پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۹
بانک ایران زمین به عنوان بانکی با هدف توجه به محیط زیست تلاش کرده که با برنامه ریزی با سیاست مشارکت افراد به طور مستقیم در این ‏امر، ضمن ایجاد اتصال و انگیزه بین مردم برای حفظ تنها زمین موجود، فرهنگ حفاظت از محل زندگیمان و ‏احترام به این داشته ها را در جامعه نهادینه سازد. ‏این فعالیتها در راستای آگاه سازی مردم با برنامه های جمعی و کمپین های مختلف توسط بانک ایران زمین حمایت شده است.
کد خبر: ۱۴۲۵۸
کمپین های محیط زیستی بانک ایران زمین

تیتر20 - در حال حاضر  بانکها و موسسات مالی در دنیا مفهوم بانکداری سبز را به رسمیت می شناسند و با حرکت در این مسیر با ارائه محصولات و خدمات سبز سعی در ایفای نقش خود دارند.
"براي زندگي همين يك زمين را داريم" شايد براي ما تلنگري باشد تا بيشتر به محيط زيست خود اهميت دهيم اما براي بانك ايران زمين پروژه اي است كه در چارچوب پيامي با عنوان بالا توسط این بانک دنبال می شود.
بانک ایران زمین تلاشهاي بی شائبه ای  با هدف بررسی مسائل و مشکلات، راه و رسم مدیریت سبز در ایران  و نقش توسعه فناوریهای راهبردی در حفاظت از محیط زیست در دستور كار دارد و از برجسته ترين بانك هاي كشورمان است كه علاوه بر فعاليتهاي بانكي خود اينچنين سرنوشت سبز ايران را مدنظر قرار داده است.
بانکها باید این مهم را در نظر داشته باشند به عنوان نهادهایی اجتماعی در کنار ارائه خدمات اقتصادی به مردم باید به این مسئولیت اجتماعی، یعنی حمایت از محیط زیست بپردازند و به عنوان بخشی از شاکله نظام اقتصادی با بررسی و رسیدگی به سیاستهای اعتباری به سمت تقویت بانکداری الکترونیک، حمایت از پروژه های همسو با حفظ محیط زیست و اعطای وام به خریداران خانه و خودروهای سبز که مسائل زیست محیطی را رعایت کرده اند، گامهای مثبتی در این زمینه بردارند.
توجه و اولویت دادن به بانکداری سبز و اهمیت به منافع عمومی بخشی از رسالت اجتماعی بانکها است، مشتریان با افزایش فهم اجتماعی از بانکها انتظار دارند که ضمن حفاظت از منافع مالی آنها، حفظ محیط زیست را اولویت بدانند و و این رسالتی است که بانک ایران زمین به آن واقف است و در تلاش است در این مسیر حرکت کند.

فعالیت های بانک ایران زمین در افزایش آگاهی عمومی
توجه به حفظ محیط زیست و میزان اهمیت آِن موضوع در زندگی بشر امروزی  در حدی است که قابل چشم پوشی نیست.
اتفاقاتی که از شرایط بد زیست محیطی خبر می دهد ، دنیا را نگران کرده ، ادامه روند خشک شدن  دریاچه ها در کنار آلودگی هوا و وجود ریزگردها ‏و آلودگی آبها و  اتمام آب سفره های زیر زمینی پیامدهایی دارند که بر کیفیت زندگی افراد و سلامتشان تاثیر می گذارد. ‏
از مقدمات برطرف نمودن این مشکلات زیست محیطی، ارتقای سطح فرهنگ عمومی و هوشیار سازی مردم در این زمینه است. که این موضوع  پر اهمیت ‏نیازمند آموزش حفاظت از محیط زیست است کودکان و نوجوانان به عنوان سازندگان فردا در اولویت آن قرار دارند و مهمترند، این بخش از جامعه نه تنها مسئولیت نگهبانی از زمین را به ارث می برند بلکه در بسیاری از کشورهای در ‏حال توسعه حدود نیمی از جمعیت را تشکیل می دهند. ‏
در این میان سازمانها و نهادهای مردمی سهم بسزایی در ایجاد رغبت عمومی و تشویق افراد جامعه به شرکت ‏در عملکردهای جمعی برای حفاظت از محیط زیست دارند. 
نقش بانکها و بنگاههای ‏اقتصادی بیشتر از سایر گروههای اجتماعی برجسته است؛ چرا که بانکها به دلیل دارا بودن ظرفیتهای سرمایه گذاری ‏و داشتن سطحی از اطمینان عمومی قابلیت جلب اعتماد مردم و همچنین توان فرهنگ سازی در جهت ارتقای ‏فرهنگ مردم را دارند.
بانک ایران زمین به عنوان بانکی با هدف توجه به محیط زیست تلاش کرده که با برنامه ریزی با سیاست مشارکت  افراد به طور مستقیم در این ‏امر، ضمن ایجاد اتصال و انگیزه  بین مردم برای حفظ تنها زمین موجود، فرهنگ حفاظت از محل زندگیمان و ‏احترام به این داشته ها را در جامعه نهادینه سازد. ‏این فعالیتها در راستای آگاه سازی مردم با برنامه های جمعی و کمپین های مختلف توسط بانک ایران زمین حمایت شده است.

