پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۹
شاهکار جدید بی ام و؛ در آینده رانندگی کنید/بررسی مدل جدید بی ام و سری 7

تیتر20 - مدل جدید سری هفت بی ام وکه به تازگی رونمایی شده، نشان از هوشمند شدن خودرو های آینده دارد. این خودرو می تواند بدون راننده پارک کند. دنده دهی راننده را با توجه به نقشه های ماهوارها اصلاح کند. راننده می تواند به آن به صورت کلامی دستور دهد. نور دهی خودر هوشمند شده و استفاده از موتورهای هیبریدی هم در آن پر رنگ شده است.

زمانی که کریس بنگل سر طراح معروف بی ام و از این شرکت رفت خیلی ها فکر می کردند طراحی بی ام و وارد سراشیبی شده است . اما چند سال بعد و با ترمیم تیم طراحی بی ام و، این شرکت وارد سال های درخشانی از نظر طراحی شده است. مدل های مختلف هر روز نشان از بهتر شدن طراحی های این شرکت دارد. البته باید قبول کرد بی ام و کمی محافظه کار عمل می کند.

طراحی بی ام و سری 7 جدید بی شباهت به بی ام و سری 5 نیست. اما با تغییراتی این نسل از بی ام و که بزرگترین خودرو بی ام و هم هست بسیار جذاب بنظر می رسد. نسبت به نسل قبلی، چراغ های جدید، جلو پنجره بزرگتر و جزییات بیشتر در سپر خودرو این خودرو را بیش از مدل قبلی سری 7 متفاوت کرده است.

گذشته از طراحی، استفاده از تکنولوژی های مختلف در این خودرو همچنان قدرت مهندسی با نظم ناب آلمانی را به رخ جهانیان می کشد.
این خودرو بیشتر از خودرو های دیگر هوشمند است راننده خودرو با استفاده از سوئیچ خودرو همانند کنترل تلوزیون می تواند خودرو را پارک کند بدون آنکه پشت فرمان نشسته باشد.

یکی از نکات جالب در این خودرو تشخیص حرکت دست است. راننده این خودرو تنها با حرکت دست بدون آنکه نشانگری را لمس کند می تواند مثلا صدای سیستم صوتی خودرو را کم یا زیاد کند . از طرفی راننده با حرف زدن با خودرو می تواند دستورات لازم را به خودرو بدهد.

خودرو به سطحی از هوشمندی رسیده که دنده خودرو با توجه به اطلاعات ماهواره ای و اطلاعات درون رایانه خودرو بر اساس جاده ای که رانندگی در آن انجام می شود تنظیم می شود .

در ساخت برخی نقاط بدنه و شاسی خودرو از فیبر کربن استفاده شده که علاوه بر استحکام بیشتر نسبت به فولاد سبب کاهش وزن خودرو تا 130 کیلوگرم شده است.

استفاده از موتور های گوناگون از دیگر نکات جالب این محصول جدید است . قوی ترین مدل بی ام و سری هفت ixdrive است که با استفاده از یک موتور 8 سیلندر 4.4 لیتری 450 اسب بخار قدرت تولید می کند. با این موتور خودرو شتاب صفر تا صد 4.4 ثانیه ای دارد و در 100 کیلومتر هم 8.3 لیتر بنزین مصرف می کند.

مدل ۷۴۰آی به موتور شش سیلندر سه لیتری بنزینی مجهز است که ۳۲۶ اسب بخار نیرو تولید می‌کند. شتاب صفر تا صد خودرو ۵.۵ ثانیه است و مصرف سوختش هفت لیتر در هر صد کیلومتر است.

مدل ۷۳۰ دی موتور شش سیلندر سه لیتری دیزل دارد. شتاب صفر تا صد این خودرو با موتور ۲۶۵ اسب بخاری ۶.۱ ثانیه است و مصرف سوخت آن تنها ۴.۹ لیتر در هر صد کیلومتر است. این مدل را می‌توان با سیستم اکس‌درایو سفارش داد که در این صورت نیروی موتور به هر چهار چرخ منتقل می‌شود.

کم مصرف ترین موتور این خودرو یک سیستم هیبردی شامل یک موتور 4 سیلندر بنزینی با قدرت 258 اسب بخار و یک موتور الکتریکی 68 اسب بخاری است مجموع قدرت این خودرو 326 اسب بخار است . خودرو تنها با موتور الکتریکی میتواند 40 کیلومتر را با حداکثر سرعت 120 کیلومتر در ساعت طی کند .
مصرف سوخت نمونه هیبریدی 2.1 لیتر در 100 کیلومتر است.

پره های جلو پنجره خودرو هم به گونه ای طراحی شده اند تا با حرکت هوشمند خود بهترین زاویه را برای ورود هوا به داخل خودرو برای تنفس موتور ایجاد کنند. 
با این موتورهای جدید و به علت کاهش وزن خودرو ،مدل جدید سری هفت از نمونه قبلی کم مصرف‌تر است و آلودگی کمتری تولید می کند.

خودرو به گونه ای طراحی شده که برای تجار یا افراد با مشغله بالا که خودرو را می خرند، زمانی که در صندلی عقب خودرو قرار گرفته اند فضایی را برای آرام شدن فراهم کند.

در تبلتی که به همین منطور در صندلی عقب قرار گرفته فرد می تواند بهترین حالت برای نشستن را انتخاب کند صندلی ها را مانند صندلی هواپیما در بخش فرست کلاس به عقب بدهد پا های خود را دراز کند و به صندلی فرمان بدهد تا به ماساژ دادن بدن وی بپردازد.

اگر فرد بخواهد محیط آرامی را ایجاد کند نور پردازی داخلی خودرو با توجه به سلیقه فرد کاملا عوص می شود. در سقف شیشه خودرو حدود 15 هزار سلول نوری برای ایجاد آرامش در فرد با تولید رنگ های مختلف قرار گرفته است.

زیر دور تا دور خودرو هم به گونه ای چراغ های کوچک ال ای دی قرار گرفته تا با نور پردازی هنگام پارک جلوه جذاب تری به خودرو بدهد.

چراغ های جلو هم به گونه ای هوشمند طراحی شده اند که در زمانی که خودرو دیگری از جلو رد می شود جهت نور را تغییر دهند تا مزاحم دید راننده خودرو جلویی نشود . غیر از آن مانند تمام مدل های جدید بی ام و نور خودرو با توجه به جهت حرکت خودرو و جاده تنظیم می شود .قدرت نور دهی خودرو هم تا 600 متر است .
قیمت ارزان ترین مدل این خودرو از 82 هزار دلار و قیمت گران ترین مدل از 100 هزار دلار شروع می شود.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که اگر این خودرو بدون تعرفه هم وارد ایران شود بیش از 300 میلیون تومان قیمت خواهد داشت.

در صورت واردات اگر دلالان قیمت این خودرو را در بازار بالا نبرند با احتساب هزینه و تعرفه و سود معقول 10 درصدی قیمت این خودرو در ارزان ترین مدل بالای 500 میلیون تومان پیش بینی می شود./اقتصادنیوز

ارسال نظرات
موضوعات روز