جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۸
اسبها موجوداتی استثنایی هستند که هزاران سال همراه انسان بوده اند و نه صرفا به عنوان یک حیوان خانگی، بلکه به عنوان دوست انسان دانسته می شوند.
کد خبر: ۱۳۹۶۰
نکات خواندنی درباره اسب

تیتر20 - اسب از معدود حیواناتی است که نمی‌تواند از دهان نفس بکشد و به عبارت دیگر سیستم تنفسی این حیوان به گونه‌ای تعریف شده است که فقط از بینی نفس می‌کشد. بر این اساس اگر حفره‌های بینی اسب مسدود شود به احتمال قوی او پس از چند دقیقه به علت خفگی جان خود را از دست می‌دهد.


زاویه گوش اسب‌ها می‌تواند نشان دهد آنها چه نقطه‌ای را مشاهده می‌کنند. اگر زاویه خم شدن گوش‌های اسب بر خلاف یکدیگر باشد، این احتمال وجود دارد که آنها در آنِ واحد به دو نقطه مجزا نگاه می‌کنند.



بر اساس یک قانون کلی و جهانی، تمام اسب‌های اصیل، تاریخ تولد مشابه دارند و در شناسنامه مربوط به آنها اول ژانویه به عنوان تاریخ تولدشان نوشته می‌شود که این اتفاق جدا از تاریخ واقعی تولد اسب به ثبت می‌رسد. این مسئله به آن معنی خواهد بود که از نظر فنی تولد یک اسب اصیل با نخستین روز سال میلادی برابر است.


این حیوان از معدود جاندارانی محسوب می‌شود که همواره یکی از پاهایش اندکی از پای دیگر کوتاه‌تر است.



اسب‌های نژاد عرب نسبت به دیگر نژادها بخش پشتی کوتاه‌تری دارند. این مسئله به آن دلیل است که آنها دم کوتاه‌تر دارند و البته ضمن کوچک‌تر بودن استخوان کمری، نسبت به اسب‌های دیگر یک دنده کمتر دارند.


برخی اسب‌ها نسبت به دیگر نژادها مقاوم‌تر هستند و اسب‌های نژاد ترکمن می‌توانند روزهای متمادی بدون آب و غذا زنده بمانند.

اسب


اسب‌ها هنگامی که روی پاهای خود ایستاده‌اند نسبت به هنگامی که روی زمین دراز می‌کشند انرژی کمتری مصرف می‌کنند همچنین اسبها می توانند هم به صورت ایستاده و هم به صورت دراز کشیده بخوابند.


در نقاط مختلف جهان مجسمه‌های اسب همراه با سوار به چشم می‌خورد و بالا بودن یکی از پاهای مجسمه اسب معنی دارد. در بسیاری از فرهنگ‌ها گفته می‌شود اگر پای راست مجسمه اسب بالا باشد به معنی این است که سوار او در جنگ صورت گرفته شده پیروز بوده است.


در بین پستانداران اسبها درشت ترین چشم را دارند.


 رکورد حداکثر سرعت برای اسبها 88 کیلومتر بر ساعت ثبت شده است.

ارسال نظرات
موضوعات روز