جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
مرتضی اکبری مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران طي سخنراني در مراسم نماز جمعه اهل‌سنت زاهدان بيان داشت: بانک قرض الحسنه مهر ايران در اين سالها در کشور و در استان سيستان و بلوچستان عملكرد شايسته اي داشته است، بانكي كه سكاندار بانكداري بدون رباست؛ بانكي كه در حرف و عمل نماد بانكداري اسلامي است.
کد خبر: ۱۳۵۸۰
بانک قرض الحسنه

تیتر20 - مرتضی اکبری در اين سخنراني اظهارداشت: خداوند را شاکرم که اين فرصت نصيب بنده شد تا در مسجد مكي زاهدان و در اين مكان مقدس و معنوي كه همه خاضعانه در مقابل خداوند متعال سر تعظيم شاكرانه فرود مي آوريم، در جمع شما خوبان و عزيران حضور پيدا كنم و از اين طريق ارادات خود به شما مرزنشينان و حافظان ايران اسلامي كه دلسوزانه از ميهن دفاع مي كنند را ابراز نمايم.

وی ادامه داد: این استان با همه ظرفیت هایش که با اهتمام و تاکيدات مسئولان نظام نيز همراه است با همت شما عزيزان مي تواند از محروميت دور شود و به اهداف توسعه دست يابد و توسعه، که ثمره مزرعه همدلي، يکپارچگي و وفاق است به مدد تلاش هاي شما به راحتي قابل دسترس خواهد بود.

مرتضی اکبری تصریح کرد: بانک قرض الحسنه مهر ایران که سنت قرض الحسنه را در كشور عينيت بخشيده است در اين مسير در كنار شماست تا با حمايت هاي خود بخشي از وظيفه اجتماعي خويش را در قبال مردم ايران زمين ايفا كند. اين بانك با ۵۴۰ شعبه در سراسر كشور در حال خدمت رساني به اقشار و آحاد جامعه است. در استان شما نيز با ۱۲ شعبه كه در تمامي شهرستانهاي اين استان وجود دارند با تمام توان و ظرفيت خود مشغول به اعطاي تسهيلات قرض الحسنه به عزيزان بلوچ و سيستاني است.

وی خاطرنشان کرد: بنده مطلع هستم که سنت الهی و قرآنی قرض الحسنه به عنوان یک رسم و روش نيکو در بين مردم سيستان و بلوچستان از ديرباز مورد توجه بوده است و اين خود نشان از اعتقادات راسخ شما در كمك به همنوعان دارد؛ ماهم در اين مسير الهي پا نهاده ايم تا با ادامه اين نهضت اسلامي در بخش بانكداري در رفع محروميت هاي جامعه نقش آفرين باشيم.

اکبری در خصوص آمار عملکرد این بانک در کشور و استان سیستان و بلوچستان بیان داشت: بانك قرض الحسنه مهر ايران قريب به ۷ هزار ميليارد تومان منابع قرض الحسنه در اختيار دارد و امروز مفتخريم كه از ابتداي تاسيس بانك تا اين برهه نزديك به ۲ ميليون و هفتصد هزار فقره تسهيلات قرض الحسنه پرداخت نموده ايم. همچنين در سال ۹۵، پانصد هزار فقره تسهيلات به ارزش ۴۵۰۰ ميليارد تومان پرداخت شده است، كه سهم اين استان بيش از ۷۵۰۰ پرونده تسهيلات به مبلغي بالغ بر ۷۰۰ ميليارد ريال مي باشد.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران افزود: اگر در نظر بگیریم هر خانوار به طور متوسط ۴ نفر باشند، يعني جمعيتي در حدود ۳۰ هزار خانوار از وام قرض الحسنه بهره مند شده اند، اما در سال ۱۳۹۶ به مدد رشد منابع خود که اين نيز از برکات همين سنت والاي قرض الحسنه است تنها در سه ماهه اول سال بيش از ۳۰۰ ميليارد ريال به حدود ۳۰۰۰ متقاضي تسهيلات پرداخت شده و اين بانک توانسته است به صورت مطلوبي به مردم اين استان خدمت رساني كند و بخشي از نيازهاي شما را با اعطاي تسهيلات مرتفع سازد.

وی گفت: آنچه که عرض کردم مایه افتخار بنده و همکارانم در مجموعه بانک قرض الحسنه مهر ایران است كه به عنوان خدمتگزاران شما به صورت شبانه روزی در حال تدارك منابع بيشتر براي رفع نيازهاي اقشار جامعه هستيم و با دعاي خير شما و دانش بانكي مديران و متخصصان خود همواره به عنوان يك بانك اجتماعي با نشاط و صلابت بيشتري براي همراهي با مردم گام بر مي داريم.

