جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۷

تیتر20 - در زمانهای قدیم افراد کمتر نگران وجود سم در بدن خود بودند، چراکه آنها به سادگی و روش های طبیعی به سم زدایی از بدن می پرداختند.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران حال در عصر امروز متخصصان پزشکی این روش درمانی را پی گرفته اند.به نظر می رسد که وجود سم در بدن جزء بخش جدایی ناپذیر زندگی روزمره ماست، چرا که بنا به تحقیقات به عمل آمده درصد بالایی از این سموم از طریق مواد غذایی مصرفی وارد بدن شده است و داروها و محصولات مراقبتی خانگی در ایجاد سموم نقشی ندارند.بر اساس مطالعات به عمل آمده حتی جنین نیز نمی تواند از خطر سموم موجود در جامعه در امان بماند.

چیزی حدود 200 ماده شیمیایی تجاری در بند ناف قبل از تولد کشف شده است. حال به نشانه هایی که وجود بیش از حد سموم را در بدن شما نشان می دهد، اشاره می کنیم:

بی خوابی و بی قراری
بوی بد بدن و تنفسی
تداوم خستگی
مشکلات هاضمه
بدتر شدن مشکلات التهابی چون ورم مفاصل و آسم
کاهش میزان دید
افزایش میزان آکنه ، اگزما و دیگر بیماری های پوستی
درد عضلات و مفاصل

باید گفت که این علائم کلی بوده و برخی از آنها به شرایط پزشکی کاملا بی ارتباط هستند، لذا پیش از سم زدایی بایستی با پزشک مشورت شود.

نکته مهم اینجاست که بسیاری از بیماری ها نظیر پارکینسون، افسردگی، سرطان، آلزایمر و بیماری های قلبی با سمی شدن بدن تشدید می گردند. پس بهتر است برای پیشگیری خود را دربرابر سموم بیمه کرد، که این امر مستلزم دانش، سبک زندگی سالم و شادتر می باشد.

منابع اصلی سموماز منابع اصلی سموم می توان به مواد غذایی اشاره کرد که رایج ترین آنها غداهای فرآوری شده هستند که منبع افزودنی و مواد شیمیایی دارند.یکی دیگر از منابع فریبنده نیز محصولات بهداشتی-آرایشی چون شامپو، لوسیون های بدن، صابون، خمیردندان، کرم پوست می باشند که روزانه با آنها در ارتباط هستیم.

دسته سوم سموم نیز عوامل محیطی هستند که داخل خانه از طریق استفاده تمیزکننده ها به وجود آمده و به دلیل عدم گردش هوا داخل فضای خانه باقی می مانند. همچنین خارج از خانه نیز وجود آلاینده های وسایل نقلیه، کارخانجات و دود سیگار باعث ایجاد سموم در بدن می شوند.

مراحل بهینه برای سم زدایی
1)اولین گام این است که کمتر در معرض مواد شیمیایی قرار بگیرید. همچنین مصرف غذاهای سمی و فرآوری شده را برای همیشه کنار بگذارند.

2)آب یکی از ضروری ترین مواد مورد نیاز بدن می باشد که باعث دفع مواد شیمیایی از بدن می گردد. بنابراین لازم است با استفاده از یک فیلتر از خالص بودن آب مصرفی خود مطمئن شوید. همچنین توصیه می شود در فواصل زمانی منظم روزانه 8 تا 10 فنجان آب نوشیده شود.

3)میزان مصرف مواد غذایی ارگانیک را بالا ببرید. سبزیجات سبز و میوه ها غالبا در سم زدایی موثرند.

4)از سلامت هاضمه خود مطمئن گردید. دریافت مناسب فیبر از طریق وعده های غذایی سالم و استحمام منظم از اهمیت بالایی برخوردارند.نکته بسیار مهم این است که افراد بایستی روزانه 1 تا 2بار به پاکسازی روده خود بپردازند تا از تجمع سموم در آن جلوگیری شود.

5) ورزش کردن و داشتن فعالیت، میزان گردش خون را افزایش می دهد. همچنین می توان از طریق پیاده روی، شنا و دیگر حرکات ورزشی اندام مناسبی داشت و بدن را از وجود سموم پاکسازی کرد.

ارسال نظرات
موضوعات روز