جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۳
معاون اداره کل نظارت بر فرآورده‌های غذایی سازمان غذا و دارو گفت: هیچ یک از آب معدنی‌هایی که با نام و برند خارجی در مغازه ها به فروش می‌رسد مجوز ندارند.
کد خبر: ۱۳۶۰۱
آب معدنی های نجومی از سوپر مارکت ها جمع آوری می شوند!

تیتر 20 - سمیره صباح معاون اداره کل نظارت بر فرآورده‌های غذایی سازمان غذا و دارو اظهار کرد: به تازگی آبمیوه‌هایی با نام «الخلیج» در بازار کشور دیده شده‌اند باید تاکید شود که سازمان غذا و دارو در رابطه با آبمیوه‌هایی با نام‌های عربی هیچ مجوزی را صادر نکرده است و تمامی آن‌ها به صورت غیر قانونی و قاچاق وارد بازار کشور شده‌اند، همچنین این سازمان سلامت این دسته از آبمیوه ها را تایید نمی‌کند.

وی در ادامه افزود: آب معدنی‌های گران قیمتی که اخیرا در سوپرمارکت‌های شمال شهر به مردم عرضه می‌شدند نیز مجوزی برای توزیع از سوی سازمان غذا و دارو دریافت نکرده بودند. البته بازرسان غذا و دارو در نظارت‌های مکرر و به کمک نیروی انتظامی به مغازه‌هایی که این دسته از محصولات قاچاق را با هزینه‌های گزاف به فروش می‌رساندند، مراجعه کردند و تمامی کالاهای بدون مجوز سازمان را جمع آوری و مصادره کردند.

به گفته صباح، متاسفانه در برخی از فروشگاه‌ها محصولات قاچاقی هستند که با هزینه های بالا به فروش می‌رسند لذا سازمان غذا و دارو از مسئولین و مدیران این دسته از فروشگاه‌ها درخواست می‌کند اگر می‌خواهند محصولی را عرضه کنند مجوزهای وارد کننده آن کالا را با دقت ملاحظه کرده و سپس اقدام به فروش آن محصول کنند. این مسئله و ناآگاهی برخی از این فروشندگان برای سازمان غذا و دارو و سازمان بهداشت محیط دردسرساز شده است.

وی تاکید کرد: هیچ یک از آب معدنی‌هایی که با نام و برند خارجی در برخی مغازه به صورت غیر قانونی به فروش می‌رسد مجوز نداشته و سازمان غذا و دارو سلامت این محصولات را تایید نمی‌کند. اما ناگفته نماند سازمان غذا و دارو تنها به یک آب معدنی خارجی مجوز داده بود که آن هم تنها در هتل‌های بزرگ و برای مهمانان خارجی عرضه می‌شد و مجوز فروش عام نداشت.

صباح ادامه داد: برخی از متخلفان از این موضوع سوءاستفاده کردند و فروش این دسته از آب معدنی‌های دارای مجوز را به مغازه‌های سطح شهر کشانده‌اند که البته همان طور که گفته شد به کمک بازرسان غذا و دارو و نیروی انتظامی تمامی کالاها جمع آوری شده و مجوز آن هم لغو شد.

وی گرانی این دسته از محصولات قاچاق را تنها به دلیل وارداتی و برند بودن دانست و متذکر شد: این محصولات غیرمجاز، هیچ تفاوتی با آب معدنی‌های دیگر ندارد چه بسا آب معدنی‌های تولید داخل کشور با کیفیت‌تر و مرغوب‌تر هستند چرا که بسیار نظارت‌های دقیقی روی آنها انجام می‌شود. آب معدنی‌های که در کشورمان تولید می‌شود بسیار بهتر از نوع خارجی آن هست اما متاسفانه به دلیل برند بودن آن‌ها این دسته از کالاها با هزینه‌های گزاف به مردم فروخته می‌شود.

معاون اداره کل نظارت بر فرآاورده‌های غذایی سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: هر محصولی که از سازمان غذا و دارو مجوز نگرفته باشد قاچاق محسوب می‌شود، چرا که این سازمان روی محصولات برچسب اصالت کالا می‌چسباند که روی آن کدی درج شده است که با پیامک آن به سامانه غذا و دارو می‌توانید از اصل بودن آن اصمینان حاصل کنید./باشگاه خبرنگاران
ارسال نظرات
موضوعات روز