"نه به پلاستیک" با هدف فرهنگ سازی
با توجه به اینکه زباله های پلاستیکی از معضلات زیست محیطی محسوب می شوند و به راحتی در طبیعت تجزیه نمی شوند از دشمنان محیط زیست به حساب می آیند با این حال به علت قابلیت های فراوان و قیمت ارزان به شکل های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. متاسفانه غافل از این موضوع هستیم که هزینه جمع آوری، بازیافت، امحاء این مواد و از همه مهم تر هزینه زیان و خسارات زیست محیطی ناشی از پراکندگی آنها در محیط زندگی غیرقابل محاسبه و بسیار گزاف است.
بانک ایران زمین مسابقه ای در راستای فرهنگ سازی مردم کشورمان برگزار کرده  که با عنوان "نه به پلاستیک" با هدف آشنایی مردم با مضرات آن برای طبیعت اجرا می شود.

کمپین های محیط زیستی بانک ایران زمین

شعار بانك ايران زمين: زباله پاداش طبیعت نیست
بانک ایران زمین در راستای ارتقاء فرهنگ محیط زیستی و همراه نمودن اقشار مختلف  رباتي را نيز ايجاد كرد كه با برگزاری مسابقه عکاسی و نقاشی و دعوت از مردم برای پاکسازی از محیط زیست و تلاش برای حفاظت از آن عمل مي كرد.
در همین راستا بانک ایران زمین از ربات محیط زیستی خود با قابلیت تبدیل تصاویر ارسالی به پوستر رونمایی کرد. مخاطبین می توانند تصویر خود را برای این ربات ارسال و پوستر محیط زیستی خود را برای انتشار در شبکه های مجازی دریافت کنند.

بانك ايران زمين شعار نمي دهد؛ عمل مي كند!
از فعاليتهاي مهم و قابل توجه اين بانك بايد این مورد را در نظر داشت كه حمايت هاي بانک ایران زمین تنها در برگزاري همايش ها و کمپین ها خلاصه نمي شود بلكه اين هدف مهم را در ساختار و كاركرد بانك هم وارد كرده اند. بانک ایران زمین در راستای احترام به منابع طبیعی، اجرای مسئولیت اجتماعی در حوزه محیط زیست و سرعت بخشیدن به پیگیری امور اداری با تکمیل فرایند اتوماسیون، کاغذ را از مکاتبات اداری خود حذف کرده است و نامه نگاری ها به شکل مکانیزه و با حذف فیزیک انجام مي شود.
با توجه به اينكه روزانه مقادیر زیادی کاغذ در مکاتبات اداری به هدر می رود، اين اقدام از مرگ درختان زيادي جلوگيري كرده است.

کمپین های محیط زیستی بانک ایران زمین


يك بازي سبز با حمايت بانك ايران زمين
اقدام مثبت دیگر بانک ایران زمین برگزاری اولین دوره جشنواره بازی آنلاین "نگهبان جنگل" است که  با هدف حفاظت از جنگلها و محیط زیست در ماه مرداد انجام خواهد شد.
این جشنواره با هدف و استراتژی بازی جنگ نمادین در برابر وسایلی است که باعث نابودی جنگلها و از بین رفتن محیط زیست کشور عزیزمان ایران_زمین می شوند.  البته شرط شرکت در این بازی به این صورت است که شرکت کنندگان باید مشتری بانک ایران زمین و عضو باشگاه این بانک باشند. 

استاد: با سرعت پیش می رویم
سید محمد حسین استاد ، مدیر روابط عمومی بانک ایران زمین در خصوص ارزیابی این بانک از امور گذشته به خبرنگار تیتر 20 چنین گفت: این بانک که همواره حمایت از محیط زیست را در اولویت مقاصد اجتماعی خود قرار داده است ، تمامی امور مرتبط به فعالیت های انسانی که امکان خسارت و صدمه به محیط زیست دارد را در برنامه قرار داده تا از میزان صدمات آن بکاهد. 
وی ادامه داد: بانک ایران زمین در خصوص تمام کمپین های اجرا شده موفق عمل کرده و با حمایت ستودنی مشتریان و مردم عزیز کشورمان همراه بوده است. 
سید محمد حسین استاد که به اقدامات آینده بانک خوش بین است در این خصوص ادامه داد: جهت گیری ما در این امر با سرعت و توسعه همراه است و این امر با دستور مدیریت در حوزه های بیشتری دنبال خواهد شد. 
مدیر روابط عمومی بانک ایران زمین اضافه کرد: بانکداری دیجیتالی از اقدامات مهم ماست و با هدف همه گیر شدن در تمامی بانکها دنبال می شود.  ما در برنامه های آینده خود کمپین هایی برای حفاظت در حوزه آب داریم و کاهش آلودگی در آب و آلودگی صوتی از برنامه های مهم ماست. 

ارسال نظرات
موضوعات روز