پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۳
چندین راه برای ویرایش سریع متن در آیفون وجود دارد، لیکن بهترین راه استفاده از صفحه کلید آیفون است.
کد خبر: ۱۳۵۱۴
صفحه کلید آیفون شما، یک موس پنهان دارد!

تیتر 20 - محصول برجسته شرکت اپل، یعنی گوشی هوشمند آیفون، در طول تاریخچه ده ساله خود، به پیشرفت‌های زیادی دست یافته و در طی این پیشرفت‌ها، فرآیند تایپ کردن نیز به کاری جالب در آیفون تبدیل شده است.
از سوی دیگر، ویرایش متن نیز می‌تواند مشکل باشد. آیفون برای تسهیل در امر ویرایش با تاچ سه‌بعدی (6اس، 6اس پلاس، 7 و 7پلاس) قابلیت پنهانی دارد که حرکت مکان‌نما را آسان، سریع و دقیق می‌کند.

صفحه کلید پیش‌فرض سیستم‌عامل IOS در هر آیفون لمسی سه‌بعدی یک ترک‌‌پد پنهان دارد که برای فعال سازی آن، باید هر کلید را محکم فشار دهید تا زمانی که کلید پاسخ دهد و در واقع شاهد بازخورد آن کلید باشید. این صفحه کلید اساساً به یک ترک‌پد تبدیل می‌شود ولی وقتی شما انگشت خود را روی این ترک‌پد بلغزانید، مکان‌نما به نمایش درمی‌آید.

در صورتی که بخواهید متن را انتخاب کنید، فشاری که روی صفحه نمایش می‌آورید را بدون رها کردن کم کنید سپس صفحه را محکم فشار دهید تا متن انتخاب شود. این کار ممکن است مقداری زمان‌بر باشد ولی وقتی آن را انجام دهید، برایتان آسان می‌گردد. 

ذکر این نکته حائز اهمیت است که این اصول اولیه در همه مدل‌ها وجود دارد و در واقع مهم نیست که مدل آیفون شما چیست.
دو راه برای حرکت دادن مکان‌نما برای ویرایش متن وجود دارد. اولین راه، زدن روی قسمتی از صفحه نمایش است که می‌خواهید مکان‌نما به آنجا برود. این کار نسبتاً خوب است، لیکن خیلی دقیق نیست. راه دوم، فشار دادن و نگه داشتن دست روی صفحه نمایش است تا ذره‌بین به نمایش درآید. این کار از ضربه زدن بهتر است ولی گاهی انگشت مکان‌نما را با مشکل مواجه می‌کند.

گفتنی است که دو شرکت گوگل و مایکروسافت که پیش از اپل دست به تولید گوشی‌های بزرگ زده بودند، صفحه کلید‌ برای تایپ در سیستم نرم‌افزاری گوشی‌های خود تعبیه کرده بودند.
مسلماً اپل هم از مزایای قرار دادن این صفحه کلید در آیفون مطلع است و با قرار دادن این قابلیت در اختیار همه کاربران خود، امکانات بیشتری فراهم کرده و بهره کامل را از قابلیت‌های صفحه کلید و موس مخفی برده است./ایتنا
ارسال نظرات
موضوعات روز