پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران
احمد نادعلیان در کتاب خود که درباره فعالیتهای او در جزیره هرمز است و توسط پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری منتشر شده از مردم خواسته برای حفظ زیبایی جزیره هرمز از خرید خاک رنگی خام خودداری کنند چرا که با از بین رفتن این خاک، میراث بزرگی را از دست میدهیم.
کد خبر: ۱۲۷۳۳
تیتر20 - احمد نادعلیان در کتاب خود که درباره فعالیتهای او در جزیره هرمز است و توسط پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری منتشر شده از مردم خواسته برای حفظ زیبایی جزیره هرمز از خرید خاک رنگی خام خودداری کنند چرا که با از بین رفتن این خاک، میراث بزرگی را از دست میدهیم.
به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، درکتاب «موزه دکتر احمد نادعلیان» فعالیتهای نادعلیان در جزیره هرمز به صورت تصویری ونوشتاری به دو زبان انگلیسی و فارسی تشریح شده است.
در این کتاب توضیح داده شده که فعالیتهای هنری نادعلیان در جزیره هرمز از سال ۱۳۸۵ آغاز شده و سپس با راهنمایی او هنرمندان بومی با استفاده از خاکها و شنهای رنگی، نقاشیهای محیطی با مقیاس بزرگ انجام دادهاند.
احمد نادعلیان، در بخشی از این کتاب نسبت به برداشت و صادرات خاکهای نایاب جزیره هشدار داده و شرح میدهد که شاید در آینده بتوانیم زبالهها را از محیط طبیعی جمع آوری کنیم اما شکل گیری کوههای رنگی و کانیهای جزیره هرمز میتواند حاصل میلیونها تحول زمین شناسی باشد.
او در این کتاب نه تنها روند شکل گیری موزه دکتر احمد نادعلیان را توضیح می دهد بلکه همواره نسبت به مسایل محیط زیستی هشدار داده و از خواننده میخواهد نسبت به آن حساس باشد.
نادعلیان در بخش دیگری از کتاب به عروسکهای پلاستیکی کهنهای اشاره میکند که از میان زبالهها و کوچهها جمع آوری کرده و آنها را استعارهای از کودکان نادیده گرفته شده میداند. همچنین به جمع آوری عروسکهای بومی «دختلوک» در موزه اشاره میکند که با پارچههای کهنه ساخته شده و بسیار تخیلی و فاقد جزییات هستند.