پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱
بهره برداری از خط تولید ایران خودرو در کرمانشاه با حضور معاون اول رییس جمهور با دستیابی محققان کشور به دانش فنی تولید نانوالیاف الکتروریسی شده بر روی کاغذ فیلتر، نانوفیلترهایی برای خودروهای سبک داخلی عرضه شد که استفاده از آن موجب کاهش مصرف سوخت می‌شود.
کد خبر: ۱۴۷۳۰

تیتر20- در فیلتر نانوپردو، یک لایه نانوالیاف بر روی سطح کاغذ فیلتر و دارای خواص منحصر به‌فرد است. قبل از اینکه فیلتر هوای خودرو تولید شود یک لایه نانوالیاف بر روی محصول کشیده می‌شود و بعد از آن در فرآیند فیلتر می‌رود که این امر بستگی به نوع فیلتر دارد.

این فیلتر ذراتی را که از فیلترهای معمولی عبور می‌کند، به دام انداخته و هوای پاک‌تری را وارد محفظه احتراق سوخت خودرو می‌کند.

وقتی از این فیلتر استفاده می‌شود، یک طرف آن کاملا سیاه شده و طرف دیگر آن کاملا سفید می‌ماند. وجه تمایز این نانوفیلتر با فیلترهای معمولی در همین موضوع است که بعد از استفاده، فیلتر با چشم قابل رؤیت بوده که این یعنی فیلتر بهتر کار کرده است.

از جمله مزایای این نانوفیلتر می‌توان به کاهش مصرف سوخت، افزایش شتاب خودرو و محافظت از موتور خودرو اشاره کرد. زمانی که از این فیلتر استفاده می‌شود، انژکتور ماشین به هیچ عنوان کثیف نمی‌شود و همچنین نسبت به فیلترهای معمولی آلودگی‌های محیط زیست را به‌صورت چشمگیری کاهش می‌دهد.

این محصول از سوی یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه نانو فناوری با هدف استفاده‌ خودروهای سبک داخلی به تولید انبوه رسیده است.

این شرکت در سال نزدیک به ۶۵ هزار عدد از این فیلترها تولید می‌کند./ایسنا
ارسال نظرات
موضوعات روز