چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۵
کرمان موتور در نظر دارد داخلی سازی محصولات هیوندای را در محل کارخانه این شرکت واقع در ارگ جدید توسعه دهد.
کد خبر: ۱۱۸۳۱
فرجام داخلی سازی قطعات در کرمان موتور

تیتر20 - کرمان موتور به عنوان یکی از بزرگان بخش خصوصی صنعت خودرو کشور در حالی از سال گذشته همکاری مشترک با شرکت هیوندا را از سر گرفت که حالا گفته می شود وارد مقوله داخلی سازی ومونتاژ قطعات نیز شده است.
این شرکت که مونتاژ برخی محصولات هیوندای از جمله آی 20 و آی 30 را آغاز کرده، قصد دارد قطعات آنها را تا حد امکان داخلی سازی کرده و از این راه به سمت بومی سازی محصولات موردنظر برود.
در باب چرایی این اتفاق، به نظر می رسد هدف اولیه کرمان موتور از داخلی سازی قطعات محصولات هیوندا، کاهش وابستگی به شرکت کره ای و البته کاهش هزینه های تولید است.
 به عبارت بهتر، احتمالا کرمان موتور می خواهد به واسطه داخلی سازی قطعات، تا حد امکان وابستگی به شرکت هیوندای را کاهش دهد تا اگر روزی روزگاری، هیوندای باز هم ترک ایران کرد، امکان مونتاژ محصولاتش را داشته باشد. 
این راه البته بسیار سخت و طولانی است، اما اگر کرمان موتوری ها اعتقادو التزام لازم را به آن داشته باشند، تا حد قابل توجهی قابل دستیابی خواهد بود.
همچنین در صورت افزایش عمق ساخت داخل، این امیدواری نیز وجود دارد که هزینه های تولید کاهش یابد، بنابراین می توان انتظار داشت که قیمت خودروهای مونتاژی هیوندای در کشور کاهش یابد. 

فرجام داخلی سازی قطعات در کرمان موتور

این امیدواری از آن جهت است که هرچه ساخت داخل بالا برود، واردات قطعه کمتر شده و در نتیجه تعرفه کمتری پرداخت می شود و این موضوع، کاهش هزینه تولید و قیمت را به دنبال دارد.
تنها نکته نگران کننده در این ماجرا اما موضوع کیفیت است، زیرا در خودروسازی ایران گاهی داخلی سازی به قیمت کاهش کیفیت تمام می شود. 
در این شرایط آنچه می تواند کرمان موتور و محصولات مونتاژی کره ای اش را از گزند کاهش کیفیت نجات دهد، نظارت منطقی هیوندای است. 
در واقع اگر هیوندای بر روند داخلی سازی قطعات نظارت لازم را داشته باشد (مانند روشی که رنو به کار بسته) می توان فرجام خوشی را برای داخلی سازی قطعات هیوندای متصور بود.
 

ارسال نظرات
موضوعات روز