جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۴
ما در حال حاضر در قرن 21 و در دنیای تکنولوژی زندگی می کنیم، دنیای که هر روز آن با روز گذشته‌اش کاملا فرق می کند و هر لحظه ممکن است یک تکنولوژی و فناوری جدید کشف شده و یا به آن اضافه شود.
کد خبر: ۱۲۷۰۱

تیتر20 - ما در حال حاضر در قرن 21 و در دنیای تکنولوژی زندگی می کنیم، دنیای که هر روز آن با روز گذشته‌اش کاملا فرق می کند و هر لحظه ممکن است یک تکنولوژی و فناوری جدید کشف شده و یا به آن اضافه شود.

پیشرفت تکنولوژی های جدید را در هر زمینه و بخشی از زندگی روزمره خود می توانیم مشاهده کنیم. کافی است تنها یک نگاه به اطراف خود بیندازید تا هر یک از ابعاد آن را در زندگی خود مشاهده کنید. بگذارید این تغییرات را از نگاه شهری و کمی وسیع تر بررسی کنیم؛ به اطراف خود در شهر نگاه کنید، چه چیزهایی را می توانید ببینید که علاوه بر تاثیر آن بر زیبایی شهر به نوعی شما را تحت تاثیر قرار داده اند؟

اول از همه چیزی که بیش از پیش به چشم می خورد تابوهای تبلیغاتی هستند که در سردر هر فروشگاه و مغازه‌ای می توان آنها را مشاهده کرد.

تابلو روان LED این روزها بسیار پر کاربرد شده است و معمولا بعنوان وسیله ای برای جلب توجه یا اطلاع رسانی در قالب یک جمله از انها استفاده می شود، مثلا یک فروشگاه ممکن است برای اعلام اینکه اجناس خود را با تخفیف ارائه می دهد یا آنها را به حراج گذاشته، از این تابلوها استفاده کند.

المان های جدید مورد استفاده در شهرها

تابلوهای تبلیغاتی توکیو

اما اگر همین تابلوها را به ابعاد بسیار بزرگتر با المان های رنگی بیشتر تبدیل کنیم، آنگاه یک تلویزیون شهری خواهیم داشت. تلویزیون های شهری بیشتر در میدان های بزرگ و مراکز شلوغ تر از جمعیت قابل رویت هستند.

تلویزیون های شهری بصورت کلی در دو نوع Outdoor و Indoor تولید می شوند که نوع اول برای استفاده در محیط های روباز مثل خیابان می باشد که خب طبیعتا هم مقاوم‌تر در برابر عوامل گوناگون بخصوص باران هستند، اما نوع دوم آن مخصوص استفاده در محیط های سرپوشیده مثل شهربازی یا مراکز تجاری هستند که لازم نیست حتما در برابر عوامل فرسایشی ذکر شده مقاومت داشته باشند.


المان های جدید مورد استفاده در شهرها

تلویزیون شهری

بگذارید کمی از جنبه تبلیغاتی فاصله بگیریم... می رسیم به برج های نوری؛ در گذشته برای روشن کردن خیابان ها از چراغ هایی استفاده می‌شد که به فاصله هر یک یا دو متر از یکدیگر قرار داشتند و علاوه بر اینکه هم فضا را اشغال می کردند هم هزینه نصب آنها بدلیل تعداد زیادشان بالا بود، نمی توانستند محیط اطراف را به خوبی پوشش داده و روشن کنند.

اما برج نوری این مشکل را برطرف کرده است. برج های نوری بدلیل برخورداری از ستون هایی با ارتفاع بسیار بلند و بهره گیری از پروژکتورهایی قوی، می توانند محیط اطراف را به خوبی پوشش دهند و کمتر نقطه ای تاریک خواهد ماند.

المان های جدید مورد استفاده در شهرها

برج نوری

گفتیم که برج های نوری از پروژکتور استفاده می کنند.

پروژکتورLEDدیگر وسایلی است که کاربرد آن در موارد مختلف بسیار بالاست و حتما بارها و بارها موارد استفاده از آن را خود شما هم مشاهده کرده اید.

المان های جدید مورد استفاده در شهرها

مبلمان شهری متناسب با محیط

تا اینجا سعی کردیم به معرفی مجموعه تجهیزات و المان هایی از خدمات شهری بپردازیم که هر یک به تناسب زندگی را برای مردم راحت‌تر ساخته اند.

مبلمان شهری نیز جزء همین المان ها هستند. اینکه از چه نوع ترکیبی از مبلمان در چه سبک و اندازه ای استفاده شود بسیار حائز اهمیت است. در فضاهای سبز مثل پارک ها، در خیابان های معمولی سطح شهر، پارک های کوهستانی و... از این مبلمان های شهری در مدل های متفاوت استفاده می شود. یکی از نمونه های شاهکار بهره گیری از این مبلمان ها را نیز می‌توان در پل طبیعت تهران مشاهده کرد.

المان های جدید مورد استفاده در شهرها

پل طبیعت تهران

در ایام عید نوروز نیز معمولا در سطح شهر سفره های هفت‌سین بزرگ که از جنس خاصی هستند جهت بانشاط ساختن فضای شهری استفاده می گردد.

المان های جدید مورد استفاده در شهرها

سفره های هفت‌سین

مورد آخر نیز پارک ژوراسیک هستند! نمونه این پارک در تهران وجود دارد که بدون شک سپری کردن چند ساعت مفرح برای هر کودک و خردسالی بسیار هیجان انگیز خواهد بود.

منبع:

http://www.astpi.ir


ارسال نظرات
موضوعات روز