چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲
سیتروئن می تواند مانند رنو و البته به تدریج خود را به عنوان خودروسازی مستقل در ایران مطرح کرده و سیستم و فرهنگ خاصش را در خودروسازی و بازار کشور به کار ببندد.
کد خبر: ۱۲۵۱۳
سیتروئن در ایران

تیتر20 - سایپا و سیتروئن در حالی قرارداد همکاری مشترک خود را بایکدیگر امضا کرده اند که اگر این قرارداد در مسیری درست هدایت شود، می تواند دومین خودروساز بزرگ کشور را در مسیر توسعه قرار دهد.
این دو پس از توافق هسته ای و اجرایی شدن برجام، پای میز مذاکره با یکدیگر نشسته و در نهایت شکلی جدید از همکاری مشترک را در صنعت خودرو ایران رقم زدند. طبق یکی از بندهای مهم قرارداد سایپا و سیتروئن، سایپایی ها 50 درصد از سهام سایت کاشان خود را به طرف فرانسوی واگذار می کنند.
در واقع این 50 درصد سهام سایت سایپای کاشان، به عنوان آورده خودروساز ایرانی در همکاری مشترک با سیتروئن به شمار می رود و از آن سو شرکت فرانسوی نیز بناست سهم خود را در قالب پول و انتقال تکنولوژی و قالب سازی قطعات بپردازد.
با این شرایط، برای اولین بار در خودروسازی ایران، سهام کارخانه های تولیدی به خارجی ها واگذار خواهد شد تا به نوعی شاهد خصوصی سازی واقعی در این صنعت باشیم.
واگذاری نصف سهام سایپای کاشان به عنوان یکی از خطوط تولید مجهز خودروسازی کشور، به نوعی می تواند مقدمات حضور مستقل سیتروئن را در ایران کلید بزند و در نتیجه فرهنگ این خودروساز فرانسوی در حوزه های تولید و فروش و خدمات پس از فروش  به صنعت و بازار خودرو کشور تزریق خواهد شد.
به عبارت بهتر، سیتروئن می تواند مانند رنو و البته به تدریج خود را به عنوان خودروسازی مستقل در ایران مطرح کرده و سیستم و فرهنگ خاصش را در خودروسازی و بازار کشور به کار ببندد.
این موضوع به شرط عملی شدن الزاماتی مانند ساخت داخل حداقل 40 درصدی و گسترش آن تا بیش از 80 درصد و همچنین صادرات دست کم 30 درصدی، در نهایت نفع خودروسازی کشور و البته مشتریان داخلی را در پی خواهد داشت.

ارسال نظرات
موضوعات روز