شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۴
هیات وزیران، وزارتخانه‌های کشاورزی، راه، کشور و سازمان محیط‌زیست را مکلف کرد کلیه ظرفیت‌ها را برای جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی و تخریب محیط زیست شمال کشور را به کار گیرد.
کد خبر: ۱۶۰۵۷

تیتر20- هیات وزیران در جلسه دیروز خود به ریاست حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهور، وزارت راه و شهرسازی را مکلف کرد نسبت به شناسایی، تصویب و اعلان عمومی اراضی ملی و دولتی مستعد احداث اماکن گردشگری در کل کشور با همکاری وزارت جهادکشاورزی و سازمان‌ها و موسسات مربوط ظرف مدت ۶ ماه اقدام کند.

این وزارتخانه همچنین مکلف شد سیاست افزایش تراکم ساختمانی بجای افزایش محدوده شهرها در استان‌های شمالی کشور (گیلان، مازندران و گلستان) را با لحاظ همه جوانب تخصصی مربوط اتخاذ کند.

دولت همچنین وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی و کشور و سازمان حفاظت محیط‌زیست را مکلف کرد کلیه ظرفیت‌ها و احکام مندرج در قوانین و مقررات برای جلوگیری از تخریب و تغییر کاربری اراضی کشاورزی و تخریب محیط زیست واقع در محدوده، حریم و خارج از حریم شهرهای استان‌های گیلان، مازندران و گلستان را به کار گرفته و وظایف خود در این زمینه را اعمال کنند.

هیات وزیران، وزارت جهادکشاورزی را نیز مکلف کرد در حریم و خارج از حریم شهرهای شمالی کشور و در چارچوب قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها، اقدام قانونی برای قلع و قمع بنا و مستحدثاتی که به صورت غیرمجاز و بدون اخذ مجوز بر روی محدوده‌های مربوط ایجاد شده است را انجام دهد و وزارت کشور با لحاظ موخر بودن آن قانون نسبت به قانون شهرداری و اصلاحات بعدی آن، از ارجاع این موارد و پرونده‌ها به کمیسیون‌های مربوط به قانون شهرداری اجتناب کنند.

دولت همچنین کلیه دستگاه‌های اجرایی را موظف کرد ضمن همکاری با کارگروه ویژه‌ای که به منظور هماهنگی و برخورد مؤثر با تخلفات ساخت و ساز در شهرهای یاد شده تشکیل می‌شود، از ارایه هرگونه خدمات زیربنایی به ساخت و سازهای غیرمجاز خودداری کنند.

محورهای عمده سیاست جدید دولت در باره این مناطق به قرار زیر است:
- شناسایی، تصویب و اعلان عمومی اراضی ملی و دولتی مستعد احداث دهکده ها یا شهرکهای #گردشگری در کل کشور توسط وزارت راه و شهرسازی و با همکاری وزارت جهادکشاورزی و سازمان ها و موسسات مربوط ظرف شش ماه.

- اتخاذ سیاست افزایش #تراکم ساختمانی به جای افزایش محدوده شهرها در استان های شمالی کشور (گیلان، مازندران و گلستان) با لحاظ همه جوانب تخصصی مربوط.

- بازنگری، اصلاح و ابلاغ اصول و ضوابط تهیه طرح های جامع و هادی درخصوص محدوده های شهری و روستاهای شمالی کشور طی شش ماه.

- جلوگیری از تخریب و تغییر کاربری اراضی #کشاورزی و تخریب محیط زیست واقع در محدوده، حریم و خارج از حریم شهرهای استان های شمالی کشور با استفاده از تمامی ظرفیت ها و احکام مندرج در قوانین و مقررات

- اقدام قانونی برای قلع و قمع بنا و مستحدثاتی که به صورت غیرمجاز روی محدوده های ممنوع ایجاد شده است./پایگاه اطلاع‌رسانی دولت
ارسال نظرات
موضوعات روز