جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴
کابوس شبانه و بی خوابی می تواند ریشه در عوامل جسمی و روحی باشد ، بخشی از عوامل جسمی تغذیه است که براساس گفته کارشناسان مصرف برخی از مواد غذایی برای شام موجب دیدن کابوس می شود.
کد خبر: ۱۵۹۷۲

تیتر20- کابوس شبانه را با تغذیه مهار کنید!آیا غذاها موجب کابوس می شوند؟ آیا فردی هستید که کابوس را تجربه کرده اید؟ اگر خوابتان مختل شده باید بدانید که برای رهایی از این وضعیت چه کار کنید.

محققان معتقدند برخی غذاها روی خواب و کیفیت آن تاثیر می گذارد چیزهای عجیب و غریب که در خواب می بینید نشأت گرفته از غذاهایی است که می خورید در این متن از نمناک متوجه می شوید چه غذاهایی باعث کابوس می شوند.

مواد غذایی و خرواکی هایی که موجب دیدن کابوس شبانه می شوند

الکل

اگرچه خیلی ها به اشتباه از الکل به عنوان داروی مسکن استفاده می کنند اما کیفیت خواب را از بین میبرد و یا حتی فراتر موجب خواب های ترسناک و نا آرام در طول شب میشود بعضی افراد که الکل مصرف می کنند ممکن است حتی تصویرهای عجیب و غریبی رابعد از نوشیدن الکل ببینید.
 
غذاهای تند

در خیلی افراد غذاهای تند باعث کابوس می شود خواب را مختل و دمای بدن را بالا می برد و همچنین باعث مختل شدن فعالیت ذهن در طول شب می شود.

کابوس شبانه

مواد غذایی و خرواکی هایی که موجب کابوس شبانه می شوند

بستنی

خوردن دیر وقت بستنی که حاوی شکر و چربی است انرژی زیادی را آزاد میکند اما آن وقت خواب هستید بنابر این مغز دچارستیز می شودکه با انرژی اضافه چکار کند به همین دلیل باعث می شود خواب بیشتر ی ببینید.

کافئین

کافئین به دو دلیل قبل از خواب بعد است 1 موجب بی خوابی می شود 2 فعالیت ذهن رارها می کند که باعث کابوس می شود.

پاستا

محققان می گویند وقتی شب پاستا را با نان می خورید روی کیفیت خواب تاثیر منفی میگذارد.

چیپس

دیدن فیلم های ترسناک شبانه و خوردن چیپس به دلیل چربی که دارد خواب را به هم میزند.
 
شکر

کارشناسان بر این باور هستند که شکر هم باعث کابوس می شود از خوردن کیک و کلوچه قبل از خواب بپرهیزید اگر دوست دارید خواب راحتی داشته باشید.

نوشابه

نوشابه روی کیفیت خواب تاثیر بسزایی دارد نوشابه هایی که حاوی فراوانی قند و مواد نگهدارنده هستند باعث خواب های عجیب و غریب می شوند./نمناک
ارسال نظرات
موضوعات روز