جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۳
ارزیابی وهاب عقیقی ،کارشناس صنعت خودرو از عملکرد دولت در صنعت خودرو
صحبت‌های حسن روحانی در مجلس هشدار جدی به خودروسازان بود که در صورتی که نتوانند تولیدات به‌روز داشته باشند با مشکل رو‌به‌رو خواهند شد. انتقاد رییس‌جمهور از عدم سرعت توسعه محصولات است چرا که در حال حاضر نیز خودروهایی در بازار وجود دارد که سال‌های سال است که از خط تولید خودروسازان اصلی خارج شده‌اند.
کد خبر: ۱۵۴۹۴
وهاب عقیقی

تیتر20 -  وهاب عقیقی کارشناس صنعت خودرو و از مدیران سابق این صنعت به روزنامه دنیای خودرو می‌گوید: از چند منظر می‌توان به صحبت‌های آقای روحانی نگاه کرد. اینکه باید فناوری و تکنولوژی ساخت داخل را تقویت کنیم کاملا صحیح است و هیچ شکی نیست. خودروسازان ما باید خود را با شرایط و فناوری روز دنیا وفق دهند. اما آیا دولت هم از این قضیه حمایت کرده است و یا اینکه خودروسازان ما فقط در انحصار خودروسازان دولتی بوده است.

وی با اشاره به صحبت‌های روحانی مبنی بر به دست آوردن بازارهای صادراتی می‌گوید: به نظر بنده ما همین‌که در صنعت خودرو به حد خودکفایی برسیم که بازارمان جولانگاه خودروسازان چینی نباشد موفقیت بزرگی است. از زمان ریاست‌جمهوری آقای احمدی‌نژاد، صنعت خودرو عرصه حضور چینی‌ها شد. انواع خودروهای چینی وارد بازار شده و متاسفانه قدرت خرید مردم نیز برای خرید خودروهای ژاپنی و کره‌ای کفایت نمی‌کند. همین که ما به سطحی از کیفیت برسیم که دست خودروهای چینی از بازارمان کوتاه شود به موفقیت رسیده‌ایم.

عقیقی با بیان اینکه در این چند سال ما انتظار داشتیم صنعت خودرو کشورمان بهتر شود اما این چنین نشد و مردم متضرر شدند اظهار کرد: واقعا باید گفت که صادرات خودرو به اروپا پیشکش، ابتدا باید کیفیت خودروهای داخلی را بالا ببریم. باید سطح کیفی خدمات پس از فروش را افزایش دهیم. وقتی بازار داخلی را درست کنیم و به اصطلاح باگ‌های خودروسازی‌های داخل را بر طرف کردیم، می‌توانیم امیدوار به صادرات باشیم. در چند سال گذشته مردم از شرایط صنعت خودرو نا امید شده اند.

وی در ادامه می‌افزاید: امیدواریم با قراردادهای جدیدی که منعقد شده و رویکردی که آقای روحانی دارد، بتوانیم سطح مطلوب از کیفیت را به مردم ارائه بدهیم.

عقیقی همچنین می‌افزاید: باید شرایطی فراهم شود که نیروی کار جوان از انتقال فناوری به داخل بهره‌مند شود و خط تولیدمان راه بیافتد و حداقل برای بازار داخلی کشورمان خودروی با کیفیت تولید کنیم.

وی با تاکید بر نقشی که دولت برای خودروسازان در سال‌‌های اخیر داشته است می‌گوید: دو سال پیش مردم خرید خودرو را تحریم‌ کردند اما این دولت بود که با ارائه طرح و تسهیلاتی انبار خودروسازان را خالی کرد. تا زمانی که دولت و وزارت صمت این چنین نگاهی دارد ما نمی‌توانیم امیدوار باشیم که در کیفیت و صادرات خودرو به موفقیتی برسیم.
ارسال نظرات
موضوعات روز