جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰
ظروف آشپزی انواع و اقسام مختلفی دارد از جمله استیل، آلومینیومی و ... . ممکن است در هنگام آشپزی غذاهای تان بسوزد و ندانید چگونه باید آن را تمیز کنید.
کد خبر: ۱۵۵۸۰
ظروف با جنس های مختلف را چگونه بشوییم؟

تیتر 20 - شست و شوی ظروف چرب در سینک

کافی است سینک را از آب پر کنید، نصف فنجان جوش‌ شیرین معمولی به آن بیفزایید و ظروف را در آن قرار دهید. خواهید دید که جرم چربی را کاملا می‌برد. افزودن سرکه به آب داخل سینک نیز نتیجه خوبی دارد. زیرا سرکه در از بین بردن لکه‌های چرب موثر است و به‌ عنوان یک برنده ملایم عمل می‌کند و در ضمن، اثر ضد عفونی‌ کنندگی نیز دارد. بهتر است شست‌ و شو را از ظروف تمیز‌تر شروع کنید و به ظروف کثیف و چرب خاتمه دهید. به این ترتیب، لازم نیست آب سینک ظرف‌شویی را چند بار عوض کنید.

استفاده بهتر از ماشین ظرف شویی

برای استفاده بهتر از ماشین‌ظرف شویی، ظروف را در جهت افشانه آب درماشین بچینید و دهانه لیوان و فنجان‌ها را به سمت پایین قرار دهید. قابلمه یا ظروف پخت و پز کثیف را از آب داغ پر کنید و نصف فنجان پاک کننده مخصوص ماشین ظرف شویی (مایع یا پودر) به آن بیفزایید. بگذارید چند ساعت به همین ترتیب بماند و سپس خوب آبکشی کنید.

تمیز کردن ظرفی که در آن غذا سوخته است

اگر غذا به ته قابلمه چسبیده است ، هرگز از کارد، قاشق یا کفگیر فلزی برای پاک کردن آن استفاده نکنید. کافی است آن را از آب گرم پر و مقداری نمک نیز به آن اضافه کنید. اگر غذا خیلی محکم به قابلمه چسبیده است ، مقداری سرکه در آن بریزید و بجوشانید تا کاملاً پاک شود.

تمیز کردن قوری استیل

اگر قوری شما جرم گرفته است ، آن را پر از آب کنید و مقداری آب لیمو در آن بریزید و روی اجاق بگذارید تا بجوشد . قوری شما کاملاً تمیز می شود.

پاک کردن ظروف آلومینیمی

برای پاک کردن این ظروف می توانید از سرکه استفاده کنید: چند قاشق سرکه داغ داخل ظروف بریزید. ظروف شما کاملاً نو و درخشان می شود./خراسان
ارسال نظرات
موضوعات روز