جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۴
رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری فرزند ساختمان‌سازی که اقدام به سرقت از خانه خریداران مسکن از پدرش کرده بود، خبر داد.
کد خبر: ۱۳۱۸۸
تیتر 20 - درتاریخ ۲۴ اردیبهشت ماه امسال، از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ وقوع یک فقره سرقت منزل به کلانتری ۱۰۲ پاسداران اعلام شد که با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت منزل و به دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه ۴ تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

مالباخته باحضور در پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: در ساعت ۱۹:۳۰ روز ۲۴ اردیبهشت ماه پس از قفل کردن در ورودی منزل واقع در طبقه چهارم مجتمع مسکونی واقع در پاسداران – بوستان نهم، به همراه تمامی اعضای خانواده از خانه خارج و ساعت ۲۳:۳۰ همان شب به منزل بازگشتیم. هیچ گونه بهم ریختگی در داخل خانه وجود نداشت اما همسرم در یک لحظه متوجه مفقود شدن یک حلقه انگشتر برلیان خود شد. برای پیدا کردن انگشتر همسرم در خانه به جستجو پرداختیم که طی آن متوجه سرقت مابقی طلاجات داخل خانه از جمله ده‌ها عدد سکه طلا به‌همراه  مبلغ یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان وجه نقد و مقادیری دلار و ارز شدیم.

باتوجه به شیوه و شگرد سرقت که در آن سارق یا سارقان بدون هرگونه تخریب در ورودی و با استفاده از کلید وارد منزل مالباخته شده بودند، تحقیقات میدانی از دیگر ساکنان مجتمع در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و مشخص شد که سرقت‌های مشابه دیگری نیز از سایر واحدهای مسکونی انجام شده که در آن سرقت‌ها نیز دیگر مالباختگان بواسطه عدم بهم ریختگی وسایل داخل منزل، پس از گذشت چند روز متوجه سرقت طلاجات منزل خود شده بودند.

در تحقیقات از این مالباختگان، آنها در اظهارات خود اعلام داشتند که دسته کلیدهایشان مفقود شده یا آنها را پشت درهای ورودی واحدهای خود جا گذاشته‌اند اما با این وجود و بدون تعویض قفل درهای ورودی، از کلیدهای یدک استفاده کرده‌اند.  

در ادامه تحقیقات پلیسی، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که چهار فقره سرقت ناموفق نیز به علت حضور ساکنان در خانه هایشان به وقوع پیوسته و در این چهار فقره سرقت، سارق یا سارقان با اطلاع از حضور ساکنان به سرعت از محل ناپدید شده‌اند.

در دو مورد از این چهار فقره سرقت ناموفق، ساکنان اعلام کردند که متوجه باز شدن در منزل‌شان با کلید شده‌اند، اما سارق با اطلاع از حضور آنها در خانه به سرعت منزل آنها را ترک کرده و نگهبان مجتمع نیز از تردد فرد یا افراد غریبه اظهار بی‌اطلاعی کرده است.

در شرایطی که شواهد اولیه از قوت پیدا کردن فرضیه مشارکت نگهبان مجتمع در سرقت‌ها داشت، اما در تحقیقات سومین سرقت ناموفق، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که نگهبان مجتمع نقشی در انجام سرقت ها از داخل مجتمع نداشته است. دختر یکی از ساکنان واحدها در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: حوالی ساعت هشت شب با دوستم در منزل در حال درس خواندن بودیم که ناگهان متوجه صدای انداختن کلید در در ورودی خانه شدم؛ به آرامی به پشت در مراجعه و از طریق چشمی، مرد جوانی را دیدم که در حال امتحان کردن کلیدهای همراه خود برای بازکردن در ورود منزلمان بود. به سرعت در را باز کردم که این جوان با مشاهده من به طبقات پایین متواری شد.

در ادامه رسیدگی به پرونده، کارآگاهان در بررسی افراد مرتبط با مجتمع مسکونی اطلاع پیدا کردند که فرزند سازنده ساختمان به نام مصطفی. ک ۳۶ ساله از مجرمان سابقه‌داری است که پیش از این دو بار به اتهام سرقت منزل و تهدید شهروندان دستگیر و روانه زندان شده است.

باتمرکز تحقیقات بر روی مصطفی، خانمی که از چشمی در موفق به دیدن سارق شده بود وی را مورد شناسایی قرار داد که بلافاصله هماهنگی لازم با بازپرس پرونده انجام و مصطفی در محل سکونتش دستگیر و در بازرسی از منزل وی بیش از ۲۵ دسته کلید کشف و ضبط شد.

مصطفی در تحقیقات اولیه صراحتا به انجام تمامی سرقت‌ها از مجتمع مسکونی اعتراف و اظهار کرد: در بعضی موارد دسته کلیدهایی را که پشت در جا مانده برداشته و پس از چند روز سرقت خود را انجام می‌دادم، اما در بیشتر سرقت‌ها، در زمان تحویل ملک به مالباختگان یک عدد از کلیدهای ورودی واحدها را برای خود بر می‌داشتم و پس از مدتی، در فرصتی مناسب اقدام به سرقت طلاجات و وجوهات نقد داخل منازل می‌کردم.

در ادامه رسیدگی به پرونده، خریدار طلاجات مسروقه در منطقه نارمک شناسایی شد و کارآگاهان به یک مغازه طلافروشی در نارمک مراجعه کردند.  مالک طلافروشی ضمن شناسایی متهم صراحتا اعلام کرد که مقادیری طلا و جواهرات را از متهم خریداری کرده اما از مسروقه بودن آنها اطلاع نداشته است.

مالک طلافروشی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: با توجه به اینکه مصطفی و خانواده‌اش را می‌شناسم و او و خانواده‌اش از وضعیت مالی بسیار خوبی برخوردارند، به هیچ عنوان تصور نمی‌کردم که او اقدام به فروش طلا و جواهرات مسروقه به من کرده باشد.

بر اساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی پلیس آگاهی پایتخت، سرهنگ کارآگاه فخرالدین افراسیابی، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعترف صریح متهم به انجام تمامی سرقت‌ها از مالباختگان، تحقیقات برای کشف و استرداد سایر طلا و جواهرات مسروقه و همچنین شناسایی دیگر مالباختگان احتمالی در دستور کار کارآگاهان قرار گرفته است./ایسنا
ارسال نظرات
موضوعات روز