شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۴
زخم های دهانی را جدی بگیرید زیرا امکان دارد برخی از این زخم های بد دهانی نشانه سرطان دهان باشند.
کد خبر: ۱۵۶۴۵

تیتر20- معمولا سرطان های دهان در ابتدا به صورت زخم ظاهر می شوند. البته ضایعه های دیگری مثل لکه های پایدار قرمز، سفید و یا مخلوطی از این ها و یا برجستگی ها و .... هم ممکن است به عنوان ضایعه های پیش سرطانی مطرح شوند.

در بسیاری از موارد در هنگام بروز زخم در دهان ممکن بوده که بیمار از وجود آن اطلاع نداشته باشد و هنگامی که برای انجام اعمال دندانپزشکی و گرفتن عکس از فک به دندانپزشک مراجعه می کند اولین بار دندانپزشک بوده که با مشاهده دهان بیمار و عکس مربوطه که به طور مثال برای پرکردن دندان مراجعه کرده بود این مشکل را نیز تشخیص می دهد.

دندانپزشک با تحت نظرگرفتن بیمار، ادامه دار بودن زخم و نمونه برداری از آن سبب شده تا بسیاری از مواقع دندانپزشکان توسط زخم های بد دهانی سرطان دهان را تشخیص دهند.

جدیدترین دستاوردهای علمی در حوزه دندانپزشکی در این کنگره ارائه خواهد شد و علاوه بر نقش دندانپزشکان در تشخیص به موقع بیماری هایی همچون سرطان دهان، بررسی عوارض ایمپلنت ومشکلات رایج در دندانپزشکی اطفال، نیز در این کنگره ارائه می شود.

موضوعاتی دیگر همچون نحوه تراشو نکات کلینیکی درمان با اس اس کراون در دندان های شیری، روش های پرکردن کانال در اندودنتیکس و آشنایی با انواع سمان و روش های کاربرد آن در این کنگره از طریق کارگاه های عملی توسط اساتید برجسته این رشته ها ارائه خواهد شد./مهر
ارسال نظرات
موضوعات روز