چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۵
یادداشت
وهاب عقیقی - مدیر بازاریابی شرکت ایزی
کد خبر: ۱۳۸۹۲
وهاب عقیقی

تیتر20 - تجارت یا همان داد و ستد ، عرضه و انتقال مالکیت کالا و خدمتی از یک شخص یا سازمان به اشخاص و سازمان های دیگر در ازای دریافت کالا، پول یا خدمات است . هر فعالیتی که اشخاص در قبال دریافت کالا یا خدمات دیگر انجام می دهند را تجارت می نامیم .
 تجارت به دو قسمت داخلی و خارجی تقسیم می شود و در عرف معمول به تبادل کالاها یا خدمات تجارت اطلاق می شود . 
برای داد و ستد بهتر در زمان لازم و محدود به اطلاعات و مدیریت آن جهت رسیدن به اهداف مطلوب نیاز داریم . 
 همانگونه که اشاره شد داد و ستد بهتر و پرسودتر کسب اطلاعات و مدیریت هدفمند آن را می طلبد .                                                                                                                           آگاهی و شناخت دقیق از کالا یا خدماتی که می خواهیم به مشتری ارائه دهیم ، بازارهای هدف، ذائفه و سلیقه مصرف کننده، موقعیت جغرافیائی منطقه ای که قصد ایجاد کسب و کار در آن را داریم، نوع تجارت و برنامه توسعه آن، تنوع محصولات، قیمت ها، بازه زمانی موثر برای عرضه کالا، داشتن اطلاعات سایر رقبا در فضای بازار موجود و ... همگی از جمله مهمترین نکاتی هستند که هر کسب و کاری برای بهبود و رشد و توسعه بیشتر در دنیای رقابتی تجارت امروز ناگزیر باید از آن آگاه باشد . 
نکته مهم و اساسی چگونگی دست یابی و گردآوری این اطلاعات حیاتی در حوزه کسب و کار است .
 امروزه اکثر شرکت ها و بنگاه های اقتصادی در جهان قبل از هر تصمیم و فعالیت جدیدی در حوزه تجارت و تولید ، اقدام به مطالعه بازار و اصطلاحا بازار سنجی و تحلیل و بررسی شرایط کنونی بازار ( مارکت آنالیز ) می نمایند که مجموعه ایست از شناخت دقیق محصولات خودی و سایر کالاهای موجود در بازار، رقبا، قیمت گذاری ها، برنامه های بازاریابی، کانال ها توزیع ، برنامه ها و استراتژیهای فروش و ...                                             
  یکی از روزنه های حائز اهمیت دستیابی به این اطلاعات حضور در نمایشگاه های مختلف است که علاوه بر  اینکه از ابزار های مهم بازاریابی در بخش تبلیغات به حساب می آید و در بیشتر شرکت ها به آن نگاه ویژه ای می شود ، می تواند در حوزه مطالعه و تحلیل بازار، بازارسنجی و نیز ایجاد ارتباطات موثر با مشتریان بالقوه نیز نقش بسزایی ایفا کند. 
 برقراری این روابط تجاری سود بخش با شرکتها و مشتریان جدید جدا از به اشتراک گذاردن افکار ، ایده ها و تکنولوژی های نو، افزایش تولید و فروش و در نهایت بهره وری بیشتری از تجارت را در پی خواهد داشت.       
  نمایشگاه از روزگاران قدیم و به شکل امروزی پس از انقلاب صنعتی انگلستان متولد شده و در آغاز قرن بیستم تکامل یافته است و امروزه به عنوان یکی از ارکان مهم بازرگانی و کسب و کار خودنمایی می کند . 
نمایشگاه محلی است برای معرفی کالاها، خدمات، فن آوریها، تکنیک های جدید، هنر ها و نوع آوری ها و پس از گذشت سالیان دراز از پیدایش آن هنوز هم یکی از کانون های توجه صاحبان تجارت برای تبادل و دستاورد های جدید به حساب می آید .  
  تغییرات قابل توجه فن آوری، ظهور کالاهای جدید، تنوع بالای محصولات و عدم دانش و آگاهی کافی مصرف کننده نسبت به آن ها و فضای رقابت شدید از علل تشکیل نمایشگاه ها می باشد . رشد افزون جمعیت و بالا رفتن میزان تقاضا نسبت به کالاها و خدمات به روز و ایجاد بازار های مصرف جدید نیز از عواملی است که باعث توسعه نمایشگاه ها شده است. 
از سوی دیگر تنوع ذائقه مصرف کننده و نیاز به عرضه کالا ها و خدمات گوناگون  باعث رونق هرچه بیشتر نمایشگاه های مختلف در سراسر دنیا شده است. 
حضور در نمایشگاه های داخلی یا خارجی فرصت مناسبی است تا با تفکر نو، فن آوری های جدید شیوه های تازه در تولید، فروش و بازاریابی شرکت های مختلف و کسب و کارهای نو ظهور آشنا شویم و از این طریق دایره اطلاعات خود را در جهت توسعه کسب و کار و تجارت موفق و پر رونق تر گسترش دهیم .


ارسال نظرات
موضوعات روز