جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۸
قدیمی ترین رستوران جهان که در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده نام آن، Sobrino de Botin است ودر شهر مادرید اسپانیا قرار دارد
کد خبر: ۱۳۳۹۱
رستوران قدیمی

تیتر20 - احتمالا کسی نیست که با کتاب رکوردهای گینس آشنا نباشید، کتابی که به «ترین ها» ی دنیا معروف است و در آن ثبت وقایع زیباترین ها، عجیب ترین، ترسناک ترین و… ثبت شده است. یکی از برگ های این کتاب مربوط به معرفی قدیمی ترین رستوران جهان است. این رستوران، Sobrino de Botin نام دارد و در شهر مادرید اسپانیا قرار گرفته است.
تاریخی ساخت این رستوران به سال ۱۷۲۵ می رسد و با کمال تعجب از آن دوران تا حالا بدون وقفه به فعالیت خود ادامه داده است. این رستوران در آن دوران توسط شخصی به نام جیمز بوتین (James Botin) ساخته شد که از پسرعمویش برای او به یادگار مانده بود. این رستوران در قلب شهر ماردرید قرار گفته است.

داخل قدیمی ترین رستوران جهان
در واقع بوتین منطقه ای قدیمی در نزدیکی پلازا مایور است که امروزه منطقه ای توریستی در این شهر محسوب می شود. با این حال بر خلاف انتظار، به نظر می رسد که این رستوران چندان باب میل توریست ها نیست چرا که بیشتر افراد محلی به آن می روند، البته این احتمال وجود دارد که گردشگران، از این رستوران تحت عنوان قدیمی ترین رستوران جهان بی اطلاع باشند.
شاید برایتان سوال باشد که چطور ممکن است یک رستوران تا این اندازه قدیمی باشد. معمولا رستوران هایی که طبق مد روز باشند، سریع بوجود می آیند و رشد می کنند و سریع هم از بین می روند. راز رستوران Sobrino de Botin این است که اصلا طبق روز نیست و منوی آن هم سنتی است و غذای قدیمی مادرید (گوشت گوساله ی کباب شده) در آن به عنوان غذای اصلی سرو می شود.

رستوران قدیمی

سرآشپزان قدیمی ترین رستوران جهان
در مورد این رستوران شایعه ای وجود دارد اینکه نقاش مشهور اسپانیایی گویا، قبل از اینکه مشهور شود در این رستوران ظرف شور بوده است. جالب است بدانید که بواسطه ی قدیمی بودن رستوران بوتین، نام آن بارها در کتاب های رمان نویسندگان مختلف آمده است.
اگر قصد سفر به شهر زیبای مادرید را داشتید، حتما از این قدیمی ترین رستوران جهان دیدن کنید و یک شام یا ناهار را در آن صرف کنید. غذای سنتی بوتین در سراسر مادرید بی نظیر است. علاوه بر غذای خوشمزه، بودن در قدیمی ترین رستوران جهان می تواند افتخار تکرار نشدنی ای باشد!
ارسال نظرات
موضوعات روز