پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۰
داستان علی کریمی و نفت تهران در بن بست قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۳۸۰۳
تیتر 20 - قهرمان آخرین جام حذفی فوتبال ایران بلاتکلیف است ! آنها گرچه علی کریمی را به عنوان سرمربی تیم خود انتخاب کرده اند اما خوب میدانند دل جادو گر چندان راضی به ماندن نیست به همین خاطر باب مذاکره با مربیان دیگر را  باز گذاشته اند تا  در صورت جدایی قطعی کریمی  ، دستشان به قول معروف در پوست گردو نماند. 

ستاره سابق فوتبال ایران را همه می شناسند . روحیات خاص او دیگر بر کسی پوشیده نیست . احساساتی و سخت گیر ، دیر جوش و زود رنج و تقریبا عاصی و ناراضی از زمان و مکان اما با معرفت و قدر شناس .  با دروغ و دغل بازی و ریا کنار نمی آید . چیزی که متاسفانه در فوتبال ما از هر خصلت دیگری بیشتر به چشم می خورد . شاید همین ها باعث شده او هنوز به تصمیم قطعی برای ادامه کار در نفت نرسیده باشد . این را از نحوه حاضر شدنش سر تمرینات نفت می توان فهمید. اولتیماتوم دادن ها یش هم کاملا جدی است .

او هنوز آنقدر از ماندنش مطمئن نیست که لباس ورزش پوشیده و با همه توان وارد کار زار سخت مربیگری شود . مشکلات عدیده نفتی ها از جمله مباحث مالی ، بدهی های سنگین به بازیکنان فصول پیش و سازمان لیگ ، عدم صدور پروانه باشگاه برای مالکین جدید  ، ناتوانی در جذب بازیکنان شاخص و نارضایتی یاران طلبکار  هم مزید بر علت شده تا جادوگر در اولین گام مربیگری با تردیدهایی مواجه گردد. 

در اینکه آیا زمان خوبی برای ورود یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران به عرصه مربیگری بدون کوچکترین تجربه ای  انتخاب شده است یا نه کارشناسان فن باید نظر دهند اما از منظر دیگر که به ماجرا بنگریم اتفاق خوبی را شاهد نخواهیم بود .

کریمی در زمان بازی یک ستاره محبوب بوده و درخشش خیره کننده اش در زمین فوتبال در ذهن علاقمندان ماندگار شده است . او یک سرمایه است . کسی که به شرط هدایت و مشاوره صحیح می تواند در زمره بهترین مربیان این سرزمین قرار گیرد . چرا که سابقه حضور در باشگاه های بزرگ و بین المللی ، بهترین تجارب را در اختیار او قرار داده تا برای چنین روزهایی با دست پر و مسلح به علم روز فوتبال باشد . اما نفت بی پول و مدیرانی که هیچ اعتمادی به آنها نیست ظاهرا از او به عنوان سپر بلا بهره برده تا بواسطه حسن شهرتی که دارد  جو ملتهب و معترض علیه خود را کنترل کنند . بی خبر از آنکه در ادامه راه اولین کسی که تیغ تیز انتقادش متوجه آنها می شود همین علی کریمی ست که بر علیه خلف وعده ها و عدم پایبندی به توافقات قیام خواهد کرد!

کریمی اهل سیاست بازی و مدارا نیست و رو در رویی احتمالی او با مدیران نفت چندان دوستانه و ساده نخواهد بود. او به احتمال فراوان پیش از آغاز لیگ عطای کار در نفت را به لقایش بخشیده تا در فرصتی بهتر با تیمی  سازمان یافته و منسجم تر از نفت وارد مربیگری شود . این شاید بهترین تصمیم برای کسی باشد که در مدت حضورش در فوتبال در زمین برای رقیبان و خارج از مستطیل سبز در تقابل با مدیران ناکار آمد بی رحم و یاغی بوده است .

در این میان  اغلب کارشناسان فوتبال اعتقاد دارند کریمی باید برای تداوم موفقیت ، مراحل لازم را پشت سر گذاشته و پخته تر از امروز و البته با اعتقاد و اعتماد به کسوت مربیگری در آید./ایلنا
ارسال نظرات
موضوعات روز