جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۷
تیم فوتبال استقلال برای حضور در فصل هفدهم لیگ برتر باید یک و شاید دو بازیکن از فهرست کنونی خود را کنار بگذارد. اتفاقی که شمارش معکوس برای آن آغاز شده است.
کد خبر: ۱۳۶۸۴
تیتر20 -  تیم فوتبال استقلال تهران با جذب ۱۵ بازیکن در رده‌های متفاوت سنی از زیر ۲۱ سال تا بزرگسال، از ستاره تا جوان، از ارزان قیمت تا گران قیمت و البته تمدید همه بازیکنان فصل گذشته‌اش به جز کاوه رضایی، پرکارترین تیم در نقل و انتقالات این فصل بود تا موجی از رضایتمندی نزد هواداران ایجاد شود. به خصوص که در بین نام‌هایی که در این فصل پیراهن این تیم را بر تن می کنند، اسامی همچون پژمان منتظری، سجاد شهباززاده، حسن بیت سعید، روزبه چشمی، سرور جباروف و... به چشم می‌خورد.

اما علیرغم همه این رفت و آمدها، عملا هنوز پرونده نقل و انتقالات در این باشگاه مفتوح است و قطعا شاهد یکسری رفت و آمدهای دیگر در این تیم خواهیم بود. حداقل این است که اگر هیچ بازیکنی به جمع آبی پوشان اضافه نشود، آنها ناگزیرند ریزشی از لیست شان داشته باشند. چر اکه تعداد بازیکنان بزرگسال این تیم در حال حاضر هم بیش از سقف مجاز است. صحبت های اخیر علیرضا منصوریان هم موید همین مطلب است. حالا شمارش معکوس برای برخی از بازیکنان فعلی استقلال جهت جدایی آغاز شده است.

در لیست بازیکنان بزرگسال استقلال به این اسامی برخورد می کنیم: سیدمهدی رحمتی، سید حسین حسینی، خسرو حیدری، پژمان منتظری، لئوناردو پادوانی، هرایر مگویان، وریا غفوری، فرشید باقری، امید ابراهیمی، سید محسن کریمی، یعقوب کریمی، فرشید اسماعیلی، داریوش شجاعیان، حسن بیت سعید، سرور جباروف، روزبه چشمی، مجتبی جباری، سجاد شهباززاده، علی قربانی و جابر انصاری. لیست استقلال به خودی خود در سطح بزرگسالانش سرریز دارد و اگر بازگشت رابسون به این تیم محقق شود، این سرریز بیشتر خواهد شد. با این حساب کادر فنی استقلال باید برای بالانس کردن لیست تیمش فکری اساسی کرده و قبل از ثبت قرارداد بازیکنان در هیات فوتبال، تکلیف نفرات سرریزش را مشخص کند.

سرمربی آبی پوشان در آخرین صحبت های خود که در اردوی ارمنستان مطرح کرد و بسیاری از پیام های خود را مستقیم و غیر مستقیم به آنهایی که باید برساند، رساند، غیر مستقیم و به صورت تلویحی به عدم ثبت قرارداد با برخی از بازیکنان این تیم هم اشاره داشت. منصوریان چاره‌ای ندارد جز این که یکی دو بازیکن بزرگسالش را از لیست خارج کند. حال این که کدام یک از این بازیکنان بیش از سایرین روی لبه تیغ قرار دارند، سئوالی است که پاسخ آن هنوز به درستی مشخص نیست. حتی برای خود منصوریان.

اما می‌توان گفت در این بین تعداد زیادی از بازیکنان استقلال قطعا از لیست این تیم خارج نشده و امکان حضور نام شان در این لیست وجود ندارد. این نفرات را می‌توان در دسته اول بازیکنان استقلال قرار داد. اما دسته دوم بازیکنان این تیم را بازیکنانی تشکیل می‌دهند که در اقلیت قرار دارند، اما می‌توان نام خروجی‌های این تیم را در بین آنها جستجو کرد. 

با توجه به ترافیک سنگین بازیکنان تیم استقلال در خط میانی، اولین گمانه زنی برای خلوت کردن لیست استقلال به سمت صف طولانی هافبک‌های این تیم می‌رود. در بین بازیکنان خط میانی این تیم، دو بازیکن مصدوم رسمی حضور دارند که در حال حاضر هم در اردوی این تیم حضور ندارند. امید ابراهیمی و سید محسن کریمی که البته از بین این دو بازیکن، امید ابراهیمی گارانتی لازم را برای حفظ در لیست استقلال دارد. 

فرشید باقری البته برای فصل آتی با آبی پوشان قرارداد دارد و در کمال صحت و سلامت هم قرار دارد. این هافبک که دو بار هم تا آستانه جدایی از جمع آبی پوشان پیش رفت، جزو بازیکنان مورد علاقه منصوریان قرار دارد و گرچه از او هم بعنوان یکی از بازیکنانی که در معرض جدایی از استقلال قرار دارد یاد می شود، اما شواهد نشان می‌دهد که شاید باقری نفر آخر در صف بازیکنانی باشد که ممکن است از سوی منصوریان در لیست مازاد قرار بگیرد.

دو هافبک تیم استقلال که البته نه مصدوم هستند و نه جدا از این تیم، شاید در شرایطی باشند که قلم قرمز را پررنگ تر از سایرین بالای سر خود احساس می‌کنند. اشاره مستقیم منصوریان به موفقیت در تست های پزشکی به منظور ثبت قرارداد اولین ظن را به سوی مجتبی جباری می برد. وی که بعد از چند سال دوری از استقلال به شرط سلامت قراردادش را با این تیم منعقد کرد تا آخرین سال‌های فوتبالش را با پیراهن تیمی به اتمام برساند که با آن آغاز کرده بود، حالا ناچار است تا تنها قید و شرط موجود در قراردادش که سلامت کامل است را عملی نماید. شواهد و قرائن نشان می‌دهد که جباری همه تلاشش را در اردوی ارمنستان می کند تا ضریب آمادگی‌اش را به حد ایده آل برساند.

البته در کنار همه این بازیکنان، یعقوب کریمی هم ناچار است برای حفظ موقعیت خود در تیم استقلال و قرار نگرفتن نامش در لیست خروجی این تیم، بیش از گذشته خودش را به شرایط آرمانی نزدیک کرده تا ضمانت لازم برای همراهی کردن این تیم لااقل در نیم فصل اول را داشته باشد. 

ناگفته نماند اگر رابسون جانواریو هم با رفع موانع موجود در راه بازگشت به استقلال بار دیگر به این تیم بازگردد، قطعا نام یکی از مدافعان تیم استقلال هم به خروجی‌های این تیم اضافه خواهد شد. در این صورت شاید هرایر مگویان نزدیک ترین مدافع آبی پوشان به در خروجی باشگاه باشد. /مهر
برچسب ها: استقلال
ارسال نظرات
موضوعات روز