سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۴
همواره برای بسیاری افراد که تمایل به دودی کردن شیشه های اتومبیلشان دارند این سوال و ابهام مطرح است که از منظر قانونی دودی کردن شیشه‌های خودرو تا چه میزان مجاز شمرده شده است؟
کد خبر: ۱۲۰۱۴
شیشه‌های خودرو را دودی کنیم یا خیر؟!

تیتر 20 - طبق گفته‌های سرهنگ حسن عابدی جانشین پلیس راهور تهران بزرگ، در قانون میزان و معیار خاصی برای درصد دودی‌کردن شیشه‌های خودروها مشخص نشده است اما قانون صراحتاً اعلام کرده است که اگر خودرویی شیشه‌هایش دودی شده است، مامور پلیس باید بتواند داخل خودرو را مشاهده کند.

براساس کد تخلف 2114، افرادی که اقدام به دودی‌کردن شیشه خودرو خود به میزان غیرقانونی کنند، 50 هزار تومان جریمه می‌شوند و ملزم به اصلاح شیشه خودرو هستند.

کدام را بخریم؟

پاسخ به این سوال کمی سخت است. معمولا فیلم های که برای دودی کردن شیشه در بازار ایران موجود هستند ساخت کشور چین و تایوان است، البته در برخی از فروشگاه های لوازم اسپرت معدود فیلم‌های ساخت کره جنوبی هم موجود است، اما اگر فروشنده اظهار کرد که ساخت امریکا هم دارم، به هیچ وجه باور نکنید! زیرا این فیلم‌ها همان ساخت چین و تایوان است که با عنوان و مارک امریکا در بازار عرضه می شوند.

از کشور سازنده که بگذرید باید توجه داشته باشید که فیلم‌هایی که برای دودی کردن شیشه خودرو به کار می روند عموماً دارای دو خصوصیت هستند.

نخست خصوصیت ضدخش بودن این فیلم هاست که باید در گذر زمان و در هنگام برخورد اجسام تیز و…، از خط و خش افتادن آن که منجر به نازیبایی و اختلال در دید خواهد شد، جلوگیری کند.

دومین عاملی هم که باید به آن توجه کرد قابلیت UV400 که روی برخی از این فیلم ها قرار دارد. این استاندارد بر روی هر محصولی نشان دهنده آن است که اشعه ماوراء بنفش به هیچ وجه از آن عبور نخواهد کرد که مطمئناً می تواند از ناراحتی های چشمی و پوستی بر اثر تابش اشعه خورشید بکاهد.

قیمت

عواملی مانند کیفیت جنس، کشور سازنده و تبحر نصاب در تعیین بهای شیشه دودی خودرو تاثیرگذار است و نمی‌توان در این بازار غیررسمی که هر فروشنده قیمتی دلخواه را تعیین می کند، از عدد مشخصی صحبت کرد اما دودی کردن کلیه شیشه های یک خودروی سایز متوسط مانند، پژو پارس، پژو 405، سمند، دنا، برلیانس، جک جی5 و ام وی ام 550، حدود 140 تا 200 هزار تومان آب می‌خورد/جام جم
ارسال نظرات
موضوعات روز