مدیرعامل بانک در ادامه اضافه کرد: اگر امروز به عنوان مهمان شما و از تریبون نماز جمعه فرصت سخن گفتن با شما عزیزان برایم ايجاد شده است، با افتخار مي گويم که بانک قرض الحسنه مهر ايران با خدمات ويژه خود تا به امروز با اعطاي وام قرض الحسنه بدون بهره (صفر درصد) شاهد استقبال چشمگير مردم اين استان بوده است، كه اين خود حاكي از بنيانهاي انساني، اعتقادات ديني و روح بلندي است كه در كمك به همنوع در بين مردم اين ديار وجود دارد و با باورهاي آنان عجين شده است.

وی گفت: بانک قرض الحسنه مهر ایران، پیشگام در اجرای پرداخت وام هاي يکصد ميليون ريالي ازدواج است؛ در نگاه ما خانواده به عنوان رکن اساسي اجتماع نيازمند حمايت است و رفاه اجتماعي جز از مسير ارتقاي سطح کيفي رفاه خانواده ها ميسر نخواهد شد. همچنين با توجه به اهميت تحكيم بنياد خانواده و نقش ازدواج جوانان در بهبود سلامت جامعه و در راستاي نيل به اهداف عاليه بانك در ترويج سنت حسنه ازدواج و به‌كارگيري پس‌اندازهاي مردمي در قالب صندوق‌هاي پس‌انداز ازدواج به منظور ارائه تسهيلات به زوج‌هاي جوان «طرح پيوند مهر ايران» در اين بانك اجرا شده است كه در قالب اين طرح زوج هاي جوان مي توانند از ۴۵ تا ۸۰ ميليون تومان تسهيلات قرض الحسنه براي امر ازدواج دريافت نمايند.

مرتضی اکبری ادامه داد: طرح "پیوند مهرایران" به دنبال تشويق جوانان و خانواده ها به پس انداز کردن و برنامه ريزي مالي ميان مدت تا بلندمدت براي ازدواج است و شرايطي را فراهم مي کند که بدون نياز به منابع دولتي و ساير منابع قرض الحسنه، تنها و تنها از محل تجميع اندوخته هاي خانواده ها براي جوانانشان و مشاركت جمعي خود ايشان، تامين هزينه هاي ازدواج و شروع زندگي مشترك را براي آنها تسهيل كند.

وی افزود: همچنین، در این بانک، باشگاه خیرين با هدف، افزايش تعامل و ايجاد هم افزايي بين بانک و خيرين افتتاح گرديده است. در اين باشگاه ضمن ايجاد فضايي به منظور تعامل بهتر خيرين با بانک، دريافت نظرات و پيشنهادات آنان، تقويت و هدايت هدفمند منابع خيرين جامعه جهت اجراي امور عام المنفعه، نسبت به ارائه بسته خدمات بانکي و اعتباري ويژه خيرين مانند پرداخت تسهيلات قرض الحسنه به افراد نيازمند معرفي شده توسط خيرين (با هدف توانمندسازي آنان) از محل گردش مالي حساب آنها اقدام خواهد شد.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران اظهارداشت: عملیات بانکداری اسلامي براساس فقه معاملات اسلامي صورت مي‌گيرد و مهمترين اصل در آن تقسيم سود و زيان حاصل از معامله و پرهيز از پرداخت ربا است. در اين راستا بانک قرض الحسنه مهر ايران خصوصا در مناطق مرزي و محروم کشور براي مقابله با محروميت و كمك به توانمندسازي هموطنانمان مانند مردم شريف استان سيستان و بلوچستان، تسهيلات قرض الحسنه با كارمزد صفر درصد و بدون بهره پرداخت مي كند.

مرتضی اکبری همچنین ادامه داد: در حوزه بانکداری الکترونيک هم براي رفاه حال شما عزيزان قدم هاي بزرگي برداشته¬ايم، اعطاي تسهيلات آنلاين افتتاح سپرده به صورت اينترنتي و ارائه خدمات الكترونيك نيز از دستاوردهاي مثال زدني همكارانم در مجموعه بانك قرض الحسنه مهر ايران است. طرح هاي بسياري براي رفاه حال مردم طراحي شده تا به طرق مختلف و از مسيرهاي متعدد بتوانيم در كنار شما عزيزان باشيم.

وی تاکید کرد: امروز به جرات می گویم ما با تزريق منابع از طريق سنت الهي و ارزشمند قرض الحسنه در کنار شماييم تا شما نيز به عنوان عضوي از خانواده خود بتوانيد روي ياري و کمك ما حساب باز كنيد. اميدوارم مجموعه اين بانك را به عنوان عضو جديدي از خانواده بزرگ بانك¬قرض الحسنه¬مهر¬ايران بدانيد و ما نيز بي صبرانه و با افتخار و اشتياق تمام آماده ايم در حد بضاعتمان ياري رسان شما عزيزان باشيم.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران اظهارداشت: گاهی خدا می خواهد با دست تو دست ديگر بندگانش را بگيرد، وقتي دستي را به ياري مي گيري بدان دست ديگرت در دست خداست و امروز در اين محفل الهي و در اين مراسم عبادي سياسي و پر فيض نماز جمعه با تمام وجود مي گويم که بياييد با گسترش همياري اجتماعي و توجه به رفع نيازهاي ديگران که يکي از مهمترين آنان همين سنت قرض الحسنه است دست در دست ايزد متعال بگذاريم.

