سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۵
رییس اتحادیه گرمابه‌داران، سونا و ماساژ تاکید دارد استفاده از ماساژ برای مقاصد درمانی موضوعی است که نیاز به تخصص‌ لازم در حوزه پزشکی دارد برهمین اساس افراد نمی‌توانند با گذراندن دوره‌های شش ماهه یا یکساله ماساژ ادعای ارائه خدمات درمانی داشته باشند.
کد خبر: ۱۲۰۴۰
یک ساعت ماساژ چند؟

تیتر 20 - سید مهدی سجادی نیری اظهار کرد: از سال ۱۳۸۹ به دنبال پیگیری‌های صورت گرفته بحث ماساژ هم به خدمات اتحادیه ما افزوده شد اما از همان زمان برخی سازمان‌های دولتی بر این نکته اصرار دارند که ارائه‌ی این خدمات و رسیدگی به این وضعیت به آنها مربوط می‌شود. معاونت طب سوزنی وزارت بهداشت، سازمان تربیت بدنی و سازمان فنی و حرفه‌ای کشور مهم‌ترین مراکزی هستند که براین نکته تاکید داشته و به خصوص در مورد بحث آموزش خود را متولی می‌دانند.

وی افزود: اما به هر صورت مرجعی که می‌تواند برای انجام یک فعالیت جواز کار صادر کند اتحادیه‌های صنفی هستند. البته طی این مدت ما براساس برخی موضوعات تا مدتی دست نگه داشته و جوازی در این حوزه صادر نکردیم اما طی یک تا دو سال گذشته برای ۱۵ مرکز ماساژ مجوزهای لازم صادر شده است.

رییس اتحادیه گرمابه‌داران، سونا و ماساژ در پاسخ به این سوال که با این وجود در حال حاضر مراکز بسیاری به ارائه خدمات ماساژ می‌پردازند، اظهار کرد: آنچه در این واحدها رخ می‌دهد خلاف قانون است. حتی گاه ممکن است این خدمات در زیرمجموعه‌های سازمان‌هایی که به آنها اشاره شد ارائه شود اما هیچ‌گاه برای دریافت مجوزهای مربوطه به صنف ما مراجعه نمی‌شود در حالی که طبق قانون و مصوبه مجلس هر سازمان و نهاد دولتی که قصد  ارائه خدمتی را داشته باشد که برای آن صنف و اتحادیه وجود دارد ملزم است پیش از ارائه این خدمات مجوزهای مربوطه را دریافت کند.

سجادی همچنین به افرادی که با دریافت مدرک از کشورهای مختلف به ارائه خدمات ماساژ می‌پردازند، اشاره کرد و گفت: این افراد به طور مستقل زیرمجموعه صنف ما نیستند تا بتوانیم این را اعلام کنیم که کیفیت کار آنها چگونه است و تا چه اندازه علمی به ارائه‌ی خدمات می‌پردازند، اما در هر صورت ما در اتحادیه خود آزمون‌هایی را برگزار می‌کنیم تا اگر افراد مایل به دریافت جواز فعالیت هستند سطح علمی آنها بررسی شود.

هر ساعت ماساژ حداقل ۹۰۰۰۰ تومان

وی در ادامه صحبت های خود به بحث قیمت در نظر گرفته شده برای هر ساعت ماساژ اشاره کرد و گفت: در این حوزه تنوع زیادی وجود دارد و براساس مدت، نوع روغن‌ها و لوسین‌هایی که استفاده می‌شود و موارد دیگری مانند فضا و غیره رقم‌های متنوعی تعیین می‌شود. اکنون در مراکزی که دارای مجوز هستند ارائه هر ساعت خدمات ماساژ قیمتی بین ۹۰ تا ۱۶۰ هزار تومان دارد که البته طبق شنیده‌ها در سایر مراکز نیز تقریبا همین رقم‌ها دریافت می‌شود.

اما رییس اتحادیه گرمابه‌داران، سونا و ماساژ در صحبت‌های خود بر این نکته تاکید کرد که برای ارائه خدمات ماساژ درمانی نیاز به تخصص‌های پزشکی وجود دارد و یک فرد با گذراندن یک دوره چند ماهه ماساژ نمی‌تواند این خدمات را ارائه کند.

سجادی ادامه داد: براین اساس ما به تمام اعضای خود تاکید داریم که از ارائه خدمات ماساژ درمانی به‌طور جدی خودداری کرده و مدعی ارائه چنین خدماتی نشوند.

وی همچنین عنوان کرد: در واقع در این مراکز بیش از همه هدف از ماساژ ریلکسیشن است و افراد سالم برای دریافت این خدمت مراجعه می‌کنند. برهمین اساس افراد سالمی که نیاز به تجدید قوا و شادابی بیشتری دارند می‌توانند به این مراکز مراجعه کنند، اما این‌که گاه مراکزی برخی ادعاهای درمانی را در ارائه خدمات ماساژ عنوان می‌کنند موضوعی است که لازم است وزارت بهداشت نسبت به آن حساسیت نشان داده و اقدام کند.

رییس اتحادیه گرمابه‌داران، سونا و ماساژ ادامه داد: از نقطه نظر بنده اگر فردی مدعی است خدمات ماساژ درمانی ارائه می‌کند باید وزارت بهداشت واحد آن را تعطیل کند، مگر آنکه بررسی‌های لازم صورت گرفته و از نظر علمی تشخیص داده شود که واحد مربوطه صلاحیت ارائه این خدمات را داراست، چرا که ممکن است فردی سال‌ها در حوزه پزشکی تحصیلات داشته باشد و بر آن اساس این خدمات را ارائه کند، اما قطعا فردی که دوره‌های ماساژ را گذرانده و فاقد تحصیلات در حوزه پزشکی است از چنین توانایی برخوردار نخواهد بود./ایسنا
ارسال نظرات
موضوعات روز