جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۵
چهار پوشش بیمه‌ای حوادث نوروزی، بیمه مسافرت نوروزی، بیمه حوادث گروهی و بیمه های اتومبیل ویژه نوروز ارمغان شرکت‌های بیمه برای پوشش دادن ریسک‌های این تعطیلی‌ها است.
کد خبر: ۱۱۴۸۶
بیمه‌های نوروزی کدامند؟

تیتر 20 - نوروز جشنی باستانی است که در کشور ما به دلیل تعطیلات چند روزه آن با سفرها، رفت و آمدهای بسیاری همراه است. در کنار این هیاهو و شادی گاهی حوادث و اتفاق های تلخی هم بروز می کند که مقابله با بخشی از اثرات این گونه وقایع  به عهده شرکت های بیمه گذاشته شده است.

توصیه مسئولان صنعت بیمه در وهله اول برای حوادث مختلف احتمالی تهیه بیمه نامه های تخصصی است، شاخه هایی از بیمه که ریسک های ناشی از حواث پیش آمده در زندگی اشخاص و اموال شان را پوشش می دهد. البته در کنار این توصیه کلی، توجه به تاریخ بیمه نامه اتومبیل از اولویت خاصی برخوردار است، چرا که داشتن این بیمه نامه به طور معمول بخش زیادی از ریسک های حوادث را حداقل در تعطیلات نوروزی پوشش می دهد.

 رییس کل بیمه مرکزی در خصوص آمار حوادث و کشته های حوادث نوروزی می گوید: آمار 16 هزار نفری کشته شدگان و 350 هزار نفری حوادث رانندگی پایان سال، تکان دهنده است.

عبدالناصر همتی در خصوص آمار 5 ساله کشته شده های حوادث رانندگی می افزاید: در نوروز پنج سال اخیر (1391 تا 1395) حوادث رانندگی منجر به مرگ پنج هزار و 384 تن از هموطنان شد که بیشترین آن با هزار و 227 فوتی در سال 1392 و کمترین آن با 964 فوتی سال 95 ثبت شده است.

توصیه رییس کل بیمه مرکزی هم همانند سایر مسئولان صنعت بیمه توجه مردم به خرید پوشش های بیمه ای است، به خصوص در تعطیلات نوروزی که آمار حوادث این چنین بالاست. به همین دلیل در این گزارش نگاهی به پوشش ها و خدمات شرکت های بیمه ای در تعطیلات نوروزی داریم.

بیمه حوادث نوروزی

 اصلی ترین پوشش بیمه ای که در سال جاری همانند سالهای گذشته برای تعطیلات نوروزی درنظر گرفته شده، بیمه حوادث نوروزی است. در سال 95 شرکت بیمه ایران به عنوان یکی از متولیان این بیمه اقدام به فروش این بیمه نامه می کند و در آن سرپرست خانواده می تواند کلیه افراد خانواده اش را در مقابل حوادث تمام ساعت های شبانه روز طی تعطیلات نوروز بیمه کند. تعهدهای این بیمه شامل فوت، نقص عضو، از کارافتادگی می شود.

بیمه مسافرت نوروزی

فروش بیمه مسافرت نوروزی که از هفته آخر اسفند آغاز شد و تا پایان تعطیلات و حتی چند روز بعد از آن ادامه دارد، حوادث غیر قابل پیش بینی را برای مسافران پوشش می دهد. از مزیت های کاربردی آن قابلیت استفاده برای مسافران خارجی است که در این تعطیلات به خارج کشور سفر می کنند. فروش این بیمه نامه در اختیار شرکت های خصوصی و دولتی بیمه است و به کسانی توصیه می شود که به طور حتم در تعطیلات نوروزی قصد سفر دارند.

