پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۰
چگونه عطر اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟

تیتر20 - انواع عطر در یک تقسیم‌بندی کلی به عطرهای گرم و سرد تقسیم می‌شوند. عطرهایی که در ساخت آن‌ها از رایحه‌های شرقی، شکلات و چوب صندل استفاده شود عطر های گرم محسوب می‌شوند و عطرهایی که در آن‌ها از رایحه هایی چون لیمو و هندوانه استفاده شود به عنوان عطرهای سرد شناخته می‌شوند.

اگر بخواهیم به شکل اصولی از عطر و ادکلن استفاده کنیم مناسب‌تر است که عطر خود را متناسب با فصل انتخاب کنیم. فصول سرد برای استفاده از رایحه‌های ملایم و خنک و فصول گرم برای استفاده از رایحه‌های گرم و تند مناسب است چراکه در فصول سرد رایحه عطرها ماندگارتر است و در فصل گرم که این ماندگاری کمتر می شود باید از ادکلن‌های با رایحه تند استفاده شود تا ماندگاری بیشتر باشد.

باید به اصل بودن عطری که می خریم مطمئن باشیم.اگر از عطر نامرغوب یا تقلبی استفاده کنیم ممکن است برای بدن مضر باشد و باعث ایجاد حساسیت های مختلفی در فرد شود.

عطرهای تقلبی معمولا شیشه های کدری دارند و نوع چاپ برند روی شیشه کم رنگ است و محتویات درون شیشه نیز رنگ عادی و طبیعی ندارد.

البته به اعتقاد رییس اتحادیه واردکنندگان لوازم آرایشی و عطریات در برخی موارد واردکنندگان هم نمی‌توانند ادکلن‌های اصل را از تقلبی تشخیص دهند و افرادی در اتحادیه هستند که سال‌هاست در بخش عطر و ادکلن فعالیت می کنند و تجربه زیادی دارند اما اگر دو بسته‌بندی ادکلن‌های اصل و تقلبی را کنار هم بگذاریم آن ها نیز نمی توانند تشخیص دهند، چرا که از لحاظ ظاهری امکان پذیر نیست.

در زمینه کیفیت عطر و ادکلن نیز یکی از ویژگی های عطر خوب این است که رایحه‌اش یکنواخت باشد و بعد از استفاده تغییر ماهیت ندهد. همچنین برای آنکه عطر دیرتر کیفیت خود را از دست بدهد باید شیشه عطر را در محل خشک، خنک و به درو از تابش مستقیم نور خورشید نگه داشت.

همچنین برای ماندگاری بیشتر بوی عطر، بهتر است عطر را روی نبض‌ها از جمله مچ دست یا پشت گوش بزنیم.

 

ارسال نظرات
موضوعات روز