مرتضی اکبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پتانسيل هاي اقتصادي استان سيستان و بلوچستان بيان داشت: اين استان يکي از مهمترين استانهاي کشور است؛ استاني پهناور که ۱۱ درصد خاك ايران را در بردارد و با ۱۱۰۰ كيلومتر مرز خاكي با كشورهاي همسايه پاكستان و افغانستان امانتدار بخش جنوب شرقي كيان ايران است؛ شما از جنوب نيز با برخورداري از ۳۰۰ كيلومتر مرز دريايي با درياي عمان از ويژگي هاي جغرافيايي و راهبردي خاصي برخورداريد.
بندر چابهار تنها بندر اقیانوسی کشور که آسان ترین راه دسترسی کشورهاي آسياي ميانه به آبهاي آزاد را فراهم مي سازد از ديگر مزيت هاي اين استان پهناور است.

وی در ادامه اظهارداشت: همزیستی مثال زدنی اديان ابراهيمي و مذاهب مختلف اسلامي در ايران که خود يکي از مولفه هاي تقويت اتحاد ملي است، در بيش از سه دهه از حيات انقلاب اسلامي در ايران موجبات اقتدار و عزت کشور را فراهم کرده است.جامعه اهل سنت در ايران اسلامي در مقاطع مختلف همواره در مسير دفاع از سرزمين و مقابله با تهديدها در صف اول مبارزه با دشمن بوده اند.

اکبری افزود: تقدیم حدود یازده هزار شهید والا مقام از خانواده هاي اهل سنت در طول هشت سال جنگ تحميلي نشانه اي ارزشمند و قابل ستايش از مشارکت جانانه، موثر و گسترده شما عزيزان در صيانت از ميهن و دفاع از کشور است. شهيد "مولوي مصطفي جنگي زهي" امام جمعه فقيد مسجد خضرا منطقه راسک در جنوب سيستان يكي از اين ستاره هاي آسمان شهادت است كه خدمات ماندگار ايشان تا هميشه براي مردمان اين استان قابل ستايش است.


فهرست سرآمدان سیستان و بلوچستان حکایت از عمق بینش مردم این مرز و بوم دارد

وی میزبانی از رهبر معظم انقلاب اسلامی در دوران رژيم ستم شاهي را يکي از افتخارات مردم استان و ايرانشهر دانست و گفت: نگاهي به فهرست گسترده سرآمدان و شخصيت هاي نام آور و اثر گذار عرصه فرهنگ و هنر در سيستان و بلوچستان حکايت از عمق بينش، خلاقيت و خوش فکري موجود در ميان مردمان اين خطه از مرز و بوم دارد که آثار ارزشمند آنان در زمره گنجينه هاي ملي و بشري قرار گرفته است.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران ادامه داد: بزرگانی همچون، مرحومان خواجه عبدالله انصاری و علامه محمد شهداد سراواني فقيه بزرگ بلوچستان، و همچنين شهيدان والا مقام عبدالناصرجمشيد زهي، دکتر احمد سياد، استاد ملا محمد ربيعي و محمد خضري براي همه ايرنيان مايه افتخارند.

وی تصریح کرد: همچنین، جا دارد تا از ارکان انسجام بخش اهل تسنن و تشیع جناب آقاي مولوي عبدالعزيز رضي الله عنه و جناب آيت الله کفعمي رحمه اله عليه هم يادي کنم. روحشان شاد باشد كه سنگ بناي اين وفاق را كه با خود امنيت و آباداني استان را به ارمغان آورده را بنا نهادند.
مرتضی اکبری خاطرنشان ساخت: لازم است، تا از تلاش ها و رهنمود های جناب آقای مولوي عبدالحميد که عامل برادري و اخوت هستند نيز تشکر و قدرداني داشته باشم. انديشمندي که با رهنمودهاي داهيانه اش همواره باعث يكدلي و وفاق در اين مرز و بوم بوده است.

وی در پایان گفت: جا دارد تا از زحمات و حمایت های برادرانه و بي دريغ جناب مولوي عبدالحميد، مسئولان محترم مسجد مکي زاهدان و حوزه معزز که اين فرصت را در اختيار بانک قرض الحسنه مهر ايران قراردادند صميمانه تشکر و قدرداني كنم و از درگاه احديت اعطاي توفيقات روز افزون جهت خدمت به مردم در اين مسير خداپسندانه را مسئلت دارم؛ يقيناً دستي كه كمك مي كند، از دستاني كه براي دعا بالا مي روند مقدس تر است./روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران
ارسال نظرات
موضوعات روز