پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۰
یازده مربی بزرگ فوتبال ما برای فصل جدید تیم ندارند.
کد خبر: ۱۳۸۵۲
تیتر20 - در حالی که فقط چند روز تا آغاز هفدهمین دوره رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران باقی مانده است؛ 16 تیم حاضر در این دوره از بازی ها خود را به شدت آماده حضور در این مسابقات می کنند.

از مدت ها قبل سرمربیان هر 16 تیم مشخص شده و هر کدام هم تیم مورد نظر خود را تقریبا بسته اند. در این بین تعدادی از مربیان اسم و رسم دار فوتبال ما بدون تیم مانده اند و فعلا باید آغاز لیگ را در منازل خود و از طریق گیرنده های تلویزیونی ببینند. مربیانی که روزگاری نه چندان دور تیم داشتند و با تیمهای خود بعضا به قهرمانی در لیگ برتر رسیدند.

حسین فرکی: فاتح دو لیگ سیزدهم و چهاردهم فکرش را هم نمی کرد طی سه سال شرایط این گونه عجیب برایش پیش برود و کار به جایی برسد که حالا هیچ پیشنهاد دندان گیری برایش وجود نداشته باشد. مرد بااخلاق فوتبال ایران پس از کسب نتایج ضعیف با سایپا خودش پیشدستی کرد و به مسئولان سایپا اعلام کرد قصد استراحت دارد و می خواهد یک سال مربیگری نکند. باید دید این گفته مربی اسبق تیم ملی تا چه حد صحیح است.

صمد مرفاوی: سرمربی سابق استقلال که فصل گذشته صبا را در شرایطی سخت تحویل گرفت و با اینکه در نیم فصل دوم شرایط تیم از لحاظ مهره و مالی بهتر شد اما موفق نشد قمی ها را در لیگ برتر نگه دارد و این تیم برای اولین بار به دسته پایین تر سقوط کرد. ابتدا گفته شد او هدایت این تیم در لیگ یک را هم بر عهده دارد اما در صحبتی که با او داشتیم گفت: من از صبا و تمرینات این تیم خبری ندارم و در کنار خانواده ام به سر می برم.

حمید استیلی: هر چقدر در بازیگری موفق بود در مربیگری بخت با زننده گل قرن جام جهانی یار نبود. حمید استیلی پس از دوران نسبتا موفق در استیل آذین هیچ وقت نتوانست در تیم هایی که هدایت آن را قبول کرد موفق باشد و سرانجام خوبی را داشته باشد. او در این فصل هم قرار بود هدایت نفت را قبول کند اما این بار با تجربه بالاتر ترجیح داد چنین ریسکی را نکند و عطایش را به علی کریمی ببخشد.

علیرضا مرزبان: کسی که توانست پدیده و پیکان را به لیگ برتر بیاورد در خونه به خونه با شکست مواجه شد و پیش از پایان فصل از سمت خود برکنار شد. مرزبان چند سالی است که در لیگ یک فعالیت می کند و احتمالا در میانه فصل دوباره وارد جرگه مربیانم این سطح از فوتبال کشورمان خواهد شد.

فیروز کریمی: در چند سال اخیر خیلی کم مورد پیدا می شود که شما از ابتدای فصل فیروز کریمی را سرمربی تیمی ببینید. آقای خاص فوتبال ایران معمولا در اواسط یا اواخر فصل هدایت تیم های در خطر سقوط را بر عهده می گیرد و آنها را نجات می دهد و سپس دوباره خانه نشین می شود یا در یک شرایط خاص هدایت یک تیم لیگ یک یا دویی را می پذیرد. با آنها مشکل پیدا می کند و جدا می شود و سپس سرمربی یک تیم لیگ برتری می شود و همین چرخه مدام تکرار می شود.

پرویز مظلومی: سرمربی اسبق استقلال تهران که مدت هاست چمدان هایش جلوی در منزل آماده شده تا با اولین تماس از سوی اولین تیم لیگ برتری و شاید لیگ یکی راهی شهر مربوطه شود. فصل گذشته پدیده و مطلومی حتی با هم قرارداد هم بستند اما هیئت مدیره این تیم مشهدی تصمیم مورد نظر را وتو کرد. سوبله چوبله سابق حالا در این فصل هم منتظر است تا دوباره به او اعتماد شود. مظلومی در تیم های مس کرمان و صبا نتایج خوبی گرفت و خواسته او چندان هم بی راه نیست.

حمید درخشان: آخرین سرمربی پرسپولیس پیش از برانکو که نتایج خیلی بدی هم در این تیم نگرفت. هم دربی را برد و هم در آسیا باعث صعود سرخپوشان از مرحله گروهی شد ولی نتایج نه چندان مناسب در لیگ برتر او را بیکار کرد. درخشان هم مدتی است که مانند مظلومی و بقیه دوستان تیم ندارد. شنیده هایی درباره حضور او در لیگ یک به گوش رسید اما با واقعیت خیلی متفاوت بود.

خداداد عزیزی: در فوتبال ایران چیزی که زیاد است آقای خاص. یعنی تعداد آدم های خاص فوتبال ما از آدم معمولی ها بیشتر است. خداداد عزیزی یکی از همان ها است. غزال تیزپای سابق که با اخلاقیات متفاوت خود نمی تواند در هیچ کجا دوام بیاورد. نتایج بد او با سیاه جامگان باعث شد تا بعد از چند هفته از کار کنار برود. حالا خداداد بازهم بی تیم است. مثل چند سال قبل که اکثر اوقات به همین منوال گذشته است.

نعیم سعداوی: اولین تجربه جدی سرمربی گری بازیکن سابق تیم ملی ایران و تیم پرسپولیس در فولاد خوزستان نه بد بود و نه خوب. او با تیم جوان شده و تقریبا بومی نتایج آبرومندانه ای را کسب کرد اما مسئولان تیم به دنبال مدعی شدن بودند و به همین دلیل نعیم از کار برکنار شد. حالا او به دنبال فرصتی است تا دوباره خودی نشان بدهد. البته شخصیت سعداوی طوری است که شاید حضور در لیگ یک را قبول نکند و منتظر پیشنهاد لیگ برتری بنشیند.

محمد مایلی کهن: با ملوان تا آستانه صعود به لیگ برتر رفت اما اینقدر حاشیه داشت که دیگر برای فصل جدید هیچ کس حرف از ماندن نزد. نادر دست نشان جایگزین او شد تا دوباره ملوانان را لیگ برتری کند. مایلی کهن با شخصیت ویژه اش در چند سال اخیر خیلی کم مربیگری کرده و اگر اتفاق خاصی رخ نددهد بازهم باید برای مدت زیادی او و نادر فریاد شیران را بیرون از گود ببینیم.

فرهاد کاظمی: قول داده بود هفته بیست و ششم که برسد ماشین سازان دغدغه سقوط نداشته باشند اما در همان هفته ها بود که افتادن سبزقبایان قطعی شد! فرهاد کاظمی شاید برای اولین بار نتوانست به قول خود عمل کند. او پس از این اتفاق از بازگردان ماشین سازی به لیگ برتر خبر داد اما مسئولان این این باشگاه ترجیح دادند این کار را بازهم به رسول خطیبی بسپارند./ایلنا
برچسب ها: مربی لیگ برتر
ارسال نظرات
موضوعات روز