جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۴
با وجود تمام حوادث، سوال‌ها و استیضاح‌هایی که در طول چهار سال گذشته رقم خورد، عباس آخوندی توانست تا پایان عمر چهار ساله دولت یازدهم بر صندلی ریاست وزارت راه و شهرسازی تکیه بزند، صندلی‌ای که حالا به نظر می‌رسد برای چهار سال آینده به نام او رزرو شده است.
کد خبر: ۱۵۲۰۸

تیتر20- روز گذشته رییس جمهوری با حضور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی ۱۷ وزیر خود را به طور رسمی به نمایندگان معرفی کرد تا فرآیند اخذ اعتماد برای کابینه دولت دوازدهم کلید بخورد.

روحانی برای یکی از گسترده‌ترین و ستادی‌ترین وزارتخانه‌های اقتصادی خود، رای به اعتماد دوباره به وزیری داد که در طول چهار سال گذشته در ساختمان شهید دادمان حضور داشته است.

آخوندی که در طول این چهار سال دوبار استیضاح شد ولی مخالفانش توان به اکثریت رسیدن در مجلس را نداشتند، این بار نیز باید برای بار چهارم در دولت روحانی به صحن علنی مجلس شورای اسلامی رفته تا بار دیگر از نمایندگان مردم رای اعتماد بگیرد، موضوعی که رییس جمهوری نیز به آن امیدوار است.

روحانی روز گذشته در صحبت‌های خود برای معرفی عباس آخوندی بدون آنکه تلاش بر جعل واقعیت کند، هم از اختلاف نظرهایش با وزیر راه و شهرسازی خود سخن گفت و هم دلیل معرفی دوباره آخوندی به عنوان وزیر راه و شهرسازی دولت دوازدهم را تشریح کرد.

همان طور که حوزه کاری آخوندی در دو بخش مسکن و راه مجزا می‌شود صحبت‌های دیگر رییس جمهور دو بعد مختلف داشت، همان طور که آمارها نشان می‌دهد با وجود تمام اقداماتی که دولت یازدهم در طول سال‌های گذشته انجام داده، هنوز اوضاع بازار مسکن ایران به رونق دوباره نزدیک نشده و این موضوع نه تنها برای اقشار مختلف مردم که برای کارشناسان و اعضای هیات دولت نیز محسوس است.

رییس جمهوری در جلسه روز گذشته مجلس شورای اسلامی رسما اعلام کرد نتوانسته با وزیر راه و شهرسازی خود در دولت یازدهم در بخش مسکن به توافق نهایی برسد و از این رو انتظار دارد آخوندی توجه به مسکن را با عنوان اولین موضوع اولویت خود در دولت آینده مدنظر قرار دهد.

طبق گفته رییس جمهوری، نظر وی بر استفاده حداکثری از توان بافت‌های فرسوده برای مشکلات بازار بوده و هر چند وزیر راه و شهرسازی نیز به این عرصه بسیار مهم پرداخته اما هنوز امکان آنکه ظرفیت‌های آن حداکثر استفاده قرار گیرد به وجود نیامده و از این رو نیاز به پیگیری جدی در دولت دوازدهم خواهد بود. در کنار آن رییس جمهوری امیدواری است با روی کار آمدن شهرداری که از نظر فکری به دولت دوازدهم نزدیک‌تر خواهد بود، شرایط برای همکاری در عرصه شهرسازی میان آنها فراهم شود.

پس از اختلاف نظرها، روحانی به تشریح اصلی ترین دلایل‌اش برای انتخاب دوباره آخوندی به این سمت پرداخت، موضوعی که در آمارها و عملکردهای ثبت شده از سوی این وزارتخانه نیز به خوبی نمایان است.

شرایط امروز حمل و نقل ایران به خوبی تفاوت‌های شکل گرفته در بخش‌های مختلف را نشان می‌دهد. ورود نخستین هواپیماهای نو به ایران پس از چند دهه رساندن شبکه ریلی به پنج استان باقی‌مانده در طول کمتر از چهار سال، بازگشت جدی بنادر ایران به عرصه‌ رقابت‌های بین المللی و دریایی منطقه و جهان و همچنین گسترش عملیات اجرایی در راه‌های اصلی، بزرگراه‌ها و آزادراه‌ها به خوبی نشان می‌دهد در دولت یازدهم اقدامات قابل توجهی صورت گرفته که البته بسیاری از آنها تنها در مرحله‌ی مقدماتی هستند و برای رصد نتایج‌ شان باید لااقل چهار سال دیگر صبر کرد، همان طور که رییس جمهوری گفته با وجود تمام این محدودیت‌ها وزارت راه و شهرسازی توانسته اقدامات خوبی در حوزه جذب سرمایه‌های خارجی انجام دهد که فاینانس ۸۵ درصدی قراردادهای خرید هواپیما فاینانس پروژه‌های بزرگی مانند برقی سازی و سریع‌السیر سازی خطوط اصلی ریلی و همچنین استفاده از تجهیزات مدرن دریایی بخشی از آنها به حساب می‌آید.

روحانی صحبت‌های خود در دفاع از آخوندی را با شکری از اقدامات صورت گرفته در حمل و نقل و شکایتی ضمنی از هدف‌های محقق نشده عرصه مسکن به پایان رساند، موضوعی که حالا توپ را به زمین نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌اندازد تا آنها تصمیم می‌گیرند که حکم به بقاء آخوندی در ساختمان خیابان دادمان دهند یا روحانی را به انتخاب وزیری جدید برانگیزانند./ایسنا
برچسب ها: عباس آخوندی مجلس
ارسال نظرات
موضوعات روز