چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۰
رئیس سازمان چای کشور از افزایش ۲۲ درصدی سطح زیر کشت چای در کشور و کاهش ۱۲ درصدی واردات چای خارجی خبر داد.
کد خبر: ۱۲۵۵۴
افزایش تولید چای ایرانی/ کاهش ۱۲ درصدی واردات چای خارجی

تیتر 20 - محمدولی روزبهان در بازدید از باغات چای رامسر با اشاره به اینکه سطح زیر کشت چای در کشور ۲۲ درصد رشد کرده است، اظهار کرد: میزان تولید چای در سال جاری ۷۳ درصد و درآمد چایکاران ۲۳۴ درصد رشد داشته و میزان واردات چای ۱۲ درصد کاهش پیدا کرده است.

وی درباره پرداخت تسهیلات به چایکاران، تصریح کرد: در طی سال گذشته در مقایسه با سال ۱۳۹۲ چایکاران و کارخانجات ۸۵۰ درصد رشد داشته اند.

رئیس سازمان چای کشور با اشاره به احیای ۴۰۰۰ هکتار باغات چای، خاطرنشان کرد: در سال جاری استمرار و توسعه این حمایت‌ها در دست اقدام است و دولت صنعت چای را به سمت یک صنعت رو به رشد پیش برد.

روزبهان تصریح کرد: در سال ۱۳۹۵ در مقایسه با سال گذشته، ۶۰ درصد رشد ایجاد شد و این روند در سال‌های آینده به تناسب ادامه پیدا می‌کند.

وی درباره برداشت چای در کشور، اظهار کرد: ۴۱ هزار تن برگ سبز چای در سال جاری برداشت شده و ۹۰۰۰ تن چای خشک از آن تولید شده است که میزان ارزش چای تولیدی به ۹۲ میلیارد تومان می‌رسد و تا به امروز ۴۰ میلیارد تومان بهای آن به چایکاران پرداخت شده است.

رئیس سازمان چای کشور  با بیان اینکه از سال گذشته هیچ بدهی به چایکاران وجود ندارد، اظهار کرد: در اردیبهشت سال‌های گذشته با چایکاران تسویه نشده بود و تنها در دولت تدبیر و امید این امکان صورت پذیرفت که نشان از اراده دولت برای حمایت از چایکاران و کشاورزان دارد.

روزبهان گفت: در سال گذشته به چایکاران و کارخانجات چای سازی ۳۲ میلیارد تومان تسهیلات بدون بهره یا حداکثر با کارمزد چهار درصدی پرداخت شد و در سال جاری ۳۵ میلیارد تومان تسهیلات به صنعتگران چای و کارخانجات جهت به زراعی تغذیه و نگهداری و احیا و جوان سازی باغات،بهینه سازی مصرف انرژی، تجهیز و نوسازی دستگاه ها و بهداشتی کردن فرآیند تولید پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان چای کشور افزود: صنعت چای روند نزولی خود را سپری کرده و در سال‌های ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۳ به عنوان کم‌تولیدترین و کم‌حجم‌ترین تولید در طول تاریخ بوده و در دو سال گذشته رشد ۱۱۵ درصدی داشته است.

وی خاطر نشان کرد: استمرار بسته های حمایتی دولت و طرح خرید تضمینی در کنار استقبال مردم از چای تولیدی کشور در دستور کار قرار دارد، چرا که در تولید آن از یک گرم سم استفاده نمی‌شود و بهداشتی است./ایسنا
ارسال نظرات
موضوعات روز