جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۰
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: از هفته آینده امکان خرید و فروش اسناد خزانه در بازار ثانویه بازار سرمایه فراهم می شود.
کد خبر: ۱۵۶۵۶

تیتر20- «مسعود کرباسیان» عصر چهارشنبه در آیین تودیع و معارفه وزیران امور اقتصادی و دارایی دولت های یازدهم و دوازدهم افزود: این مراسم نشانگر مورد قبول بودن آقای طیب نیا بود و من خوشوقتم در موفقیت ایشان نقش کوچکی داشتم.

کرباسیان گفت: امیدوارم در پایان دوره کاری خود کارنامه ای همچون طیب نیا به جای بگذارم.

کرباسیان ادامه داد: اسناد بالادستی خوبی داریم که اصلی ترین آن اقتصاد مقاومتی است که همه به اجرای آن متعهدیم.

کرباسیان افزود: از کارهای خوب طیب نیا تدوین یک برنامه راهبردی با هشت طرح مادر (ابر پروژه) زمان بندی شده بود؛ من نیز این کار را چون نتیجه مثبتی داشت، انجام دادم.

وی با برشمردن برخی برنامه های خود برای این وزارتخانه گفت: 97 درصد این برنامه ها منطبق با سند چشم انداز و اقتصاد مقاومتی است که می توان به توانمندسازی بخش خصوصی و مردمی کردن اقتصاد اشاره کرد.

«بهبود محیط کسب و کار و تقویت رقابت پذیری از دیگر برنامه هایی است که باید اجرایی شود».

وزیر اقتصاد تامین مالی خارجی را ضروری برشمرد و گفت: بعد از برجام فضای خوبی در این زمینه ایجاد شده است که باید حتما در کنار وزارت خارجه بتوانیم با سرعت این کار را به پیش ببریم.

وی تاکید کرد «به طور حتم کنار بانک مرکزی و برنامه و بودجه هستیم؛ هرچند من باید جوابگوی مجلس باشم!»

«در زمینه احیا و اصلاح نظام بانکی کشور کنار بانک مرکزی و نظام بانکی کشور قرار داریم».

این مسوول گفت: یکی از اقدام های مشترک وزارت اقتصاد و بانک مرکزی این بود که اوراق مشارکت دولتی و اسناد خزانه امکان خرید و فروش در بازار نداشت و مقرر شد در بورس اوراق بهادار در بازار ثانویه اجازه نقل و انتقال داشته باشد که به نفع کارآفرینان خواهد بود.

کرباسیان بر ضرورت ساماندهی سود سهام شرکت های دولتی تاکید کرد و گفت: ایجاد شفافیت همه جانبه اقتصادی یکی از ضرورت های امروز اقتصاد ایران است.

وی بر اجرای ساز و کار حاکمیت شرکتی در سازمان های بزرگ، رعایت حقوق شهروندی در دسترسی آزاد به اطلاعات و حسابرسی عملیاتی تاکید کرد و گفت: باید به سمت حسابرسی شفاف حرکت کنیم و قوانین مبارزه با تامین مالی تروریسم و پولشویی را اجرا کنیم.

کرباسیان یادآوری کرد: وزارت اقتصاد در مجموع امسال 33 طرح اقتصاد مقاومتی را بر عهده دارد.

کرباسیان بیست و نهم مردادماه با اخذ 240 موافق، 31 مخالف و 15 رای ممتنع و 2 رای باطله از مجموع 288 رای توانست سکان وزارت امور اقتصادی و دارایی دولت دوازدهم را به عهده گیرد.

کرباسیان 61 ساله دارای دکترای مدیریت بازرگانی است و در20 ساله گذشته در وزارتخانه هایی چون اقتصاد، بازرگانی، نفت فعالیت کرده است.

وی در دولت یازدهم رییس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران بود و در دوره خود توانست گمرک الکترونیک و پنجره واحد تجارت فرامرزی را مستقر کند./ایرنا
ارسال نظرات
موضوعات روز