جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۰
شرکت آرمان‌موتور کویر که به‌تازگی موفق به اخذ نمایندگی رسمی این برند تایوانی شده، دو محصول پرفروش و محبوب این کمپانی را روانه بازار کشور کند. لوکسژن U6 و S3 دو خودرویی هستند کهمی‌توانند با ورود به بازار ایران، رقابت خوبی را در رده کراس‌اوورها و سدان‌های کوچک ایجاد کنند.
کد خبر: ۱۳۷۵۶
تیتر 20 - لوکسژن (LUXGEN) یک برند تایوانی است که از سال ۲۰۰۹ فعالیت خود را در بازار خودروی جهان آغاز کرده است. سبک فعالیت این شرکت به‌عنوان یک برند تایوانی در بازار بین‌المللی به صورتی است که برای همکاری با سایر خودروسازان جهان و پیشرفت، همیشه از روابط بین‌المللی خود استفاده کرده است. زین پس قرار است شرکت آرمان‌موتور کویر که به‌تازگی موفق به اخذ نمایندگی رسمی این برند تایوانی شده، دو محصول پرفروش و محبوب این کمپانی را روانه بازار کشور کند. لوکسژن U6 و S3 دو خودرویی هستند کهمی‌توانند با ورود به بازار ایران، رقابت خوبی را در رده کراس‌اوورها و سدان‌های کوچک ایجاد کنند. لازم به ذکر است که این برند تایوانی تاکنون ۶ محصول در سگمنت‌های مختلف، شامل دو مدل در کلاس سدان، دو مدل در کلاس کراس‌اوورها و دو مدل ون را راهی بازار جهانی کرده است.

U6 توربو؛ کراس‌اووری زیبا با امکانات رفاهی فراوان

لوکسژن U6 توربو و S3؛ چه در چنته دارند؟

این روزها بازار خودروهای شاسی‌بلند و کراس‌اوور نه‌تنها در ایران بلکه در بازار جهانی نیز بسیار داغ و پر رونق است. از همین رو می‌توان پیش‌بینی کرد لوکسژن U6 می‌تواند با توجه به ظاهر زیبا و امکانات رفاهی مناسبی که دارد، با قیمت‌گذاری هوشمندانه و رقابتی، جایگاه مناسبی را در میان رقبای سرسخت کره‌ای و حتی چینی‌های تازه‌وارد بازار داخلی برای خود به‌دست آورد.
ابتدا کمی در مورد خصوصیات ظاهری این تایوانی خوش‌قد و قامت خواهیم گفت. طراحی ظاهری منحصر به‌فرد این خودرو یکی از خصوصیات اصلی آن به‌شمار می‌رود. با توجه به اینکه برند لوکسژن با کمپانی‌های چینی همکاری دارد، اما برخلاف بسیاری از آن‌ها از یک طرح تکراری یا به اصطلاح کپی‌برداری‌شده استفاده نکرده است. در نمای جلوی خودرو شاهد طرحی دینامیک و پویا هستیم که چراغ‌های بزرگ مجهز به دی‌لایت LED در طرفین آن خودنمایی می‌کنند. نشان این برند که به اصطلاح از DNA و ژن به امانت گرفته شده است، نشانی از حرف L را درون خود دارد که با دیدن آن ناخودآگاه کلمه لوکسژن را در ذهن تداعی می‌کند. جلوپنجره بزرگ از جنس کروم نیز چهره‌ای خاص و زیبا برای این کراس‌اوور تایوانی پدید آورده است.
همچنین خطوط تند و تیزی که از کاپوت و گلگیر‌ها شروع شده است، همگی به نشان لوکسژن منتهی می‌شوند و همین امر موجب شده است بدنه‌ای چندبعدی برای U6 ایجاد شود. نقش و نگار این خطوط را می‌توان روی سپر حجیم و بزرگ نیز مشاهده کرد که تمامی این المان‌ها سبب شده است ظاهری جدید و متمایز پدید آید. در نمای جانبی نیز مجددا شاهد یک طرح منحصر به‌فرد هستیم که علاوه‌بر رعایت نکات آیرودینامیکی، به حفظ ظرافت و زیبایی‌ها نیز دقت شده است. رینگ‌های ۱۷ اینچی آلومینیومی ۵ بازو یکی از مواردی است که روح اسپرت و جوان‌پسند این خودرو را احیا کرده است.
علاوه‌بر این نصب روف‌ریل روی سقف خودرو یکی دیگر از المان‌هایی است که کراس‌اوور بودن این خودرو را نمایان می‌کند. اما نمای عقب این خودرو جایی است که بیش از هر چیز توجه را به خود جلب می‌کند، زیرا چراغ‌های LED بزرگ با طرحی متفاوت، به نوعی امضای هنری این برند محسوب می‌شوند که حتی از فاصله‌ای دور شناخت آن را آسان می‌کنند. همچنین قسمتی از در صندوق به رنگ مشکی مزین شده که در راستای شیشه عقب است. طراحی داخل کابین نیز به گونه‌ای بوده که بی‌شباهت به خودروهای کره‌ای نیست. اما طرح دایره‌ای‌شکل داشبورد، جلوه‌ای منحصر به‌فرد را برای کابین ایجاد کرده است.

