جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۸
لازم نیست که حتما هزینه ی بسیار زیادی بپردارید. در خرید یک دوربین عکاسی برای سفر نکاتی وجود دارد که دانستن آن ها می تواند تا حد زیادی کمک دهنده باشد.
کد خبر: ۱۵۳۸۴
چطور بهترین دوربین عکاسی برای سفر را انتخاب کنیم؟

تیتر 20 - مطمئنا یکی از بهترین بخش های هر سفری، عکس گرفتن است چون در سفر سوژه های متفاوتی برای عکاسی وجود دارد و به همین دلیل هم حتی افرادی که خیلی اهل عکس گرفتن نیستند، در حین سفر دوربین به دست می شوند و لحظه ای آن را رها نمی کنند. اما در این میان یکی از مهم ترن مسایلی که وجود دارد، داشتن یک دوربین عکاسی خوب و با کیفیت است. لازم نیست که حتما هزینه ی بسیار زیادی بپردارید. در خرید یک دوربین عکاسی برای سفر نکاتی وجود دارد که دانستن آن ها می تواند تا حد زیادی کمک دهنده باشد. می خواهیم ببینیم به چه دوربینی می توان نام  بهترین دوربین عکاسی برای سفر را داد.

برای دانستن این موضوع که بهترین دوربین عکاسی برای سفر چه دوربینی است و چگونه باید آن را انتخاب کنید اول باید به چند سوال اساسی جواب بدهید.

سوال اول که باید از خودتان بپرسید این است که چقدر می خواهید هزینه کنید چون این یکی از مهم ترین عوامل خرید دوربین است، بعد از فهمیدن این موضوع باید دنبال دوربین هایی با همین رنج قیمت بگردید.

سوال دوم این است که از خودتان بپرسید چه نوع دوربینی دوست دارید سبک و یا سنگین وزن؟ همانطور که می دانید دوربین ها وزن های مختلفی دارند، از اندازه و سایز بسیار کوچک گرفته که به راحتی در جیب جا می شود تا اندازه ی بزرگ که برای حمل آن و وسایل جانبی اش باید یک کوله پشتی همراهتان داشته باشید. اگر از آن دست افرادی هستید که عادت دارید سبک سفر کنید و اصطلاحا همیشه فقط مسواکتان را همراه دارید، باید یک دوربین سبک خریداری کنید، دوربینی که بتوانید راحت آن را همه جا با خود ببرید.

سوال سوم این است که تا چه حد عکاسی بلدید و یا چه حدی قرار است یاد بگیرید. امروزه با به روی کار آمدن دوربین های دیجیتال، دیگر نیاز به مهارت خاصی برای عکس گرفتن نیست  همه می توانند به راحتی با آن ها عکس بگیرند. باید بدانید که تا چه حد قرار است از دوربین تان کار بکشید. گاهی فقط دوست دارید تا چند عکس یادگاری با کیفیت بگیرید اما گاهی دوست دارید تا عکس های پر جزییات و بسیار با کیفیتی بگیرید. ممکن است افرادی را ببینید که میلیون ها تومان بابت خرید دوربین با لنزهای بسیار گران هزینه می کنند اما وقتی از آن ها می خواهید تا کمی از دوربینشان برایتان بگویند، اعتراف می کنند که بلد نیستند و همیشه با حالت اتوماتیک عکس هایشان را می گیرند. شما از آن دسته افراد نباشید!

به طور کلی ۵ نوع دوربین عکاسی وجود دارد که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند و قیمت های متفاوتی از یکدیگر دارند.

دوربین های خانگی: اگر دنبال دوربین کوچکی هستید که همم کوچک باشند، هم حالت های متنوع عکاسی داشته باشند و هم دارای زوم باشند، این دوربین ها مناسبند که از انواع آنها می توان به دوربین پاناسونیک لومیکس ۵۰ zs و دوربین سونی ۱۰۰ rx اشاره کرد.

دوربین های اکشن: این نوع دوربین ها برای افرادی که عاشق طبیعت گردی در کوه و آب و برف هستند مناسب است اما تنظیمات دستی محدودی دارد و با آن نمی توان راحت زوم کرد. مثلا دوربین GoPRO سری HERO از این دسته است.

دوربین بریج: دوربین های بریج ترکیبی از دوربین های خانگی و دیجیتالند که استفاده ی راحتی دارند اما قابلیت زوم ندارند.

دوربین های بدون آینه: دوربین های بدون آینه از دوربین های دیجیتال کوچک ترند و قابلیت تعویض لنز را دارند. کیفیت این دوربین ها بسیار بالاست و کمی گران اند مانند دوربین های سونی سری آلفا.

دوربین های دیجیتال: یکی از بهترین دوربین عکاسی برای سفر دوربین های دیجیتال با قابلیت تنظیمات پیشرفته و تعویض لنز است./الی گشت
ارسال نظرات
موضوعات روز