جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۷
لباس های جین به سرعت تغییر سایز داده و گاهی اوقات برای خرید یک شلوار جین نیاز است تا در مورد نحوه ی شست وشو، میزان تغییر سایز و مدت زمان پوشیدن آن تحقیق کرد.
کد خبر: ۱۵۴۳۳
چگونه سایز شلوار جین تنگ یا گشاد شده تان را درست کنید؟

تیتر 20 - شلوار جین شما خیلی تنگ است؟ یا اینکه حالت خود را به کلی ازدست داده است؟ همه ی ما چنین مشکلی را تجربه کرده ایم. لباس های جین به سرعت تغییر سایز داده و گاهی اوقات برای خرید یک شلوار جین نیاز است تا در مورد نحوه ی شست وشو، میزان تغییر سایز و مدت زمان پوشیدن آن تحقیق کرد. شلوارهای جین می توانند در هر بار پوشیدن سایز متفاوتی داشته باشند و به خاطر همین موضوع شلوار موردعلاقه ی شما هم گاهی بازی درمی آورد.

چه شلوار شما بزرگ شده باشد و چه کوچک، همواره راهی برای غلبه بر این مشکل وجود دارد. خوشبختانه چند روش قابل اطمینان برای حل این چالش ها در دسترس است.

اگر شلوار شما خیلی بزرگ است آن را با آب داغ بشویید

اگر شلوار شما مقداری کش آمده است، تنها کافی است تا آن را به همان شیوه ی قبلی اما با آب داغ شست وشو دهید. درصورتی که جنس پارچه ی جین شما از پنبه باشد این روش به خوبی جواب می دهد. نکته ی مهم این است که نباید از هرگونه نرم کننده ی پارچه برای شست وشو استفاده کنید.

آن را در خشک  کن با دمای بالا قرار دهید

پس از این که لباس جین خود را با آب داغ شستید، در صورت داشتن خشک کن مجزا آن را درون خشک  کن قرار داده و با دمای بالا خشک کنید. دمای بالا سبب جمع شدن الیاف پارچه شده و لباس جین شما را به حالت اولیه بازمی گرداند.

یک تکه کش کوچک در قسمت پشت کمر شلوار خود بدوزید

اگر قسمت کمر شلوار شما کمی شل شده است، از این روش استفاده کنید؛ یک تکه کش به اندازه ی ۱۰ سانتی متر را از داخل به پشت کمر شلوار بدوزید.
اگر شلوار جین شما خیلی تنگ است

شلوار خود را با آب ولرم مرطوب کرده و سپس کمی بکشید

این روش آسان ترین راه برای بزرگ تر کردن یک لباس جین کوچک شده است. شلوار خود را با آب ولرم مرطوب کرده و سپس آن را بر روی زمین پهن کنید. بر روی پاهای شلوار خود ایستاده، خم شده و با دستان خود تا زمانی که شلوار مرطوب است آن را به بالا بکشید. در کشیدن آن ها به هر جهت نگران نباشید. در صورت نیاز به تکرار این کار مجدداً شلوار را با آب ولرم خیس کنید.

درحالی که شلوار خود را پوشیده اید، در وان آب گرم بنشینید

این کار ممکن است کمی احمقانه به نظر برسد، اما جواب می دهد؛ شلوار جین خود را پوشیده و در داخل وان آب گرم بنشینید. آب گرم (نه آب خیلی داغ) به شل شدن و کش آمدن الیاف پارچه کمک می کند. پس از این کار شلوار را از پا درآورده و درجایی آویزان کنید تا خشک شود.

نوار دور شلوار را به  دقت جدا کنید

این تکنیک کمی پیشرفته تر است، اما اگر به دنبال رسیدن به نتیجه ی مطلوب هستید عالی است. درزهای کناری شلوار خود را به اندازه ی ۵ تا ۷ سانتی متر بشکافید و نوار دو شلوار در این محل را ببرید. حالا یک تکه پارچه ی لی مجزا را به منظور افزایش دور کمر به شلوار خود بدوزید. برای درک بهتر به تصویر زیر نگاه بیندازید./چاره چی
ارسال نظرات
موضوعات روز