پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۹
دبیرانجمن فرآورده های گوشتی:
در یک ماه آینده شرکت‌های تولیدکننده فرآورده‌های گوشتی استفاده از خمیر مرغ را آغاز خواهند کرد و به این ترتیب 20 تا 25 درصد از گوشت مرغ باقیمانده روی لاشه مرغ جهت تهیه خمیر مرغ مورد استفاده قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۱۳۸۱۹
مجید افلاکی

تیتر20 - مجید افلاکی ،دبیر انجمن فرآورده‌های گوشتی افلاکی در نشست خبری دومین نمایشگاه بین المللی فرآورده های گوشتی که  ۲۲ تا ۲۵ آبان ماه برگزار می شود با بیان اینکه طبق مجوز سازمان استاندارد تولیدکنندگان فرآورده‌های گوشتی طی یک ماه آینده در تولید بخشی از محصولات خود از خمیر مرغ استفاده خواهند کرد،گفت: قیمت این محصولات ۲۰ تا ۲۵ درصد کاهش می‌یابد.
مجید افلاکی در یک نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در مورد فرایند استفاده از خمیر مرغ در تولید فرآورده‌های گوشتی، اظهار داشت: طی یک ماه آینده شرکت‌های تولیدکننده فرآورده‌های گوشتی استفاده از خمیر مرغ را آغاز خواهند کرد و به این ترتیب 20 تا 25 درصد از گوشت مرغ باقیمانده روی لاشه مرغ جهت تهیه خمیر مرغ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: تاکنون این میزان از گوشت مرغ روی لاشه به عنوان دورریز هدر می‌رفت، اما با استفاده از آن در تولید بخشی از فرآورده‌های گوشتی، شاهد کاهش 20 تا 25 درصدی قیمت این فرآورده‌ها نسبت به فرآورده‌های تولیدی بدون استفاده از خمیر مرغ خواهیم بود.

دبیر انجمن فرآورده‌های گوشتی توضیح داد: در سال 92 سازمان استاندارد، تولید و استفاده از خمیر مرغ در فرآورده‌های گوشتی را به دلیل اینکه استاندارد مشخصی در این مورد تدوین نشده بود، ممنوع کرد اما پس از 4 سال کار تحقیقاتی در نهایت سازمان استاندارد و سازمان غذا و دارو با بررسی نمونه‌سازی‌های مختلف به این نتیجه رسیدند که می‌توان از خمیر مرغ در چارچوب استانداردهای تدوین‌شده، استفاده کرد.

وی درباره آخرین وضعیت صادرات فرآورده های گوشتی، اظهارداشت: ما تا قبل از سال ۹۴ صادرات چندانی در این زمینه نداشتیم اما سال گذشته حدود 4230 تن انواع فرآورده گوشتی از کشور صادر شد.
وی افزود: این عدد نسبت به سال ۹۴ که میزان صادرات حدود ۲۰۰۰ تن بوده تقریبا ۲ برابر شده و بیشترین صادرات ما نیز به کشورهای آذربایجان، ارمنستان، شمال آفریقا، افغانستان و مواردی هم به کشورهای اروپایی انجام می شود.
دبیرانجمن فرآورده های گوشتی همچنین با بیان اینکه وارد شدن به بازار روسیه کار بسیار مشکلی است، افزود: آیین نامه های این کشور در زمینه واردات مواد غذایی بسیار مشکل است و چارچوب ما را محدود می کند حدود دو سالی است که ما روی صادرات مستقیم به روسیه متمرکز هستیم اما همانطور که اشاره شد این کار سختی است.
افلاکی اضافه کرد: ایران کشور تورمی بوده که طی ۱۵ سال گذشته به ویژه تا قبل از روی کار آمدن دولت یازدهم تاثیرش را روی قیمت تمام شده محصولات مختلف و صنایع گذاشته است و اگر تولید کنندگان در یک سال هم بخواهند تحمل کنند و قیمت‌ شان را افزایش ندهند در سال‌های بعد باید قیمت خود را افزایش دهند تا بتوانند تولید را ادامه دهند.


ارسال نظرات
موضوعات روز