چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۰
زمان خرید صندل حتماً به امکان بروز برخی حساسیت‌های پوستی یا عوارض جانبی دقت کنید.
کد خبر: ۱۳۵۷۳
از عوارض صندل‌های تابستانی چه می‌دانید؟

تیتر 20 - پوشیدن صندل به ویژه در فصل تابستان، امکان انتخاب‌های متنوعی را در اختیار افراد در سنین مختلف قرار می‌دهد و بسیاری معتقدند بهترین گزینه پاپوش در این روزهای گرم همین صندل‌ها هستند.

صندل‌ها ممکن است از چرم، پلاستیک، چوب، طناب و یا دیگر مواد ساخته شوند. معمولاً صندل با یک یا دو بند که در پشت پا یا بین انگشتان پا قرار می‌گیرد طراحی می‌شود. صندل‌ها در اندازه‌ها و به صورت پاشنه کوتاه یا پاشنه بلند نیز تولید می‌شوند.

با نزدیک شدن فصل گرما استفاده از صندل و کفش‌های پارچه‌ای سبک و خنک یکی از بهترین انتخاب‌ها محسوب می‌شود اما آیا این کفش‌ها برای همه گروه‌های سنی مناسب است؟

دکتر کامران آزما در گفت‌و‌گو با "ایران" می‌گوید: متأسفانه با وجود سبک و خنک بودن کفش‌ها و صندل‌های تابستانی، بسیاری از آن‌ها برای سالمندان مناسب نیستند. معمولاً این قبیل کفش‌ها با وجود سبک بودن دارای زیره لغزنده و پاشنه‌های نرم هستند که احتمال زمین خوردن سالمندان را افزایش می‌دهد. این متخصص طب فیزیکی توصیه می‌کند: برای پیشگیری از سقوط و زمین خوردن سالمندان بهتر است کفشی برای آن‌ها انتخاب کنید که کف آن سبک، قابل انعطاف و غیر لغزنده باشد. اندازه آن هم باید کاملاً مناسب پا باشد چراکه هرگونه تنگ یا گشاد بودن کفش خطر به زمین افتادن را افزایش می‌دهد. پاشنه کفش یک سالمند هم باید پهن و کوتاه باشد تا تعادل سالمند هنگام حرکت حفظ شود.

و اما بد نیست کمی هم از عوارض صندل‌ها بدانید و در زمان انتخاب دقت بیشتری را صرف انتخاب خود کنید.

کارشناسان به افراد توصیه می‌کنند برای حفظ سلامت و جلوگیری از خطر ابتلا به سرطان از پوشیدن صندل‌های تابستانی که از جنس پلاستیک ساخته شده خودداری کنند.

آزمایش‌ها نشان داده است که در ساخت صندل‌ها از PAHs استفاده می‌شود که نوعی ماده سرطان‌زا است و افرادی که در معرض آنچه به صورت تنفسی و چه به صورت تماس پوستی قرار گرفته‌اند با درصد بالایی به انواع سرطان‌ها دچار شده‌اند.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، علاوه بر احتمال ابتلا به سرطان این صندل‌ها می‌توانند باعث ایجاد واکنش‌های آلرژیک در افراد شوند و حساسیت‌های پوستی و کهیر به وجود بیاورند.

و در نهایت صندل‌های پاشنه‌دار می‌توانند باعث فشار به مچ پا و آسیب به مهره‌های ستون فقرات و نخاع شوند.

به هر روی میزان کثیف شدن پاها در فصل تابستان به هیچ عنوان قابل مقایسه با فصل‌های دیگر نیست. دانشگاه میامی در ایالات متحده با انجام تحقیقاتی متوجه شد که صندل‌ها و دمپایی‌ها محل تجمع بیش از 18 هزار نوع باکتری مختلف هستند.

بر همین اساس کارشناسان به افراد توصیه می‌کنند اگر هم از صندل‌های تابستانی استفاده می‌کنند حتماً جوراب نخی با الیاف نایلونی به پا کنند تا در معرض کمترین میزان تماس با پلاستیک‌های سرطان‌زا قرار بگیرند.

ضروری است به ویژه در تابستان پا‌ها به طور مرتب با آب و صابون شسته شود، به خصوص برای افرادی که دیابت دارند، همچنین پوشیدن جوراب مناسب نخی یا نانو می‌تواند به عنوان عامل محافظت‌کننده مورد توجه قرار گیرد.

کفش‌های تابستانی شما باید کمی از کفش‌های زمستانی بزرگ‌تر باشند در فصل تابستان پاها به طور طبیعی کمی بزرگ‌تر از حد معمول می‌شوند. گرمای هوا سبب می‌شود خون بیشتری در بخش‌های مختلف بدن از جمله پاها جریان پیدا کند.

و سرآخر اینکه به هیچ عنوان نباید ارتفاع پاشنه صندل شما از 4 سانتی‌متر بیشتر شود. این عدد که با انجام تحقیقات دقیق به دست آمده باعث می‌شود کمترین فشار به پاها، ران‌ها و کمر وارد شود کفش‌های پاشنه‌بلند به میزان بسیار زیادی فشار بر پاشنه پا را افزایش می‌دهد که میزان آن تا هفت برابر حد معمول اندازه‌گیری شده است.
ارسال نظرات
موضوعات روز