پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۹
نامه سمن‌ها به روحانی:
نزدیک به ٣٠سمن فعال در حوزه‌های مختلف میراث فرهنگی، صنایع دستی، گردشگری و میراث طبیعی با انتشار نامه‌ای سرگشاده خطاب به رئیس‌جمهور از وی خواستند که برای مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در دولت جدید از چهره‌های سیاسی استفاده نکند.
کد خبر: ۱۴۵۶۲
تیتر 20 - نزدیک به ٣٠سمن فعال در حوزه‌های مختلف میراث فرهنگی، صنایع دستی، گردشگری و میراث طبیعی با انتشار نامه‌ای سرگشاده خطاب به رئیس‌جمهور از وی خواستند که برای مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در دولت جدید از چهره‌های سیاسی استفاده نکند. آنها ضمن درخواستِ پشتیبانی دولت از طرح وزارتخانه‌شدن سازمان میراث همچنان بر معرفی بهنگام ریاست این سازمان و وابسته‌نکردنِ آن به شرایط تأیید وزیران در مجلس پای فشردند.  در بخشی از این نامه، آمده است: «در این روزها، نام‌های بسیاری برای بر دوشِ گرفتنِ مسئولیت ریاست سازمان مطرح می‌شود و لابی‌های رسانه‌ای چندی مدعی هستند که گزینه مورد نظرشان نهایی است. شوربختانه، بیشتر این نام‌ها یا سیاسیانی هستند که همچون سه ریاست این سازمان در دولتِ پیشین، فاقد کمترین تجربه در این حوزه و آشنایی با مبانی آن هستند که پیشنهادِ احتمالی‌شان از سوی شما فقط بر سرخوردگی کارشناسان و دلسوزانِ این حوزه‌ها خواهد افزود یا کارشناسانی هستند که تجربه مفید و حتی گاهی خوشنامی‌ در این حوزه‌ها ندارند. در میان این نام‌ها البته، چند تنی بودند که در حد و حدود این مقام هستند؛ یا پیشینه خوبی در مدیریتِ بخشی از آن داشته یا در بخش خصوصی نوآوری‌هایی داشته‌اند و یا درخصوصِ ارتقای آن تلاش‌هایی کرده‌اند. فراموش نکنیم اگر اندیشه طرح نام‌های سیاسی، ولو در ظاهر، به قصدِ گشایشی در صنعتِ گردشگری هم بوده باشد که نیاز به تجربه‌ای ملی و قدرتمند داشته باشد، در سال‌های گذشته می‌باید ناکارآمدی‌اش به شما و پیشنهاددهندگانِ این ایده اثبات شده باشد، چراکه جز کارهایی سطحی در این زمینه که به نابودی میراث فرهنگی و طبیعی‌مان انجامیده، گامی برای توسعه صنعتِ گردشگری برداشته نشده است. 

ارسال نظرات
موضوعات روز