مشخصات فنی پیشرانه و امکانات رفاهی

لوکسژن U6 توربو از یک موتور ۴سیلندر خطی مجهز به سیستم توربوشارژر با حجم ۸/۱لیتر، ۱۶ سوپاپ بهره می‌گیرد. حداکثر توان این موتور ۱۷۰ اسب‌بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور آن ۲۵۶ نیوتون‌متر در ۴هزار دور در دقیقه است. گیربکس به‌کار رفته در این خودرو نیز از نوع ۶ دنده اتوماتیک با قابلیت تعویض دنده به‌صورت دستی بوده که ساخت شرکت ژاپنی Aisin است. همچنین وضعیت انتقال نیرو در این کراس‌اوور، دیفرانسیل جلو، وزن خالص آن ۱۵۰۰ کیلوگرم و حجم باک ۵۵ لیتر است.
لوکسژن U6 مجهز به فناوری هوشمند ارتباطات چند رسانه ای سری Think+ ساخت شرکت HTC، فناوری هوشمند دید عقب با قابلیت نمایش دید ۳۶۰درجه پیرامون، فناوری هوشمند و اتوماتیک پخش تصاویر از زوایا و نقاط کور انتهای خودرو (active Eagle View)، سیستم بهینه‌سازی راندمان حرکت و مصرف سوخت، قابلیت فرمان‌پذیری صوتی، سیستم تهویه اتوماتیک، ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای آینه‌های جانبی با قابلیت تاشوی برقی و در صندوق عقب برقی است. باتوجه به مشخصات فنی و امکانات رفاهی زیادی که این خودرو دارد، می‌توان گفت U6 با ورود به بازار ایران رقابت نزدیکی را با همکلاسان کره‌ای خواهد داشت. همچنین انتظار می‌رود U6 با قیمتی کمتر از ۱۴۰ میلیون تومان توسط آرمان‌موتور عرضه شود.

S3؛ سدانی مناسب برای خانواده‌ها

لوکسژن U6 توربو و S3؛ چه در چنته دارند؟

دومین خودرویی که قرار است توسط آرمان‌موتور کویر به بازار عرضه شود، لوکسژن S3 است که در کلاس خودروهای سدان متوسط شهری قرار می‌گیرد. S3 از لحاظ ظاهری دارای طراحی به‌روز و جوان‌پسندی است که همین موضوع می‌تواند برگ برنده‌ای برای آن محسوب شود. در نمای جلوی این خودرو نیز بیشترین موردی که توجه را به خود جلب می‌کند، چراغ‌های بزرگ و زیبایی است که با طرحی خاص و منحصربه‌فرد، نشانی از لوکسژن به‌شمار می‌روند. همچنین به‌کار بردن بخش‌هایی با طرح فیبرکربن در جلوپنجره و لیپ زیرسپر، روحیه اسپرت این خودرو را نمایان‌تر کرده است. نمای جانبی S3 از طرحی ساده بهره می‌برد که نمی‌توان نکته‌ای خاص را در آن مشاهده کرد. تنها موردی که احتمالا جلب توجه کند، طرح شیشه جانبی عقب بوده که به‌صورت خاص و منحصر به‌فرد طراحی شده است. اگر بخواهیم از لحاظ ابعاد، این سدان تایوانی را با رقبا مقایسه کنیم، باید بگوییم S3 ابعادی بین هیوندای اکسنت و النترا دارد که از همین لحاظ می‌تواند خلا نبود خودرویی با این ابعاد را در بازار پر کند.

مشخصات فنی پیشرانه و امکانات رفاهی

لوکسژن S3 که یک سدان کامپکت به‌حساب می‌آید، از یک موتور ۴سیلندر خطی به حجم ۱۵۵۶ سی‌سی ۱۶سوپاپ با حداکثر قدرت ۱۱۶ اسب‌بخار و حداکثر گشتاور ۱۵۰ نیوتون‌متر بهره‌مند است. گیربکس به کار رفته در این خودرو نیز از نوع ۷ دنده CVT ساخت شرکت JATICO ژاپن است که نیروی تولید‌شده توسط موتور را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. وزن خالص این خودرو نیز ۱۲۵۰ کیلوگرم و حجم مخزن سوخت ۴۷ لیتر است. همچنین نمایشگر میزان باد چرخ‌ها، سیستم ترمز ضد‌قفل، سیستم کمکی ترمز، سیستم توزیع نیروی ترمز، تکنولوژی توقف هوشمند یا لغو هوشمند پدال‌ها، سیستم ضدهرزگردی، سیستم پایداری الکترونیکی و ایربگ راننده، سرنشین و جانبی نمونه‌هایی از تجهیزات ایمنی به‌کار رفته در لوکسژن S3 هستند. نکته قابل توجه در داخل کابین این‌ خودرو، استفاده از تریم کربنی در کنار نمایشگر تمام‌لمسی است. لازم به ذکر است که نسخه فول‌آپشن این خودرو دارای یک نمایشگر تمام‌لمسی ۹ اینچی است که دقیقا مانند تسلا تمام اطلاعات مربوط به خودرو را به نمایش در می‌آورد. پیش‌بینی می‌شود این خودرو در ایران با قیمتی کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان عرضه شود که در این صورت باید شاهد رقابت نزدیک آن با رقبای کره‌ای و چینی باشیم./اخبار خودرو
ارسال نظرات
موضوعات روز