان مي دانند كه ايران ديگر مونتا‍ژ كار نيست و مي خواهد در زمينه توليد و طراحي خود گام بردارد و در اين زمينه سياست هاي راهبردي مكتوبي دارد لذا براي تحقق اهداف ترسيم شده بايد مذاكرات را جدي گرفت تا نتيجه رضايت بخش حاصل شود.

در پايان توصيه ديگري هم براي همايش بين المللي صنعت خودرو دارم و آن استفاده از نيروهاي نخبه است. وقتي نيروهاي دانشگاهي و نخبه امكان حضور و ملاقات با مديران خودروسازي جهان را داشته باشند مي توانند براي توسعه صنعت خودروي ايران هم مثمر ثمر باشند و افق هاي را كه براي اين بخش ترسيم كردند عملياتي كنند. زماني صنعت رشد خواهد كرد كه بين جامعه دانشگاهي و صنعت تعامل خوبي برقرار شود./ایکوپرس
برچسب ها: ایران خودرو
ارسال نظرات
موضوعات روز