جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۵
آیا یک چرخ از کار افتاده است؟ آیا بال ها خراب شدند؟
کد خبر: ۱۳۳۹۰
صدای هواپیما

تیتر20 - اما کدام صداها در هواپیما عادی هستند و کدام موارد باید برای دریافت کارت ایمنی پرواز بررسی شوند؟ مسئله ی صدای هواپیما همواره دغدغه ی خیلی از مسافرهاست و برای خیلی ها نگران کنندست. اما این تا زمانی است که ندانیم صداهایی که از هواپیما می آیند عادی است یا غیر عادی. خیلی ها با شنیدن یک صدا حین پرواز حسابی می ترسند و تا آخر پرواز نگران هستند.
 در بسیاری از موارد این گونه صداها عادی هستند و جای هیچگونه نگرانی نیست. یادتان باشد شما با یک وسیله مدرن و ارتفاع بسیار بالایی در آسمان در حال پرواز هستید و این وسیله عظیم الجثه حتما صداهایی نیز دارد و شنیدن آنها امری اجتناب ناپذیر است. 

صدایی مثل آواز خواندن حین سوار شدن می شنوید!
خوب است بدانید یک نیروی کمکی در پشت هواپیما نصب شده است. این نیرو مثل یک نوزاد عمل می کند، نوزادی که در طول سفرتان زمزمه هایی می کند تا زمانی که موتور اصلی خاموش است، همه چیز را تحت کنترل خود نگه دارد.
اکثر فرودگاه ها هواپیمایی را به واحد های زمینی متصل می کند تا با پمپاژ هوا و برق به هواپیما در مصرف پول صرفه جویی نماید. هنگامی که درب ها بسته می شوند، ممکن است تغییرات نویز را متوجه شوید و هنگامی که خلبان از سیستم فرودگاه به سیستم هواپیما سوئیچ می زند، چراغ ها چشمک زن خواهند شد. بعدا موتور شروع به کار می کند و شما سر و صدای آن را به راحتی خواهید شنید.


صدای لرزش چیست؟
یک دستگاه صرفه جویی در سوخت به نام PTU وجود دارد که در همه مدل های ایرباس دو موتوره به چشم می خورد. این باعث می شود که فشار هیدرولیکی متعادل شود، در حالی که تنها از یک موتور در زمان فشار دادن و استقرار استفاده می کند تمام افراد خواهان صرفه جویی در سوخت هستند، بنابراین استفاده از این گزینه بسیار مناسب است. این کار پر سر و صدا و کمی ناسازگار است، زیرا به علت نوسانات فشار، بارها و بارها روشن و خاموش می شود. به نظر می رسد که این صدا مانند کشیده شدن دو جسم خشن بر روی یکدیگر است.
مسافران هواپیماهای ایرباس همچنین ممکن است یک صدای طولانی را قبل از خروج و پس از فرود، شنیده باشند.
این صدای یک پمپ هیدرولیک الکتریکی است که برای باز کردن و بستن درب های بارگیری استفاده می شود.

سر و صدای غژ غژ
درست قبل از بلند شدن هواپیما، خلبان سوئیچ را باز می کند تا بال ها را از حد معمول گسترده تر نماید. این ها فلپ هایی هستند که باعث صدای شگفت انگیز می شوند، اگر در نزدیکی باله نشسته اید می توانید آن را به راحتی بشنوید.

چرخ های ناهموار
حالا دیگر زمان رفتن است. اگر شما به سمت جلو حرکت نمایید، به قطع موتورها را مشاهده خواهید نمود. اگر دور چرخش یک چرخ پایین باشد، به دلیل اینکه سرعت ضربه ی چرخ ها پایین است، صدای از خفه شدن، چرخش و خرد شدن آن ها ساطع خواهد شد. هنگامی که این صدا کم شود، این به این معنی است که شما در هوا هستید.


ضربه های محکم و ناگهانی
در حال حاضر شما می توانید صدای برخی از این موتورهای الکتریکی کوچک را بشنوید، زیرا چرخها به داخل هواپیما کشیده شده و سپس ضربه محکم و ناگهانی از بسته شدن درها شنیده خواهد شد.
پس از آن صدای دیگری به گوش شما خواهد رسید، زیرا فلپ های بالایی به موقعیت عادی خود بازگشته اند.
حالا متوجه شدید که شنیدن خیلی از صداها از هواپیما عادی است.
ارسال نظرات
موضوعات روز