جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۳
رییس کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه مجلس از اخذ مالیات از خانه های خالی حمایت می کند،گفت: اگر به تصویب قانون در این زمینه نیاز باشد، مجلس این قانون را تصویب خواهد کرد.
کد خبر: ۱۰۸۰۶
از خانه های خالی مالیات گرفته می شود؟

تیتر 20 - محمدرضا رضایی کوچی با بیان اینکه زمین های مرکزی کلانشهرها اشباع شده و ساخت و سازها به سمت حاشیه شهرها کشیده شده است، گفت:بسیاری از واحدها در نواحی تجاری و مرکزی کلان شهرها به ویژه شهر تهران خالی از سکنه است و صاحبان این واحدها با دپوی واحدهای تجاری و مسکونی به دنبال سوداگری در بازار مسکن هستند.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه در کشورهای مختلف دنیا از خانه های خالی مالیات بیشتر دریافت می کنند، افزود:عده ای با احتکار مسکن به دنبال افزایش قیمت مسکن هستند، که برای ایجاد انگیزه برای فروش یا اجاره باید مالیات بیشتری از این واحدها دریافت کرد، تا تمایل به سمت فروش افزایش یابد.

تعداد خانه های خالی از سکنه در تهران زیاد است

رضایی کوچی با بیان اینکه تعداد خانه های خالی در تهران زیاد است، ادامه داد: مجلس و کمیسیون عمران با اخذ مالیات از خانه های خالی موافق است و اگر به تصویب قانون Law در این زمینه نیاز باشد، مجلس این قانون را تصویب خواهد کرد، تا دولت اخذ مالیات از خانه های خالی را عملیاتی کند.

وی با اشاره به اینکه سازمان امور مالیاتی باید خانه های خالی را شناسایی کرده و این سازمان متصدی دریافت مالیات از خانه های خالی است، یادآور شد:دستگاه هایی همچون شهرداری، وزارت راه و شهرسازی و دستگاه های خدماتی باید در شناسایی خانه های خالی با سازمان امور مالیاتی همکاری کنند و همچنین بر اساس پایان کار ساختمان ها می توان خانه های خالی را شناسایی کرد.

احتکار مسکن برای افزایش قیمت

رضایی کوچی با بیان اینکه برخی ساختمان سازها با احتکار مسکن در گرانی مسکن نقش آفرینی می کنند، افزود:بخشی از این واحدهای مسکونی، خانه های گرانقیمت و برخی ارزانقیمت است، که البته توسط افراد متمکن ساخته می شود، تا با کاهش عرضه قیمت ها را افزایش دهند، اما دریافت مالیات از این واحدها انگیزه آنها برای دپوی مسکن را کاهش می دهد.

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه کمبود امکانات و خدمات در شهرهای کوچک، مهاجرت به شهرهای بزرگ را در پی داشته است، تصریح کرد:متاسفانه بیشتر سرمایه گذاری ها توسط دولت ها در شهرهای بزرگ صورت گرفته است، که با توجه به کمبود مسکن در کلانشهرها، برخی افراد متمکن با دپوی مسکن به دنبال افزایش قیمت در این نواحی هستند. /صبحانه
ارسال نظرات
موضوعات روز