جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۶:۰۵
لیستی که قرار بود جنجال به پا کند بدون سورپرایز منتشر شد
کد خبر: ۱۱۳۷۲
تیتر 20 - بالاخره انتظارها به پایان رسید و یکی از جنجالی‌ترین لیست‌های تیم‌ملی ایران که می‌توانست محل دعوا و چالش بسیار باشد با حداقل تنش و مسالمت‌آمیز‌ترین شکل ممکن منتشر شد. کابوس کی‌روش که بعد از جنگ رسانه‌ای با برانکو ایوانکوویچ سرمربی قرمزها ازعدم دعوت از بازیکنان تیم او گفته بود بالاخره کوتاه آمد و پرسپولیسی‌ها را هم جزو لیست مدعوین قرار داد تا در آستانه سال جدید شمسی کام هواداران این تیم را هم تلخ نکرده باشد.

تاج رئیس فدراسیون فوتبال سرخوش از این سازش و مدیریت کردن اتفاقات اخیر حضور کی‌روش در قطر و دیدن بازی پرسپولیس از نزدیک را می‌ستاید و نشانه‌ای برای پایبندی او به قراردادش می‌داند: «لیست جدید تیم‌ملی اعلام شده است. بازیکنانی که دعوت شدند، بازیکنان خوبی هستند. شما هم ابتدا لیست تیم‌ملی را ببینید و سپس در مورد آن قضاوت کنید. کارهای کی‌روش جای تقدیر دارد. او روز سه‌شنبه برای تماشای بازی پرسپولیس راهی قطر شد و علاوه بر دیدن عملکرد برخی از بازیکنان ملی‌پوش قطر، بازیکنان تیم پرسپولیس را هم زیر نظر گرفت.» ساکت مدیر تیم‌های ملی فوتبال در پاسخ به این سوال که حضور کی‌روش در قطر فرصت خوبی برای آشتی او با برانکو بوده، اما این دو مربی با یکدیگر روبه‌رو نشدند، گفت: «این بحث‌ها جانبی است، همه برای موفقیت فوتبال ملی تلاش می‌کنند و فکرشان معطوف به این موضوع است. سکاندار اول و اصلی فوتبال در حوزه ملی کی‌روش است و می‌خواهد تیم قوی و هماهنگی را راهی مسابقات کند. لیست تیم‌ملی اعلام شده و از حالا می‌توانیم شاهد فعالیت مردم و رسانه‌ها به‌عنوان یار دوازدهم تیم‌ملی باشیم. انتظار داریم در این رقابت‌های سخت و سنگین به صورت یکپارچه مورد حمایت قرار بگیریم. کی‌روش لیگ و مسابقات فوتبال را تحت‌نظر داشته و لیست او نشان می‌دهد به‌دنبال انتخاب بهترین بازیکنان بوده است. او لیست قوی و قدرتمندی براساس تفکراتی که دارد، انتخاب کرده است.»

لیست تیم‌ملی

با نفرات ملی‌پوش ایران منهای لژیونرهای اروپایی آشنا شوید: «محمدرضا اخباری، علیرضا بیرانوند، محمد رشید مظاهری، رامین رضاییان، وریا غفوری، پژمان منتظری، سیدجلال حسینی، مرتضی پورعلی‌گنجی، محمد انصاری، مسعود ابراهیم‌زاده، احسان حاج‌صفی، امید ابراهیمی، عزت‌الله پورقاز، مهدی ترابی، مرتضی تبریزی، ساسان انصاری، احسان پهلوان، مهدی طارمی و وحید امیری.» بازیکنان دعوت شده باید امروز ساعت 18 در هتل آزادی خود را به کادر فنی معرفی کنند.لازم به توضیح است، لیست نهایی برای دیدار تیم‌ملی فوتبال کشورمان با قطر و چین بعد از برگزاری این اردو در تاریخ 29 اسفند اعلام می‌شود.لیستی که در آن دیگر لژیونرهای فوتبال ایران هم حضور خواهند داشت. البته علت حضور لژیونرهای قطری در لیست فعلی این است که خود قطرهم برای بازی با ما لیگش را تعطیل کرده و به همین دلیل بازیکنان ایرانی شاغل درقطر هم این فرصت را دارند تا زودتر به جمع ملی‌پوشان ما اضافه شوند.

وعده عادل محقق نشد

عادل فردوسی‌پور دو هفته پیش با اطمینان گفته بود خبردارد که 8 بازیکن از پرسپولیس در لیست تیم‌ملی قرار دارند اما در لیست منتشر شده فقط 6 پرسپولیسی حضور دارند. این جمله او را حتی تاج هم تایید کرد و آن را پای هوش عادل گذاشت. گفته می‌شود کمال کامیابی‌نیا وسروش رفیعی دو ستاره این تیم در فصل اخیر هم کاندیدای دعوت بوده‌اند، اما لحظه آخر خط خورده‌اند. اتفاقی که درمورد کمال با توجه به حضور چند هافبک دفاعی موثر و بازی‌های نه چندان چشمگیر او خصوصا در دو بازی آخر قرمزها طبیعی به نظر می‌رسد اما درمورد سروش رفیعی که یکی از خلاق‌ترین هافبک‌های فوتبال کشور است جای سوال دارد.

به جوان‌های استقلال روی خوش نشان نداد

لیست کی‌روش چند غایب سرشناس هم دارد.از جمله کاوه رضایی ستاره آبی‌ها که در این فصل کارنامه خوبی هم داردو 6 پاس گل داده و 7 گل زده است. درحالی که همه منتظر تحریم پرسپولیسی‌ها بودند کی‌روش در این لیست به استقلالی‌ها روی خوش نشان نداد.او وقتی استقلال در قعر جدول بود هم فقط وریا غفوری و امید ابراهیمی را دعوت می‌کرد و حالا که آنها با یک مشت جوان بالا آمده‌اند هم فقط به همین دونفر اعتماد کرده است. این درحالی است که جوان‌های استقلال چند صباحی هست به‌شدت مورد توجه کارشناسان قرار گرفته‌اند. بازیکنی مثل امید نورافکن یا فرشید اسماعیلی خوش درخشیدند وکیفیتی متمایز را از خودنشان دادند. آنها دعوت نشدند تا وریا غفوری مصدوم به تیم‌ملی راه یابد، بازیکنی که اصلا بعید است به این بازی‌ها برسد. دیگر غایب مهم لیگ هم محسن مسلمان است. بازیکنی که لقب مهندس فوتبال ایران را گرفته و به گواه کارشناسان بهترین هافبک حال حاضر فوتبال ایران است و خلاقیت اوست که پرسپولیس را درآستانه قهرمانی لیگ قرارداده است.

رامین محل اختلاف

یکی از نکات ویژه لیست دعوت از رامین رضاییان است.ستاره مغضوب برانکو سرمربی پرسپولیس که چند هفته‌ای است از این تیم کنار گذاشته شده، اما همچنان گزینه محبوب کی‌روش است.البته اختلاف‌سلیقه درمورد او اتفاق تازه‌ای نیست. زمانی همین بازیکن برای تیم‌ملی فیکس بازی می‌کرد و در پرسپولیس نیمکت‌نشین بود. او همچنان هم نقش محل اختلاف این دو مربی را بازی می‌کند و اتفاقا از شانس زیادی هم برای بازی مقابل قطر و چین برخوردار است./دنیای اقتصاد
ارسال نظرات
موضوعات روز