يکشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۰
کد خبر: ۱۳۷۴۱
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۰
تعداد بازدید: ۲۴۲۷
برای هواگیری رادیاتور خودرو با توجه به اینکه سیستم خنک‌کننده مدار بسته و دارای منبع انبساط باشد یا از نوع سیستم باز باشد، دو روش وجود دارد.
چه موقع رادیاتور اتومبیل را هواگیری کنیم؟

تیتر 20 - مایع خنک‌کننده خودرو ترکیبی از آب و ضد یخ است که وظیفه خنک کردن موتور را بر عهده داد. معمولا هر سال یک‌بار تعویض این مایع توصیه می‌گردد و یا با کم شدن آب رادیاتور به دلیل نشتی موجود در اتصالات سیستم خنک‌کننده، نیاز به افزودن یا تعویض آن است.

اگر نیاز بود که مایع خنک‌کننده تعویض یا تکمیل گردد، باید عمل هواگیری را حتما انجام داد زیرا اگر در مخزن رادیاتور و اتصالات سیستم خنک‌کننده موتور هوا وجود داشته باشد عمل خنک‌کاری به خوبی انجام نگرفته و بسا ممکن است خسارات مالی سنگینی را تحمیل کند که اصطلاحاً سوختن موتور از عوارض آن بر شمرده می‌شود.

برای هواگیری رادیاتور خودرو بسته به اینکه سیستم خنک‌کننده دارای منبع انبساط باشد یا خیر، دو روش وجود دارد:

هواگیری در سیستم خنک‌کننده عادی

در این حالت باید پیچ هواگیری را باز کرده و به مقداری آب درون رادیاتور بریزیم که تمام حباب‌ها خارج شود، و باید دقت داشته باشید که موتور خودرو حتما روشن باشد.

هواگیری در سیستم خنک‌کننده منبع انبساط

در این روش ابتدا منبع کمکی را پر از آب رادیاتور نموده سپس آن‌را از محل خود خارج کرده و در ارتفاع بالاتری از رادیاتور قرار می‌دهیم سپس شیر آب تخلیه رادیاتور که معمولا در قسمت پایین رادیاتور قرار دارد را باز می‌کنیم تا هوای درون رادیاتور کاملا تخلیه شود./برنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: