پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۲
این روزها رهگذرانی که از میدان حر عبور می کنند، تفاوت ملموس و محسوسی را در فضای عمومی این میدان شاهدند که گاهی اوقات رهگذران را وادار می نماید لحظه ای درنگ کرده و به در و دیوار این میدان نگاه دقیق تری بیندازند.
کد خبر: ۱۰۹۲۰
دیوارنگاری هایی که تهران را دل انگیز می کند

تیتر20 - این روزها رهگذرانی که از میدان حر عبور می کنند، تفاوت ملموس و محسوسی را در فضای عمومی این میدان شاهدند که گاهی اوقات رهگذران را وادار می نماید لحظه ای درنگ کرده و به در و دیوار این میدان نگاه دقیق تری بیندازند.
این تامل که ناشی از زیبایی های الحاق شده به فضای عمومی این میدان قدیمی شهر است، به خاطر دیوارنگاری هایی است که بر محوطه های بیرونی خانه فرهنگ حر نقش بسته است. دیوارنگاری هایی که از طرف سازمان زیباسازی شهر تهران به شهریار آریافر طراح گرافیک و نقاش واگذار شده و او هم به نحو احسن آن را انجام داده است.
شهریار آریافر درباره تازه ترین اثر هنری خود که به زیبایی بر دیوارهای خانه فرهنگ حر نقش بسته می گوید: این پروژه برای طراحی، بهسازی و آرامسازی دیوار این ساختمان که حجم قابل ملاحظه ای از فضای عمومی میدان حر را به خود اختصاص داده، به من سپرده شد که قرار شد فعالیت تازه ای در آن صورت گیرد. 
وی اضافه می کند:‌ در طراحی این اثر تلاش بر این بوده که با توجه به موقعیت شهری این میدان و با توجه به اسم آن و بافت اجتماعی این محله، مقدار بوی سنتی و مذهبی در اثر وجود داشته باشد. 
دیوارنگاری هایی که تهران را دل انگیز می کند

وی درباره تکنیک و زمان اجرای این اثر گفت: اثری که در میدان حر واقع در منطقه 11 تهران اجرا شد، با تکنیک رنگ اکرلیک اجرا شد و مدت 23 روز وقت برای اتمام آن صرف شده است. 
گفتنی است که این پروژه نیز در راستای فعالیت های سازمان زیباسازی شهرداری تهران صورت گرفته که همه ساله در آستانه نوروز و یا به مناسبت های مختلف تلاش دارد دیوارهای شهر را به کمک هنرمندان برجسته و خوش ذوق کشور رنگ و نمای دیگری بخشیده و به اصطلاح آن را بهاری کند.
شهریار آریافر متولد سال 1355 و از مدرسين برتر دانشکده های هنر ایران از جمله دانشگاه هنر تهران، دانشگاه سوره، دانشگاه های علمی کاربردی و...  است که درکنار تدریس، سال‌ هاست به فعاليت های هنری در بخش گرافيک شهری و نقاشی دیواری می پردازد و در این زمینه با سازمان زیبا سازی شهر تهران همکاری مستمری دارد.
یکی دیگر از تازه ترین کارهای شهریار آریافر که مدتی پیش انجام شد،‌ نقاشی دیواری او در جشنواره بهارستان سال 1394 به نام کلاغ و مکعب است که به مساحت 400 متر مربع برروی دیواری واقع در خيابان آزادی تقاطع حبيب الله اجرا شد. 
بدیهی است که شهری که از نظر هنری و فرم و رنگ تنوع داشته باشد زیباتر به نظر می‌رسد و مردم عادی که تصورشان از اثر هنری تابلوهای داخل گالری و نقاشی‌های بازاری است، وقتی کار هنری را در سطح شهر ببیند خوشحال می‌شوند و این مساله یکی از اصلی ترین انگیزه های متولیان و مدیران شهری برای بهره مند کردن مردم شهر از نقش قلم هنرمندان برجسته ای مانند شهریار آریافر است. 

ارسال نظرات
موضوعات روز