شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۸
بندر انزلی، یکی از شهرهای زیبای شمال ایران است که هر سال پذیرای میلیون ها توریست است، جاذبه های دیدنی زیادی دارد و در کنار کمیت، تنوع دیدنی هایش هر گردشگری را به چند روز ماندن در انزلی تشویق می کند.
کد خبر: ۱۳۳۸۸
بندر انزلی

تیتر20 - بندر انزلی، یکی از شهرهای زیبای شمال ایران است که هر سال پذیرای میلیون ها توریست است، جاذبه های دیدنی زیادی دارد و در کنار کمیت، تنوع دیدنی هایش هر گردشگری را به چند روز ماندن در انزلی تشویق می کند.

بندر انزلی، اولین و بزرگترین بندر ایران، در ساحل جنوبی دریای خزر، در استان گیلان هستش، که از لحاظ توریستی، اقتصادی و ورزشی، از شهرهای مهم کشور به حساب میاد.
 این بندر از شمال به دریای خزر، از شرق به خشکبیجار، از جنوب به تالاب بین المللی انزلی و از غرب به رضوانشهر محدود می‌شه. آب و هواش مثل همه شهرهای ساحلی معتدل و مرطوبه و از پرباران ترین شهرهای ایران محسوب می شه.
 این شهر در طول تاریخ همیشه با همین نام شناخته شده و همواره از شهرهای مهم تجاری بین ایران و اروپا بوده، تا جایی که در قدیم بهش دروازه اروپا هم می‌گفتن.
بندر انزلی



کجا اقامت کنم؟

وقتی حرف از شهرهای ساحلی به میون باشه، خیلی ها ترجیح می‌دن واسه اقامتشون ویلا ساحلی اجاره کنن. که شخصی تر و راحت تره، بعضیا هم اقامت تو هتل رو ترجیح می‌دن، ما واسه این دوستان چند تا از هتل های خوب این شهر رو معرفی می‌کنیم، هتل های دلفین و الماس، از هتل های لوکس این شهر هستن، هتل‌های سفیدکنار و جهانگردی‌ هم هتل های خوبین، که هزینه کمتری دارن.
غذای بندر انزلی


چی بخورم؟ کجا بخورم؟

با این که سفره گیلانی همیشه پرطرفدار بوده  اما سفره انزلی چی ها هم شهره خاص و عامه  که خوشمزه ترین غذاها رو داره. غذاهای دریایی و فصلی که با سبزی های محلی طبخ می شن، به همراه کباب های خوشمزه، فقط بخشی از سفره مردمان انزلیه. 
از معروفترین غذاهایی که می‌شه توی این شهر نوش جان کرد، خورشت فسنجان و ترشه کباب هستن که یکی از دیگری خوشمزه ترن. کال کباب، ترشه شامی، باقالی قاتق و سیر قلیه از دیگر خوراک های خوشمزه انزلی هستن که حتما باید امتحانشون کرد. 
با این که انواع ماهی شمالی با بهترین طبخ در انزلی پیدا می شن اما ماهی سوف ، ماهی سفید و اوزون برون بهترین گزینه ها هستن. بهترین بشقاب پیش غذای انزلی هم اشپل، گردو و باقالا، بورانی بادمجان، زیتون و سیر ترشیه که در کنار این غذاها بی نظیرن و می تونین اونا رو در رستوران حاج مرتضی، رستوران دریایی نیلوفر آبی، رستوران ساحلی هتل دلفین انزلی و رستوران تی نان تی کباب که از رستوران های خوب شهر هستن، نوش جان کنین.

نوشیدنی ها

اگه توی بندر انزلی هوس کافه گردی کردید میتونید به این کافه ها سر بزنید؛ کافی شاپ دلفین، کافه راش و ﻛﺎﻓﻪ ﺭﺳﺘﻮﺭاﻥ ﺩﻫﻜﺪﻩ.

چی بخرم؟

اکثر مسافران این بندر، خرید و گشت و گذار توی منطقه آزاد انزلی رو به جاهای دیگه ترجیح می‌دن که خیلی هم لذت بخشه اما اگه قصد خرید سوغاتی دارین و یا گشت و گذار توی بازارهای سنتی براتون هیجان انگیزتره، بازار شنبه بازار که از 70 سال پیش تا الان به شکل هفتگی برگزار می شه، بازار پردیس ، بازار ساحلی ، بازار کاسپین و بازار گیلار از بازارهای معروف این شهر هستن.
 مرغوبترین سوغات انزلی رو که شامل انواع ماهی، سبزیجات محلی، سیر ترشی و زیتون هستن رو می تونین در شنبه بازار تهیه کنین. علاوه بر مرواربافی که رایج ترین صنایع دستی انزلیه می تونین قلاب بافی، حصیر بافی، خراطی و نازک کاری که از سوغات دیگه شهر هستن رو از بازارهای نامبرده تهیه کنین.

جاذبه گردشگری انزلی

کجاها برم؟

از مهم‌ترین جاذبه های گردشگری این بندر، می‌شه به تالاب بین المللی انزلی، که از بزرگترین و جالب ترین زیست‌گاه های طبیعی جانورانه، پل غازیان، که در زمان خودش از پیشرفته ترین پل های متحرک جهان بوده، مناره انزلی یا همون برج ساعت، که یه جورایی نماد شهر انزلی به حساب میاد، پیست کارتینگ فرمولا، که یه پیست پر پیچ و خم، با هیجان زیاده، کشتی تفریحی میرزاکوچک خوان، کاخ موزه شاه، کاخ میان پشته و بلوار ساحلی انزلی اشاره کرد./همگردی
ارسال نظرات
موضوعات روز