جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۲
دبیر انجمن صنایع آبهای معدنی و آشامیدنی اعلام کرد:
صنایع آبهای معدنی و آشامیدنی ایران با ظرفیت بسته بندی 10 میلیارد لیتر آب در سال می تواند کل نیاز آب مصرفی کشور قطر را تامین کند.
کد خبر: ۱۲۹۹۴
می توانیم کل نیاز آب آشامیدنی قطری ها را تامین کنیم!

تیتر20 - پیمان فروهر دبیر انجمن صنایع آبهای معدنی و آشامیدنی ایران در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد غذا «فود پرس»، ضمن اعلام مطلب فوق افزود: کشور قطر باجمعیتی حدود 2.3 میلیون نفر بخش اعظم نیاز آب خود را با استفاده از سیستم های شیرین سازی آب دریا تامین می کند و این در حالی است که  30درصد مردم قطر مصرف کننده آب شبکه شهری هستند و بخش اعظم جمعیت آن کشور مصرف کننده آب بسته بندی شده هستند به طوری که در حال حاضر بیش از 60 برند آب بسته بندی اعم از وارداتی و تولید داخل در قطر به چشم می خورد.

فروهر با اشاره به ظرفیت 10 میلیارد لیتری آب بسته بندی در کشور خاطرنشان کرد: صنعت آب بسته بندی در کشور تنها با حدود 10 درصد ظرفیت خود کار می کند به طوری که 150 شرکت تولیدی آب بسته بندی  حدود 1.4 میلیارد لیتر در کشور محصول تولید و روانه بازار کرده اند.

دبیر انجمن صنایع آبهای معدنی و آشامیدنی بازار قطر را بازار مناسبی برای آب بسته بندی ایران دانست و گفت: با توجه به تحولات منطقه ای و قطع روابط قطر با کشورهای همسایه که به نوعی پل ارتباطی قطر در واردات انواع نیازمندیها به این کشور بوده اند به نظر می رسد فرصت مطلوبیست تا شرکتهای تولید کننده آب بسته بندی در ایران که از سطح کیفی مطلوب و مطابق با استانداردهای مرجع و بین المللی برخوردارند از این فرصت استفاده کنند.

وی افزود: ترکیه  به عنوان رقیبی قدرتمند و برخوردار از سوابق درخشان در کسب سهم از بازارهای صادراتی در منطقه مترصد ورود موفق به بازار قطر در زمینه آب بسته بندی است و جا دارد دولت و بخش خصوصی با تدبیر مناسب این بازار صادراتی را از دست ندهند.

فروهر در خصوص اقدامات انجام گرفته در خصوص صادرات آب بسته بندی به قطر گفت: انجمن آبهای بسته بندی در نامه ای به سفارت قطر در تهران اعلام آمادگی کرده که قادر است نیاز آن کشور به آب بسته بندی را بابهترین کیفیت و در کمترین زمان برطرف نماید. همچنین در این زمینه مذاکرات متعددی نیز با مسوولان اتاق های بازارگانی ایران و تهران نیز انجام شده  که امید است هر چه زودتر این اقدامات به نتیجه برسد.

دبیر انجمن صنایع آبهای معدنی و آشامیدنی در پاسخ به این سوال که با توجه به وضعیت آبی کشور در زمینه ذخایر آب شیرین آیا صادرات آب بسته بدی توجیه دارد؟ تصریح کرد: صنعت آب بسته بندی در مقایسه با بخش کشاورزی و سایر صنایع از بهره وری مناسب تری در زمینه مصرف آب برخوردار است به طوری که برای تولید هر لیتر از محصول تنها 1.4لیتر آب مصرف می شود که محصول نهایی نیز در آن لحاظ شده است و از لحاظ فنی و اقتصادی می توان گفت صادرات آب بسته بندی نسبت به محصولات کشاوری به خصوص میوه و صیفی جات از توجیه اقتصادی و فنی خوبی برخوردار است.
ارسال نظرات
موضوعات روز