شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۱
معامله‌گران بورس تهران امروز در حالی با تقویت حجم معاملات سهام و ورود نقدینگی به بازار با رهبری گروه فلزات اساسی و معدنی‌ها روبرو شد که غلبه عرضه بر تقاضای سهام از سوی معامله‌گران حقوقی مانع شکل‌گیری صف‌ خریدهای پایدار شد.
کد خبر: ۱۴۷۵۵

تیتر20- شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز چهار شنبه 18مرداد ماه 96 با افزایش 265 واحدی روی رقم 81 هزار و 579 واحد ایستاد.

شاخص کل هم ‌وزن با افزایش 21 واحدی عدد 17 هزار و 700 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 307 واحدی به رقم  89 هزار و 880  واحد دست یافت.

شاخص بازار اول در حالی با افزایش 233 واحدی به رقم  57 هزار و 173  واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 318 واحدی عدد  177 هزار و 753 واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با افزایش یک واحدی به رقم 924 واحد رضایت داد.

براساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های هلدینگ گسترش نفت و گاز پارسیان با 30 واحد ، سرمایه گذاری غدیر با 12 واحد و پتروشیمی مبین با 9 واحد کاهش بیشترین تاثیرمنفی را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های فولاد مبارکه اصفهان با 123 واحد، فولاد خوزستان با 55 واحد و کشتیرانی ج.ا.ا با 51 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 227 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از 847 میلیون سهم  و اوراق مالی قابل معامله طی 50 هزار و 558  نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری مس سرچشمه و حق‌تقدم خرید سهام آن، قراردادهای اختیار خریدوفروش سهام تاپیکو، اختیار فروش تبعی سهام تاپیکو، پالایش نفت تبریز، ‌ایران‌خودرو دیزل تاپیکو، پالایش نفت شیراز، پتروشیمی ممسنی، فولاد افزا سپاهان، پتروشیمی جهرم از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی حق‌تقدم خرید سهام سرمایه‌گذاری صنعت و معدن و اوراق صکوک اجاره واسط مالی اردیبهشت یکم در نماد سایتل متوقف شدند.

امروز همچنین 16.72 درصد از سهام شرکت موتوژن از طرف بانک تجارت به صورت یکجا و نقد به قیمت پایه هر سهم 6677 ریال روی میز فروش بورس تهران گذاشته شد. درعین‌حال امروز شرکت گروه گسترش نفت و گاز پارسیان، بلوک 7.08 درصدی سهام غیرمدیریتی شرکت پتروشیمی مارون را به قیمت پایه هر سهم 33000 ریال روانه میز فروش فرابورس ایران کرد که درنهایت به ارزش بیش از 934 میلیارد تومان معامله شد.

به گزارش فارس، امروز در بازار 2 بورس تهران که به معاملات درون‌گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد، کمتر از 12 میلیون سهم سرمایه گذاری مسکن تهران به ارزش بیش از یک میلیارد تومان کد به کد شد. در سرمایه‌گذاری توسعه ملی اما بیش از 9 میلیون سهم به ارزش بیش از یک میلیارد تومان با معاملات درون‌گروهی از سوی سهامدار عمده مواجه شد. همچنین امروز 5 میلیون سهم شس شاهزند به ارزش بیش از یک میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده انتقال یافت.

همزمان در ملی صنایع مس ایران نیز 5 میلیون سهم به ارزش کمتر از یک میلیارد تومان امروز با معاملات انتقالی از سوی سهامدار عمده مواجه شد. همچنین کمتر از 4 میلیون سهم ایران ترانسفو به ارزش بیش از 2 میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده کد به کد شد.

بر اساس این گزارش امروز بورس تهران در حالی شاهد تقویت حجم معاملات سهام و لمس نقدینگی در تالار شیشه‌ای بود که انتظار برای بهبود چشم‌انداز کامادیتی‌ها در بازارهای جهانی و افزایش تقاضا در گروه فلزات اساسی باعث شد تا این گروه امروز لیدر بلامنازع شاخص‌های منتخب بازار سهام باشد. با این همه تداوم عرضه تدریجی حقوقی‌های تشنه سود باعث شد تا در گروه فلزات اساسی و به دنبال آن معدنی‌ها، خبری از صف خرید پایدار نباشد.

در این زمینه تهدید جدید آمریکا از سوی کره شمالی و احتمال درگیری ها در این زمینه باعث شده تا بازار های جهانی دستخوش نوسان های قیمتی در بازار مس و سایر کامادیتی ها شوند.

امروز در فرابورس ایران نیز نخستین عرضه سال با کشف قیمت دومین شرکت پیامکی این بازار در حالی محقق شد که سهمیه قطره‌چکانی این عرضه اولیه از 150 هزار تومان برای هر خریدار فراتر نرفت.

در گروه سایر محصولات کانی غیرفلزی نیز امروز تک‌سهم «شلیا» با صف خرید پایدار مواجه شد.

امروز همچنین گروه سرب و روی همچنان با اقبال خریدان اغلب حقیقی با وجود تداوم عرضه‌های تدریجی سهامدار عمده حقوقی مواجه بود.

به گزارش فارس، امروز بازار سهام بازاری به نسبت پرحجم و شاداب بود که در کنار معاملات درون‌گروهی و کد به کد برخی حقوقی‌ها در بازار نقد شاهد پیشرو شدن گروه فلزات اساسی و به دنبال آن گروه معدنی‌ها بود./فارس
ارسال نظرات
موضوعات روز