بیمه حوادث گروهی

این بیمه نامه همان طور که از نام آن بر می آید، قابل استفاده برای تعداد بیش از یک نفر است. به طور معمول گروه هایی مانند کوهنوردان که در معرض خطرات ویژه هستند از این بیمه نامه استفاده می کنند. اما چند سالی هست که پوشش این بیمه نامه گسترش پیدا کرده است، هرچند هنوز هم عمده خریدار این بیمه نامه سازمان های حقوقی هستند، اما سرپرست خانواده می تواند نسبت به ریسک های خاصی که پیش بینی می کند نسبت به خرید چنین بیمه نامه ای اقدام کند و اعضای خانواده خود را در قبال حوادث گروهی بیمه کند. تعهدات این بیمه نامه هم مانند بیمه مسافرت نوروزی شامل فوت و نقص عضو می شود و در صورت وقوع حادثه ای برای یک جمع بیمه شده، غرامت های جمعی به بیمه گذاران پرداخت می شود.

بیمه های اتومبیل نوروزی

تصادف بخش جدایی ناپذیر تعطیلات نوروز است، البته چندسالی است که به دلیل هشدارهای پلیس و کنترل های جاده ای درصد ناچیزی از حوادث جاده ای کم شده اما هنوز آمار تصادف های جاده ای در نوروز رقم قابل توجهی است. توصیه شرکت های بیمه ای این است که مردم قبل از سفر از باقی ماندن مدت بیمه نامه شخص ثالث  وسیله نقلیه خود مطمئن شوند و در صورت به اتمام رسیدن این بیمه نامه نسبت به خرید این بیمه نامه یا تمدید آن اقدام کنند. به همین منظور هم از سوی اکثر شرکت های بیمه ای کشیک های نوروزی برپا شده است تا در تعطیلات نوروزی مسافران بتوانند در شهر مبدا، مقصد و یا شهرهای دیگر خرید بیمه نامه را انجام دهند. در کنار خدمات بیمه ای شخص ثالث، برخی شرکت های بیمه چند سالی است خدمات فروش بیمه نامه بدنه 20 روزه را در دستور کار خود قرار دادند. این بیمه نامه که ارزش قیمتی آن 5 درصد یک بیمه نامه یک ساله است به این دلیل طراحی شده که مالکان اتومبیل بتوانند در تعطیلات نوروزی خطرات مربوط به اتومبیل خود را پوشش دهند.

کارشناس سیار، پرداخت خسارت سیار

فروش بیمه نامه های اتومبیل همواره در ذهن مشتریان یک دغدغه ایجاد می کند مبنی بر اینکه چگونه می توانند خسارت های احتمالی پیش آمده را از شرکت های بیمه ای دریافت کنند. این موضوع در تعطیلات نوروزی اهمیتی دوچندان پیدا می کند. به همین دلیل ارائه دو خدمت کارشناس سیار و پرداخت خسارت سیار چند سالی است از سوی شرکت های بیمه ای مورد توجه قرار گرفته است. هرچند هنوز همه شرکت ها در این طرح شرکت نکرده اند اما شرکت های بیمه ای که تعداد بیمه نامه های اتومبیل بالایی فروخته اند در این طرح شرکت دارند.

تخفیف های نوروزی

یک اصل در فروش وجود دارد که این طور معرفی می شود «تخفیف شیرینی خرید است»، شرکت های بیمه ای از این اصل به خوبی استفاده می کنند و به طور معمول با شروع مناسبت های مختلف سعی می کنند طرح های فروش فوق العاده خود را با تخفیف انجام دهند. در خصوص نوروز هم که خانواده ها به طور معمول هزینه های بیشتری نسبت به سایر روزها دارند و از طرفی هم نیاز به خرید بیمه نامه مناسب برای ریسک های خود احساس می کنند؛ استفاده از اصل فروش به همراه تخفیف از سوی شرکت های بیمه می تواند کمک زیادی کند. امسال هم  شرکت های بیمه ای در طرح فروش بیمه نامه های نوروزی خود از این اصل غفلت نکردند و فروش بسیاری از بیمه نامه ها در طرح های سراسری با تخفیف همراه شده است. این موضوع در حالی صورت گرفته که برخی از نمایندگی های بیمه ای به صورت داوطلبانه از بخشی از سود خود صرف نظر کردند و اقدام به فروش بیمه نامه همراه با تخفیف کرده اند./اقتصادآنلاین
ارسال نظرات
موضوعات روز