پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۹
در صدوسی‌ویکمین جلسه هیأت بین‌المللی فوتبال قوانین جدیدی برای جهان فوتبال در نظر گرفته شده است و قرار است درباره ورود کارت نارنجی به فوتبال به معنای اخراج ١٥ دقیقه‌ای بحث و بررسی صورت بگیرد.
کد خبر: ۱۱۵۴۰
قوانین جدید در فوتبال در راه است!/اضافه شدن کارت نارنجی

تیتر 20 - صدوسی‌ویکمین جلسه هیأت بین‌المللی فوتبال روز جمعه هفته جاری در ومبلی برگزار خواهد شد که در دستور این جلسه قوانین جدیدی برای جهان فوتبال در نظر گرفته شده است. در این جلسه که ٤ نماینده یوفا و نمایندگان کشورهای  اروپایی یعنی انگلیس، اسکاتلند، ولز و ایرلندشمالی حضور خواهند داشت، قرار است درباره ورود کارت نارنجی به فوتبال به معنای اخراج ١٥ دقیقه‌ای بحث و بررسی صورت بگیرد. اگر ٦ نفر از ٨ عضو این هیأت به پیشنهادهای ارایه شده، پاسخ مثبت بدهند، قوانین جدید تصویب و اجرایی خواهند شد.
بررسی تعویض چهارم در صورت کشیده شدن مسابقات به وقت اضافه و افزایش تعداد تعویض‌ها در بازی‌های رده پایه به شش تعویض از دیگر پیشنهاداتی است که در این جلسه بررسی خواهد شد. یکی از طرح‌های عجیب به تنبیه بازیکنان خطاکار برمی‌گردد. در این پیشنهاد که نام آن «تنبیه سه‌گانه» نام دارد، بازیکنی که جلوی موقعیت گل صددرصد حریف را بگیرد باید علاوه بر اعلام خطا یا پنالتی و دریافت کارت قرمز، محرومیت نیز برایش در نظر گرفته شود. این تصمیم شاید باعث کاهش خطاهای آشکار بازیکنان فوتبال شده و به جذابیت مسابقات بیفزاید، اگرچه محرومیت در قبال یک خطا خیلی منطقی به نظر نمی‌رسد. 
 
از دیگر پیشنهاداتی که روی میز هیأت اجرای بین‌المللی فوتبال قرار گرفته، استفاده از داور ویدیویی است که چند بار تابه‌حال آزمایش شده است. درحال حاضر یکی از مشکلات داور ویدیویی این است که در مورد صحنه‌های آفساید قرار نیست به آن رجوع شود. داور ویدیویی در مسابقات قبلی روی ٣ اصل پنالتی، تأیید اخراج یک بازیکن یا زمانی که گل به صورت غیرقانونی به ثبت رسیده، نظارت داشته است. این قانون باید از آغاز ‌سال ٢٠١٨ به صورت کامل تصویب و اجرا شود. در این جلسه همچنین در مورد استفاده از GPS برای کنترل بازیکنان توسط کادر فنی، اعلام وقت تلف شده از طریق تابلو و داور چهارم و چگونگی اعلام هند بحث خواهد شد، هر چند که تصمیم قطعی در مورد این مباحث به سال‌های آتی موکول خواهد شد. با این حال به نظر می‌رسد روز جمعه قوانینی تصویب خواهد شد که بار دیگر در زمان ریاست اینفانتینو جهان فوتبال را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد./ورزش سه
ارسال نظرات
موضوعات روز